Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 20:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Polisen verkade i ett tidigt skede veta att my var död....blev hon mördad i Rönninge och Vilma la in henne i bilen.....kan nån förklara .tror polisen vet mr än dom berättat..
Polisen gör sitt jobb och de råder sekretess. Du får avvakta några månader till
Citera
2025-12-30, 20:29
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har försökt läsa mycket i tråden och tackar för de snygga sammanfattningarna som ”Greven..” gjort. Riktigt bra, tack för den!

Men, jag kan inte så mycket info om hur han vara som barn, ung, hur var föräldrarna. Några gamla vänner eller bekanta måste väl ha något att skriva? Läste att hans mamma var dement, hon borde ju vara max 60 år, om hon inte fick barn extremt sent. Vad kan det bero på? Känner/kände någon henne?
Hur var pappan, vad dog han av? Han har en bror, men finns det fler syskon? Syskon ska man ju så klart vara, det måste vara fruktansvärt för dem.

Det har nämnts att han haft lätt att få jobb, men svårt att behålla dem. Av de bilder jag sett och något uttalande som gjort så verkar han ju verkligen inte var 26 år. Det är ju snudd på orimligt att en 26-åring skulle fylla framrutan med gossedjur, ha en frisyr som knapp en 5-åring vill ha samt vilja spela fotboll på arbetstid, och skämta på andras bekostnad… och så det här med att köra runt och leka polis. Det låter ju mer som han går i mellanstadiet och är svagbegåvad. Det finns ju folk som är helt ovetande kring deras potential och vitt och brett berättar om att de ska plugga till läkare eller advokat utan att förstå att det verkligen inte är yrken som var och varannan klarar av och att de själva bör vara glada om de klarar av att avsluta en gymnasieutbildning.

Någon som vet mer om hur han är som person mer än det uppenbara?

Kanske kan man gräva i gamla FUP:ar för att få fram mer info om det. Jag själv vågar dock inte klicka på de länkarna hehe.
Citera
2025-12-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
varför skulle han få vara på anstalt för kvinnor när inte ens pappan som dödade sina 2 barn och genomgick könsbyte fick göra det trots försök?

Styckmordet i Boden på Vatchareeya Bangsuan. Den dömde mördaren bytte könsidentitet och fick sitta sista tiden på kvinnoanstalt.
Citera
2025-12-30, 20:30
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Finns det någon info om honom från någon person som känt honom alternativt haft något barn som känt honom som ung? Eller är han en totalt utfryst/utstött kuf?
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Vilken tid tror ni hon dog?
Vilken tid tror ni hon styckades?
Vad hände runt sjön och på bryggan? (Denna har jag svårast att förstå)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
kört mot trafiken också.

Det blir mer och mer info som kommer ut nu

Herrejävlar. Han var ju livsfarlig i trafiken.
Citera
2025-12-30, 20:31
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Styckmordet i Boden på Vatchareeya Bangsuan. Den dömde mördaren bytte könsidentitet och fick sitta sista tiden på kvinnoanstalt.

Fantastiskt, skulle gjort det samma om jag var kvinnomördare.utnyttja vårt äckliga system som alla röstat för
Citera
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Polisen tog honom när han grävde ner kroppsdelar, och fler delar fanns i huset. Han har förmodligen inte hunnit göra sig av med något. Det är troligt att man får en dödsorsak i det här fallet. Sen kopplas hans DNA till brottsplatsen, och vem vet vad dom har på mordplatsen samt fyndplatsen samt bilen. Han är så rökt och bör aldrig se dagens ljus igen. En mycket obehaglig sjuk typ.
Eftersom ingen ändå överlever att bli styckad kan polis och åklagare lugnt invänta GMs alternativa förslag på dödsorsak. Det är inte åklagaren som behöver visa att GM har dödat BO, det är den självklara nollhypotesen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
Man kan dömas för mord även om man inte haft uppsåt att döda om man varit likgiltig till att personen skulle kunna dö.

Kan väl trots det finnas förmildrande omständigheter som landar i dråp?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Vidrigt. Då är dom 3 nu sammanlagt som gjort det 🤢
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det är mer troligt att skriket hördes efter 5 min, i samband med att telefonen stängdes av?

Vi har väl inte hört något om blodspår på hammare eller i snön?
Är det troligt att BO skrek så fort hon fick syn på GM med hammaren i handen?
Fick GM kanske panik när hon skrek och flög på henne för att få tyst på henne och kanske ströp henne direkt på plats?

Kan vara därför han glömde hammaren och buntbanden tänkte jag? Såvida de inte hittade både blodspår i snön och blod på hammaren?

Polisens spaning i 10 timmar bör väl samtidigt tolkas som att de utgick från att BO redan var död, för de hade väl agerat snabbare annars med tanke på att GM ansågs livsfarlig sen tidigare? Utifrån det, bör de väl hittat mycket blod i snön och på hammaren, och inte bara däckspår utan spår av att en person släpats i snön dessutom?

Hur ska man tänka om allt och utifrån hur polisen agerade med span i hela 10 timmar utifrån att de visste mycket väl om hans sexuella fixering vid döda kvinnor? Det bör väl betyda att de av någon anledning var övertygade om att BO redan var död?
Eller är polisens arbete att lyckas ta ta fast GM viktigare, än att rädda livet på BO? Vad är prio 1 i ett sånt här läge?

OBS endast spekulationer och ska inte uppfattas som någon sanning öht !!
Jag tror att my skrek så fort hon såg honom, redskapet är ju där för att skapa panik i offret och få denne medgörlig men med skrik och motstånd så måste GM använda redskapet och agera fort.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Finns det någon info om honom från någon person som känt honom alternativt haft något barn som känt honom som ung? Eller är han en totalt utfryst/utstött kuf?
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sexuellt-intresse-for-barn-och-dod/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in