Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
GM väger 54kg skinn och ben, hur menar du att han skulle få en hel kropp från bilen hem?

Kvinnan var väl inte heller speciellt stor, det går ju dra in en person i bilen och också ut.
Citera
2025-12-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Enligt åklagaren pekar allt på att mordet var slumpmässigt.
Detta grämer mig att hon hade sån otur medan han hade all tur i världen. Hade hon gått i sällskap med någon så hade han inte attackerat. Tror inte grejer han hade attackerat en man utan kvinna var primärtarget

Troligtvis hade han gjort denna handling förr eller senare. En annan kvinna eller ett barn. Han var en tickande bomb.
Citera
2025-12-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan var väl inte heller speciellt stor, det går ju dra in en person i bilen och också ut.

Adrenalinkick kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Den bilden på GM som Aftonbladet använt sig av idag, är det en nytagen bild?
För på bilderna från i somras när GM spelar paintball har han ju en helt annan frisyr och hårfärg.

Tror inte det. Läste i Aftonbladets liverapportering från häktningsförhandlingen att GM hade ”mörkt hår med snedlugg” nu, om jag minns rätt.
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Troligtvis hade han gjort denna handling förr eller senare. En annan kvinna eller ett barn. Han var en tickande bomb.
Exakt.
Kanske triggade dådet i boden honom.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
GM väger 54kg skinn och ben, hur menar du att han skulle få en hel kropp från bilen hem?

Vadå tror du han styckade henne innan han satte henne i bilen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jo jag tror inte alls att det riktigt höll sig till planen som Vilma hade.

Hade förmodligen ihjäl henne i all hast. Då hon möjligtvis sätter upp ett betydligt starkare motstånd än Vilma kunde tro.

En sådan här sjuk sak blir nog sällan exakt som du tänkt dig när du sitter lugnt hemma och planerar.

Tänker lite likadant. Han tänkte säkert att det skull gå lätt och blev förvånad över motståndet. Knockade sen BO ordentligt. Han kommer ihåg att samla ihop grejerna men i förvirring glömmer han kvar dem på plats.
Citera
2025-12-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Tänkte exakt samma sak!! Varför får man behålla sitt körkort om man använder bil till att försöka kidnappa flickor??

Rättsväsendet och svenska myndigheter har varit möjliggörande av mordet på My.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Juridik är en sak. Vad som verkligen har hänt är en annan sak. Att man kan komma undan med en osannolik historia betyder inte att det är sant.

Att den är osannolik betyder inte heller "ställt bortom rimlig tvivel".
Konstigare saker har folk kommit undan med
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Han tjänar absolut ingenting på att erkänna styckmordet i detta läge. Gravfridsbrottet är han ju tagen på bar gärning med. Försök tänk juridiskt.

Snygg regisserad teater av polisen vid sjön Uttran så att VA vågade sig ut för att försöka gräva ner kroppsdelar.
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Rättsväsendet och svenska myndigheter har varit möjliggörande av mordet på My.
Rättare sagt bristen hos Rättsväsendet och svenska myndigheter har varit möjliggörande av mordet på My.
Citera
2025-12-30, 15:20
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.

För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.

Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.

Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.

—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?

Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?

Bilspåren i marken är från där de hittade en del av hennes tillhörigheter, inte från platsen hon misstänks blivit överfallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in