Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 09:05
Medlem
lundaelevs avatar
Om bara några dagar är det valår, min fråga är enkel. Hur tänkte ni rösta? Varför?

Rösta gärna:

https://strawpoll.com/NMnQNblEdg6
Igår, 09:06
Medlem
lundaelevs avatar
Jag kan börja med att jag troligen kommer rösta på KD. De stöttar TIDÖ, de behöver alla röster de kan få och Ebba är klockren. Kan bli så att man röstar på L om de behöver stödrösten.
Igår, 09:11
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
MED, Medborgerlig Samling, känns som ett betydligt vettigare och mer äkta borgerligt alternativ.

Brukar rösta M, men de har ju gått vilse i "halva priset vid pumpen", skrotandet av satsningar på snabbtåg och allmän återvunnen sossepolitik.
Igår, 09:11
Medlem
Dumdrygs avatar
Funderar på att rösta på Ambition Sverige, eller inte rösta alls. Men vill gärna ge uttryck för min politiska åsikt, så det lutar mot en röst på Ambition Sverige.
Igår, 09:13
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
MED, Medborgerlig Samling, känns som ett betydligt vettigare och mer äkta borgerligt alternativ.

Brukar rösta M, men de har ju gått vilse i "halva priset vid pumpen", skrotandet av satsningar på snabbtåg och allmän återvunnen sossepolitik.

Jag håller med om att MED är det bästa alternativet, men de lär inte ens få en procent så det är en slösad röst. Jag hade röstat på något blått parti i riksdagen, om du då inte vill ha en röd regering.
Igår, 09:14
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Funderar på att rösta på Ambition Sverige, eller inte rösta alls. Men vill gärna ge uttryck för min politiska åsikt, så det lutar mot en röst på Ambition Sverige.

Du vet att det är en indirekt röst på de röda va? Vad är det för parti?
Medlem
Sun Rulers avatar
Står i valet och kvalet mellan tre alternativ:

1) MED
2) Blankt
3) Att inte rösta alls

Tidöregeringen är visserligen mindre usel än vänsterblocket men sveken är alltför många för att jag skall åsidosätta mina principer, t.ex. ändringarna i vapenlagstiftningen, höjd allmän löneavgift, DSA, deras försök att få tillgång till "bakdörrar" till olika appar såsom Signal.
Medlem
Hur många såna trådar behöver vi?
Igår, 09:20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Jag håller med om att MED är det bästa alternativet, men de lär inte ens få en procent så det är en slösad röst. Jag hade röstat på något blått parti i riksdagen, om du då inte vill ha en röd regering.

Skulle inte säga att en röst på MED är bortkastad då det är en extremt hård signalpolitik till M (som blir mindre än SD) samtidigt som risken för en röd regering är överhängande. Så tänker bättre att se 2026 som ett förlorat val, stärka MED och ge M en ordentlig näsbränna så de börjar erbjuda något för yngre konservativa storstadsväljare, för utan städerna är M körda hur som.
Igår, 09:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Det är Elsa Widdings parti. Är gammal moderat men tycker de ballade ur i Ukrainafrågan och NATO och DCA-avtalet. Iofs har jag alltid vetat att M varit för ett NATO-medlemskap, men det är inte därför jag röstat på M utan för rent skattetekniska orsaker som arvs och gåvoskatt och fastighetsskatt.
Igår, 09:25
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Om bara några dagar är det valår, min fråga är enkel. Hur tänkte ni rösta? Varför?

Rösta gärna:

https://strawpoll.com/NMnQNblEdg6
Jag kommer nog att knalla ner till vallokalen.
Jag gillar det gamla traditionella sättet att rösta.
Igår, 09:28
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Länk till partiets hemsida:
https://ambitionsverige.se/politik/

Det är både behovet att lämna EU och NATO som gör att det inte längre går att rösta på M.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in