2025-12-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är inte svårt att föreställa sig hur den nu 16-åriga (då 10-åriga) flickan som lyckades få upp bildörren och fly från Vilma 2019 mår efter detta. Att komma förbi att det då misslyckade kidnappningsförsöket legat och grott och är upprinnelsen till det bestialiska mordet på My 6 år senare går svårligen att bortse från.

Hon är nog jävligt glad att hon tog sig ut från bilen… nu blir det ju uppenbart vad som hade hänt annars.
Citera
2025-12-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hammare och buntbant säger väl i sig inte något om uppsåt att döda?

Ihop med annan bevisning kan det såklart tolkas annorlunda.

Självklsrt. Renoverar jag hemma och hsr sånt liggande är väl viss skillnaf mot för stt ta ut ddt ur bilen mitt i natten bskom en ung tjej
Citera
2025-12-30, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Självklart kommer åklagaren att åtala för mord. Det framgår redan från häktningsframställan.Sedan gäller det att bevisa mord utom rimligt tvivel.
Ja, och där tror jag inte att åklagaren kommer ha ett problem att kunna visa det.
Citera
2025-12-30, 20:19
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/
Väldigt märkligt att han ens fick ta körkort när knappt den som har diagnosen ADHD får tillstånd, eller den som går till läkaren efter en festhelg kan bli angiven efter blodprovstagning i annan åkomma kan bli av med sitt körkort.

En före detta åkare berättar för Expressen:
"tidigare chefen minns särskilt att 26-åringen ägde en begagnad civil polisbil med blåljus.
– Hon berättade att hon hade blivit stoppad på Strandvägen för att hon använt blåljusen.

Hela artikeln:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringens-tidigare-chef-lite-som-ett-barn/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Skador som i dödsorsak?
Märken av buntband som i dödsorsak?
Slag och strypmärken som i dödsorsak?

Lyssna på dig själv. Vem som helst kan bunta ihop en människa, sätta ihop diverse delar med buntband, våldföra sig på kroppen medelst slag och våldtäkt med strypsexinslag. Inget av det är mord.

Lägg där på att GM går och lägger sig, offret dör av skadorna under natten, GM får panik och styckar / gräver ner kroppen.
Våldtäkt, Egenmäktigt förfarande, kidnappning, misshandel, vållande till annans död, gravfridsbrott mm. mm.... Inte nödvändigtvis mord.

Med det sagt, jag blir inte förvånad om han döms för mord och jag blir inte förvånad om han inte döms för mord.
Man kan dömas för mord även om man inte haft uppsåt att döda om man varit likgiltig till att personen skulle kunna dö.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Vilka mer Fb profiler har hen, förutom den på Vilma Andersson
Anderson V Anderson : https://www.facebook.com/Vrex.andersson
Senast redigerad av Taggad 2025-12-30 kl. 20:22.
Citera
2025-12-30, 20:20
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Var det inte den här personen och försöket att kidnappa en 10-årig flicka som Leif GW tog upp i något program som väldigt allvarligt och att han troligen skulle försöka igen? Jag minns att jag då tänkte att ja, en sådan person är ju livsfarlig och lär lär garanterat försöka igen. Så blev det ju också. Borde det inte finnas utrymme i lagen för att spärra in personer som anses ha mycket hög risk att återfalla i allvarliga brott som att ha försökt kidnappa ett barn (och vara pedofil vilket ju då gör det lätt att räkna ut vad planen var). Om han dessutom sökt på massa våldsamma grejer, mord osv så är det väl rätt självklart att människan måste hållas inspärrad och aldrig bör komma ut i samhället igen?

Tyvärr kanske det finns fler fall än detta och dessa borde man ju nu titta extra på och se om man kan stoppa personerna från att begå nya brott. Den här typen av brott är väl inget de slutar med, de mördar ju för mördandets skull eller hur man ska säga. Inte för att bli av med någon specifik person.

Heder åt GW som vågar säga sanningen men synd bara att han inte stiftar våra lagar så att vi vanliga medborgare är bättre skyddade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det framgår inte av uppgifterna hittills, men jag tippar på efter 10 timmars spaning att han inte hann göra sig av med något.
Tänkte mig möjligheten fanns att det till och med finns kanibalism hos denna "VA" (som i Skara kanibalen).
Också ett enormt vidrigt själsligt deformerat intellekt - med diverse fullt främmande ideér som tycks likna varandra.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Självklsrt. Renoverar jag hemma och hsr sånt liggande är väl viss skillnaf mot för stt ta ut ddt ur bilen mitt i natten bskom en ung tjej

Inte ens att ta sakerna ur bilen mitt i natten som du skriver bevisar uppsåt att döda.

Man kan hota med en hammare, inte nödvändigtvis döda.
Citera
2025-12-30, 20:21
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Varför förutsätter så många att det inte finns eller ens kommer finnas bevis i det här fallet?
Vore nästan konstigt om det inte fanns det med tanke på hur snabbt man kunde gripa honom samt finna kroppen.

Förutsätter faktiskt ingenting, utan håller mig till den information och fakta som finns. Jag hoppas dock att det finns rejäla bevis för att få honom fälld ordentligt, men utifrån det vi vet finns det så klart frågetecken
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Vilka mer Fb profiler har hen, förutom den på Vilma Andersson

Finns länkar någonstans här i tråden, jag har bara klickat på dessa.
Citera
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ja, och där tror jag inte att åklagaren kommer ha ett problem att kunna visa det.

Jag avvaktar FUP och åtalsframställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in