Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tyvärr får jag en känsla av att han inte ville döda henne direkt utan 'roa' sig med henne så mycket han bara önskade.

Hade han velat våldta och sedan dödat henne hade det gått bra i skogen. Nu hade han ett hus att tillgå.

Får samma känsla. Hon kan ha blivit våldtagen och flådd levande.
Citera
2025-12-29, 20:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
” En barndomsvän till den misstänkte minns en tystlåten klasskompis, som hade svårt i skolan.
– Han var trevlig och hade kompisar, han satt liksom inte själv i matsalen, men han var väldigt speciell. Jag kan inte sätta fingret på det, men om du hade bett mig gissa vem av mina tidigare klasskompisar som kunde göra något sånt här hade jag sagt det namnet direkt.”
https://www.dn.se/sverige/mordmisstankt-tidigare-domd-forsokte-kidnappa-flicka/
Citera
2025-12-29, 20:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Precis, om han hamnar på kvinnoanstalt blir det ett helvete för han.
Kan lova att det blir ett helvete för fanskapet vilken anstalt han än hamnar på. Så vida han inte får eget rum. Och det får han förmodligen i det här lama landet. Med dubbelsäng, Tv, uppvärmd toaring och förmodligen även massage om så önskas
Citera
2025-12-29, 20:15
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Finns ju bara en anledniing till varför han blev lastbilschaufför. Just våldtäkter, svårbevisade sådana, är vanligt i den branschen...

Vad är detta för skitsnack??!
Skulle lastbilschaufförer vara överrepresenterade som våldtäktsmän?
Citera
2025-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det finns inga ursäkter för att bete sig vidrigt och våldsamt mot andra! Jag känner till den typen. Har stött på det klientelet tidigare i livet och vet sedan dess att hålla mig så långt bort som möjligt från den typen av män. Vilket jag också har gjort. Alla män är absolut inte sådär, men den gruppen finns och de ska man hålla sig borta från. Ofta har de liknande åsikter och värderingar som många män här på Flashback. Rasistiska, homofobiska osv. Vanligare med den typen av män än den typen av kvinnor.

Ilska som man som ung inte kan hantera leder oftast till sånt ja.
Jag hatade oxå invandrare när jag var tonåring, men man växer ifrån sånt oxå.

Som du säkert oxå ser så är det ganska sällsynt att män/killar över 30 slåss för ingen anledning alls.
Då har de flesta pratat av sig, bearbetat sorg och elände hos en psykolog eller bara fått prata av sig och sen växt upp efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickett
Yes. Män är 3 gånger så starka som kvinnor i genomsnitt och betydligt snabbare. Kvinnor har tyvärr väldigt lite chans mot en sådan här dåre, varför de ska hållas inspärrande.

Lägg därtill en eventuell svart mask, dödshot och ett vapen efter att kanske ha blivit misshandlad med hammare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Strax före midnatt på annandagen.

Nja borde inte han bli skäligen misstänkt om han sågs på samma övervakningsbild? Säg att de bara var de två på stationen just då.

Nej de hade troligtvis en annan persons fingeravtryck från bla hammaren och 45-åringens fingeravtryck fanns nog inte där?
Men möjligheten att de pratade på stationen är möjlig, och polisen kanske trodde de kände varandra väl utifrån övervakningskameran? Och om tex 45-åringen uppgett att han fick skjuts hem ax GM, så bör ju polisen automatiskt tänkt att 45-åringen möjligtvis ljuger och är medskyldig? Så de kunde kanske inte ta risken och släppa 45-åringen förrän de var helt säkra och kunde avskriva honom tidigare, särskilt inte före de gripit GM, utifall de skulle visat sig vara vänner och 45-åringen faktiskt var medskyldig till människorov? Viket det sen visade sig att han inte var?
Men det kommer vi få svar på senare, hur det faktiskt var, detta var ju bara en möjlig teori och ingen fakta öht, är väl bäst att tillägga?

