Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-12-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Förlåt jag omformulerar mig... Kvinnor i ens närhet. Barn fru syster. Ge din dotter som är student en tusing för taxi fram och tillbaka ett förslag bara

Många ungdomar flaxar ju runt hur mycket som helst. Ska man sponsra taxi varje 400 meter de måste gå ensamma på kvällen?
Citera
25-12-30, 16:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Jag håller med dig till fullo.

Det här är inte en fråga om könstillhörighet, det är en fråga om hur lätt det är för uppenbart psykiskt störda individer att gå fria i samhället, när risken för återfall i allvarlig brottslighet anses vara mycket hög.
I det liknande fallet med Anna Lindhs mördare, en psyksjuk man med kniv, så fick hennes barn visst 100.000 kr vardera för en förlorad förälder. 1M får man bara om man blivit portad på en krog för man har en fet kjol.
Citera
Medlem
Välkomnar hon/han/den/det eller vad nu är för något till mitt jobb inom rättspsykiatrin. För döms inte denna människa till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivnings prövning (sup) så vem ska då bli det!!??
Citera
Medlem
Stackars tjej och hennes familj. Vilken enorm tragedi.

Sveriges rättssystem och straffsatser är ett jävla hån och ett långfinger mot sin egen befolkning. Tidigare straffad för mordförsök på 10-årig flicka och får 1.5 år?!!! Det här hade fan kunnat förhindras. Jävla jubleidioter som har utformat vårt rättsväsende.
Citera
25-12-30, 16:31
Medlem
Är det bara jag, eller visst ser han ut att ha nåt slags syndrom? Utvecklingsstörd på nåt vis. Det är dom där konstiga tänderna.
Men samtidigt verkar han ju inte helt bakom flötet heller med tanke på all planering.

Var håller Flashbacks skallforms-experter hus? Dom som brukar husera i dokusåpatrådarna.

Jag vet inte om jag hade blivit rädd om nån sån dök upp. Ser ut som nåt mongo med klen kroppsbyggnad bara. Inget som hade känts hotfullt för mig som medelålders kvinna.
Men det stämmer ju uppenbarligen inte. Helt plötsligt kan man få en hammare i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Men vad spelar det för roll? 🙄 Han, hon, hen, Vilma, f.d. Robin, Herr Andersson, pedofilen, 26-åringar. Hur kan man lägga så mycket vikt vid ett pronomen eller vad man kallar personen? Klarar du inte av att läsa och förstå en text?
Varför skulle det finnas Pridflaggor på rättegången? Och om det nu gjorde det, vad spelar det för roll?

Det spelar roll eftersom det handlar om en mans våld mot kvinnor. Och det är perverst att kalla missfostret för kvinna.
Senast redigerad av honn 25-12-30 kl. 16:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan var väl inte heller speciellt stor, det går ju dra in en person i bilen och också ut.

Du har nog aldrig försökt flytta en lealös kropp?
Be en kompis som väger några kg mer än dig ligga helt avslappnad medans du försöker flytta kroppen och få in den över tröskeln i en bil.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Polisen lägger ju ett pussel och rätten gör sällan bedömningen att ett pussel som strider mot Occhhams rakkniv är bra att döma efter. Säger GM att marsmänniskor la My i hans bostad, så vet alla att det är bullshit. Utom du då.

Ganska stor skillnad mellan att påstå att det finns aliens och att bevisa att just GM mördade den som är hittad död. Det tror jag tillochmed du fattar. Gör du inte det är det ditt problem. De flesta här inne fattar vad skillnaden mellan bevisning och indicier är för något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det man vill veta nu är ju:

1. Kan man bekräfta mordplatsen
2. Kan man utesluta att han haft hjälp
3. Kan man fastställa dödsorsak
4. Kan man fastställa tidpunkt för det
5. Hela händelseförloppet

Blir nog svårt. I förra caset med honom så blånekade han de första 6 förhören, för att i det 7e, efter att ordentlig besvisning lagts fram, erkänna dådet.

Kan bli stökigt detta.

Det känns ändå som att man verkar ha en rätt så klar bild över hur delar av förloppet sett ut men utredningen fortsätter såklart med, det är inte någon brådska iaf.

Skulle inte bli förvånad över om GM slarvat i fler hänseenden han verkar inte vara något under av förslagenhet, kan inte vara någon slump att man undersökte stugan tex och kanske har han tom dokumenterat vissa handlingar?
Är väl rätt så ovanligt att man griper någon så här snabbt för ett liknande brott.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Är det någon som är kunnig i hur en persons "tillhörighet" blir vid fängelsestraff? Dvs en person som "bara" bytt namn och vill leva som kvinna men är man i folkbokföringen?

Om fängelse - manligt eller kvinnligt?

Behöver inga kommentarer om personens rätt att vara det ena eller andra, är mest nyfiken på om någon med insikt har nått bra svar?

Eftersom kvinnan inte är kvinna på pappret ännu så antar jag att det juridiska könsbytet blir av innan domen. Jag kan inte tänka mig annat.

Då kommer kvinnan få sitta på en kvinnoanstalt med sina medsystrar.
Citera
25-12-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Skulle också kunnat ha varit ett ouppklarat angrepp på djur, ofredande eller en överfallsvåldtäkt (mindre troligt.)
Han hade något tidningsklipp om att polisen jagade en okänd person som sprutat hudkräm på folk.
Kan det ha varit GM själv?
Han har säkert gjort ett och annat de här åren men jag gissar på att det mest varit internetrelaterat. Typ laddat ner mer olagliga grejer. Till slut så räckte det inte med att se andras övergrepp och mord.
Citera
25-12-30, 16:32
Moderator
sosweets avatar
Det var ju en välsignad tur att den är för sinnesslö för att kunna bli pilot eller polis i alla fall. Det är illa nog att den får köra bil och rösta, och skaffa barn.

Vad som förvånar mig, förutom det rent uppenbara, är hur ingen arbetsgivare eller kollega har märkt att något inte stämmer? Jag kan tycka att ryktet borde sprida sig mellan dem, så att ingen ville anställa honom? Självklart tror man ju inte att kollegan är helt skogstokig, men det borde ändå vara så att det kryper lite otäckt längs ryggraden när man är i närheten av en sådan där...sak. Fast det kanske är så vi fungerar. Vi tror att vi bara inbillar oss när får vi får dåliga vibbar och så håller vi tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in