2025-12-27, 19:15
Medlem
Angeliqas avatar
Har hon ens hörlurssladd på bilden? Det kan väl lika gärna vara en powerbank.

Okej, nu ser jag den oskurna originalbilden med hörlurar.
Citera
2025-12-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Varför är man ute och går i Salem mitt i natten..hon borde ha tänkt till där.....mycket galningar springer lösa

Är du helt dum i huvudet?? Hon hade som många andra säkert varit ute och festat och tagit sista tåget hem. Det går inga bussar på den sidan av järnvägen vid den tiden. Rönninge har alltid varit en trygg plats så, ska hon då "tänka till"? Snacka om victim blaming. Skäms!
Citera
2025-12-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majmajskane05och
Det är ”jordgubbsprinsessans” syster som är borta! Finns ett inlägg på hennes storys

Jordgubbsprinessan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta med bilden är när den togs, var och av vem.

Signalementet har antagligen tyvärr spelat ut sin roll.

Hennes syster. På Rönninge station. Samma dag.
Citera
Medlem
Om bilden nu är från samma dag/kväll så ger den ett sken av en tjej som mår bra. Om hon dessutom väljer att åka till Rönninge för att gå hem till föräldrarna så gissar jag att vi kan vara överens om att självmord är uteslutet. Att man hittat tillhörigheter i ett dike stärker den tesen ytterligare. Varför skulle hon kasta ut dem på en specifik plats? Jag är också relativt övertygad om att Polisen tror att ett brott begåtts. Deras insats är annars orimlig. Vi behöver naturligtvis inte skriva här vad Polisen skall göra. De har full koll på kameror, relationer, eventuella hotbilder, psykfall i närområdet etc. Det är något i detta som inte känns bra. Jag håller alla tummar för att hon till slut hittas välbehållen.
Citera
2025-12-27, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Det spelar roll om signalementen stämmer. Det gör dom. Vid försvinnandet hade hon tom även den röda axelväskan man kan skymta på hennes högeraxel.

Mm, och om hon ligger död någonstans har det betydelse?

Eller du tror att någon kan komma att se henne glida in på Donken i Mönsterås eller hoppa på ettans spårvagn i Göteborg?
Citera
2025-12-27, 19:17
Medlem
okok1s avatar
Sedan misstänker man brott och åklagare har kallats in. Så inget tyder på självmord nu...
Citera
2025-12-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rippe
Jordgubbsprinessan?

Det är det absolut inte. Den försvunna tjejen har en syster (och en bror), hon heter Ella.
Citera
2025-12-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, och om hon ligger död någonstans har det betydelse?

Eller du tror att någon kan komma att se henne glida in på Donken i Mönsterås eller hoppa på ettans spårvagn i Göteborg?

Nej, det tror jag tyvärr inte. Men man skulle kunna hitta en röd axelväska i ett skogsområde tex.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Enligt hennes FB så har hon gillat en Thaiboxningsklubb i Salem. Ingenting som säger att hon har tagit några lektioner där.

Kan ju tyckas att om en person är kunnig i den sporten har en bättre försvarsförmåga än en "normal" kvinna i den åldern. Ev alkoholintag kan ju ha påverkat förmågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Inte otänkbart men att skära sig i armar som ung är tyvärr inte så ovanligt som man kan tro, och en väldigt liten del av dessa tar livet av sig.

Har det utlyst skallgång från MP?

Allmänheten verkar inte få leta. Läste Expressens artikel ända till slutet nyss. Jag undrar om det kan vara självmord
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nio9fem
Hennes syster. På Rönninge station. Samma dag.

Kan vi få det bekräftat någonstans?

Vid vilken tid togs bilden, vart var de påväg, vilka mer var närvarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in