OBS!! bara spekulationer och ingen sanning alls det jag skrivit ovan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det stämmer att en rättspsykiatrisk bedömning gjordes och att APS inte ansågs föreligga. Det är just där systemfelet ligger.

Bedömningen konstaterade pedofili, eskalerande beteende och hög risk, men eftersom detta inte klassades som allvarlig psykisk störning föll rättspsykiatrisk vård bort som påföljd. Resultatet blev ett tidsbestämt fängelsestraff utan långsiktig riskkontroll.

Poängen är alltså inte att domstolen gjorde fel enligt gällande rätt, utan att gällande rätt är otillräcklig för att hantera dokumenterat farliga individer som inte uppfyller snäva APS-kriterier.

Det är exakt detta som motiverar behovet av reform frihetsberövande måste kunna knytas till faktisk farlighet och återfallsrisk, inte enbart till psykotiska symtom.

Kriminalvården varnade uttryckligen för hög återfallsrisk, men trots det saknades rättsliga verktyg för långsiktigt frihetsberövande.

Ja, håller med.
I Norge och Danmark har de ju alternativet ”Förvaring” som Anders Bering Bredvik dömdes till. I de fall man begått synnerligen allvarliga brott och samtidigt inte bedömts lida av en allvarlig psykisk sjukdom kan man dömas till tidsobestämt fängelsestraff. Förstår inte varför Sverige inte fick fingret ur när det diskuterades mycket efter terrordådet på Utøya.

Tidöpartierna har först i år lagt fram förslaget ”Säkerhetsstraff” som verkar vara något motsvarande, oklart när det skulle vara tänkt att börja gälla i fall det går igenom.
Citera
2025-12-29, 20:17
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vad är detta för skitsnack??!
Skulle lastbilschaufförer vara överrepresenterade som våldtäktsmän?
Det är bara att läsa i Aftonbladet. Har varit en lång grej ang. precis det. Kanske Plus-artikelserie dock
Citera
2025-12-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vi vet ju inte om detta rör sig om en offensiv eller defensiv styckning...

Det här väger tungt åt det offensiva håller med tanke på bakgrunden med bilder och annat sjukt, och han har transporterat bort kroppen för att göra det i ett ganska tätbebyggt område.

Det här är nog ett mord som kommer sticka ut eller rent av vara ett i modern tids värre brott
Citera
2025-12-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Tror du han kommer hitta en man om han hamnar på mansanstalt också?
Med din logik borde det väl finnas många fucked up mördare som vill böga med honom också?
I verkligheten blir han mördad om han inte hamnar på sexualförbrytaranstalt, där är alla lika sjuka som han.

Det sjuka svaret på din fråga är antagligen ”ja”, att han hittar en man om han hamnar på herravdelningen.
Citera
2025-12-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nej de hade troligtvis en annan persons fingeravtryck från bla hammaren och 45-åringens fingeravtryck fanns nog inte där?
Men möjligheten att de pratade på stationen är möjlig, och polisen kanske trodde de kände varandra väl utifrån övervakningskameran? Och om tex 45-åringen uppgett att han fick skjuts hem ax GM, så bör ju polisen automatiskt tänkt att 45-åringen möjligtvis ljuger och är medskyldig? Så de kunde kanske inte ta risken och släppa 45-åringen förrän de var helt säkra och kunde avskriva honom tidigare, särskilt inte före de gripit GM, utifall de skulle visat sig vara vänner och 45-åringen faktiskt var medskyldig till människorov? Viket det sen visade sig att han inte var?
Men det kommer vi få svar på senare, hur det faktiskt var, detta var ju bara en möjlig teori och ingen fakta öht, är väl bäst att tillägga?

OBS!! bara spekulationer och ingen sanning alls det jag skrivit ovan

Kommer informationen om varför han blev anhållen och gripens ens ut när han inte häktades utan släpptes innan? Är det med i FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in