Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Jag tänker också att det var oerhört amatörmässigt att köra genom Södertälje mitt i natten med en kidnappad kvinna. Södertälje har stark polisnärvaro nuförtiden iom allt gängvåld. Ifall det dessutom är som vissa säger, att han körde samma bil som användes vid försöket 2019, så hade polisen fått automatiskt notis om det ifall de möter den på gatorna.

Ingen av vägarna GM behöver ta går igenom Södertälje.
Stugan ligger på andra sidan kanalen.

För att åka dit stugan är från Rönninge, så räcker det med att ta Salemvägen norrut, från stationen, under motorvägen och sedan vid korsningen Salemvägen/Bergaholmsvägen svänger du vänster.

Därifrån följer du Bergaholmsvägen tills att du når Ladviksvägen, svänger in där och passerar Viksbergs golfklubb. När du passerat golfklubben tar du strax efter vänster på Viksbergsvägen.

Sen är du framme i Viksäter där stugan ligger.
Citera
2025-12-29, 22:06
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Du tror inte folk är ute i centrala stockholm och tar pendeln hem?

Men du har rätt, Stockholm är inte heller en "city". Mer "town".
Om du läser ordentligt hänvisar hen till Rönnige City 🙃:

"Finns många vägar att gå och flera blev säkert upplockade. Hon kan mycket väl ha gått själv just vid pumphuset. Klockan var sent men krogar har fortfarande öppet så mycket folk är kvar i city. Kollar du streetview är det jääävligt öde just den sträckan hon går, förutom nya lägenheter en bit längre upp där förmodligen ingen satt i fönstret vid denna tid"
Citera
2025-12-29, 22:06
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeGarcon
Polisen sa att vid gripandet gjorde de fynd som bekräftade att kvinnan inte var vid liv. Att SVT mfl. inte rapporterar den detaljen beror antagligen på respekt för hennes anhöriga.

Så med andra ord är styckningen ett antagande? Polisens utlåtande kan ju lika gärna betyda dom hittade en bild på kvinnan avliden eller att de hittat kroppen. Varifrån kommer infon att kroppen faktiskt styckades? Enda jag sett rapportera det är tv4 och de ger ingen källa för påståendet.
Citera
2025-12-29, 22:07
Medlem
Mindbusinesss avatar
GM får nog ändra personnumret. Det säger nämligen att personen är en man.
Den tredje siffran i födelsenumret (näst sista totalt) är udda för män (1,3,5,7,9) och jämn för kvinnor (0,2,4,6,8).
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
Missat att han körde avfall.
Sannolikt kan han ha fått just det jobbet av en tillfällighet, men med facit i hand kan man helt klart se det från perspektivet du beskriver :/
Fick han kicken för att han lånade bilen och körde runt på fritiden?

Utan att vara kvalificerad tänker jag att han troligtvis är helt känslomässigt handikappad som attraheras av det morbida och extrema för att över huvud taget få en inre respons. Så otroligt sorgligt att man inte lyckas fånga upp sådana här människor ens efter att de gjort sig till känna.
Jag vill också veta varför han fick dojan från lastbilsyrket! Någon som orkar berätta igen!?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imofb
Försiktigt med GoFund me tills godkänd…
hände en bekant, någon gjorde en GoFund me till hen, 380k, tog allt.

Citat:
Pengarna som blir över efter begravningskostnaderna är tänkt att gå till familjen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8pmWBW/en-miljon-kronor-insamlat-till-mordade-kvinnan-i-ronninge

Det tror jag inte en sekund på...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jo då, det är vanligare än du tror. Varför skulle de inte göra det? Vi dränks ju i nyheter om mord, överfall, våldtäkter, rån, misshandel. Skulle man inte orka köra bil i 10 min för att ens barn blivit vuxet? Det är ju en säkerhetsaspekt, inte fråga om bortskämdhet eller curlande.

Men jag förstod det som att hon hade en ganska kort promenad hem till föräldrahemmet i ett villaområde? Den har hon nog gått många gånger utan problem.

Ja men man hämtar kanske ett barn men inte en 25-åring? I ett tryggt område där man har någon kilometers promenad hem från stationen. Nej jag tror inte att människor går upp vid 01:30 på natten för att hämta en vuxen vid pendelstationen…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Frågan är om han ens bryr sig om han åker fast eller inte. Han har fått leva sin fantasi och är nog fortfarande ganska nöjd just nu det aset. Minnet av vad han gjort kan ingen (tyvärr!) ta ifrån honom. Men slarvig har han varit, absolut. Dels att inte ta med sig sakerna som tappades, men också att lämna delar av kroppen i sin egen bostad. Oerhört korkat egentligen.

Exakt vad jag tänker. Många ifrågasätter GM:s intellekt och "slarvigt" handlande. Men människor - ALLA människor - kan ha blandade motstridiga motiv och bottnar i sig själva, både medvetet och omedvetet - och "agera för och emot sig själva på samma gång".
Översatt i klartext i den här gärningsmannen's huvud: En del av av hen (?) VILLE kanske åka fast. Dels att få skylta med sitt dåd, och dels djupast som ett rop på hjälp (även om de inte förmår artikulera det själva).
Citera
2025-12-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Vad var hans förklaring till att han drog in henne i bilen ?

Minns jag rätt från domen så skyllde han på impulshandling och att han sovit dåligt + allmänt dålig psykisk hälsa under en tid. Dock försökte han ju radera en del bevis på sin dator det första han gjorde när han kom hem, men det gick sisådär.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Gissa 17 gånger. Ingen rocket science dock att det är så. ring och fråga ska du se

Mördaren uppgav i förhör 2019 att offret kunde varit vem som helst, till exempel en pojke.

Tycker du att det talar för att han inte kan tänka sig hoppa från 10 till 25?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men mord är ju ett ”federal crime” i USA. Då kopplas FBI in och de jobbar över statsgränserna.
Enligt dokumentären så var detta ett stort problem på 70-talet. Att samma gärningsman kunde ha samma MO i olika stater och upptäcktes inte för att de inte samarbetade. De utreddes alltså inte utifrån att det kunde vara samma GM som härjade. Men det är 50 år sen så helt OT. 😊
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ingen av vägarna GM behöver ta går igenom Södertälje.
Stugan ligger på andra sidan kanalen.

För att åka dit stugan är från Rönninge, så räcker det med att ta Salemvägen norrut, från stationen, under motorvägen och sedan vid korsningen Salemvägen/Bergaholmsvägen svänger du vänster.

Därifrån följer du Bergaholmsvägen tills att du når Ladviksvägen, svänger in där och passerar Viksbergs golfklubb. När du passerat golfklubben tar du strax efter vänster på Viksbergsvägen.

Sen är du framme i Viksäter där stugan ligger.

Vad är det för adress till stugan och vem äger det? Allt går så fort och jag hinner inte med.

Någon som kan göra en sammanfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in