Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Verkar ha en bror med lite egna problem. Hittade detta i tråden om kidnappningen:

"Även hans mörkhåriga äldre bror har setts till - brodern som tidigare i oktober gick in på en tomt i samma område narkotikapåverkad på amfetamin och stirrade på några boende genom ett fönster. Polisen grep honom på plats och han blev senare dömd för ringa narkotikabrott vid Nacka Tingsrätt."

Ojdå, men man får väl anta att det gått lite bättre för hans mörkhårige bror efter den händelsen? För det finns väl inget mer på honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Talar du om någon för att väcka missaktning om denna (oavsett om informationen är sann eller inte) så kan det bli förtal. Spelar ingen roll om personen har skyddad identitet eller inte.
Du får inte sprida bilder på någon som har skyddad identitet.

Finns inget brott som innefattar privatpersoner som sprider bilder på individer med skyddad identitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det är nog lätt att bevisa att han varit med vid bortförandet och bortforslande. Blir nog desto mer utmanande att bevisa att han bragt henne om livet. Det är det folk ifrågasätter, ditt spån.

Herregud, har du inte läst tråden, eller är du helt blåst i huvudet? De hittade monstrets (och förmodligen BOs ) DNA på hammare, buntband, handskar, hörlurar som låg tillsammans där vid brottsplatsen. Det var ju därför polisen föredömligt snabbt kunde sätta span på monstret. Sluta och skäm ut dig, läs tråden istället
Senast redigerad av Neverever31 2025-12-30 kl. 16:49.
Citera
2025-12-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hakar upp o hakar upp
det kan gå som jag skriver oxå om polisen inte gör ett bra jobb
ibland har såna här självklara saker sluta helt tvärtom
GM kanske t.o.m tar livet av sig och då får ingen veta vad som har hänt

men jag tippar att hon dog av strypning
Snöar in då?

Klart att saker kan skita sig men jag skulle gissa att antalet fall där de hittar en misstänkt mördare i besittning av en mördad människa och där denna mördare går fri, är otroligt få. Med tanke på hur klantig denna mördare är så lär det finnas massor av bevis också, både i form av saker, digitala filer och internetsökningar.

Och jag tror också att om GM tar livet av sig idag så förändrar det inte så värst mycket. Polisen har nog troligen en väldigt klar bild redan nu över hur kidnappningen gick till, när och hur hon dog samt vad dåren pysslade med efter det.

Varför man sedan sitter och gissar hur den sinnesjuke mannen haft ihjäl sitt offer, fattar jag inte. Helst skulle jag vilja slippa veta men lär väl inte kunna låta bli att läsa om det när det väl blir offentligt. Vilket det lär bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Tycker den debatten är tämligen ointressant. Oavsett namn eller kön är det en psykopat. Har heller inget emot transpersoner, men det är idioti att kalla en folkbokförd man som också är född man för kvinna pga lite smink och en namnändring.

Det är klart den debatten är viktig, även om den här idioten uppenbarligen var sjuk i huvudet redan innan könsbytet. Det är bara lustigt att i vanliga fall är det viktigt att kalla mentalt sjuka könsbytare för rätt pronomen men inte i detta fall när det är negativt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du har nog aldrig försökt flytta en lealös kropp?
Be en kompis som väger några kg mer än dig ligga helt avslappnad medans du försöker flytta kroppen och få in den över tröskeln i en bil.

Jo, jag har faktiskt det, burit många personer.

Det är en myt att det inte går att flytta på lik eller att det är nära på omöjligt.

Om killen i detta fall baxat in kvinnan i bilen vore det inte första gången en mördare flyttar sitt offer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Det är faktiskt enklare lyfta 30 kilo i skivstång än 30 kilo ris i säck, eller annat som är "nästan flytande".

Det går att släpa in tunga saker i en bil, det var nog inte lätt men han behövde inte heller vara väldigt försiktig.

Lite beroende på vad det handlar om för bil, höjd till lastutrymme osv behöver man ju inte lyfta in hela kroppen på en gång.
Lär väl knappast handla om en hög pick-up?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Helt rätt i att vi här i Sverige inte har ett riktigt högriskfängelse för farliga kvinnliga fångar. Ett aktuellt exempel är ju Johanna Möller, som i april i år flyttades till Kumla.

”Arbogakvinnan” Johanna Möller har flyttats till mansfängelset Kumla. Andra anstalter anses inte längre tillräckligt säkra.
”Riskerna för rymning och fritagning samt riskerna för allvarlig brottslig verksamhet bedöms ha ökat”, står det i ett beslut.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/johanna-moller-flyttad-risk-for-rymning/

Sen början av december finns en kvinnoavdelning på Tidaholm, klass 1.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför skulle en kvinna vilja sitta på en anstalt bland män?
Anhöriga till Vilma har ju berättat för media att Vilma identifierar sig som kvinna.

Tough luck. Varför skulle någon vara angelägen att hjälpa till med detta? Det här är en man med smink och bokförd som man. Han får väl lösa det där senare från Rättspsyk om han vill försöka få kuken klyvd.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag har hört vissa som säger att han har 80 i iq men kan det vara omvänt?

Han har ju varit aktiv på darknet och jag hade aldrig lyckats fixa det.

Gick tekniskt gymnasium.

Jag kan tänka mig han är super smart (fast ger ett disträ uttryck).

Med smart menar jag att han säkert är bra på matematik och sånna saker
Citera
2025-12-30, 16:38
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik

Jag kan tänka mig han är super smart (fast ger ett disträ uttryck).

Med smart menar jag att han säkert är bra på matematik och sånna saker

hahaha supersmart. visst
Citera
2025-12-30, 16:39
Medlem
T.Ramsess avatar
Det måste vara rekord i defekta gener
https://i.postimg.cc/C1cQNJY8/506.webp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto