2026-02-18, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Artikel i dag i DN om hur pedofiler blir radikaliserade på online forum. Där kallas de också "normala". I Sorbritanien ökar övergreppen avsevärt och varje månad grips 1000 pedofiler.:

"Ökningen kopplas bland annat till att allt fler personer radikaliseras online, enligt den brittiska brottsbekämpande myndigheten, National Crime Agency."

https://www.dn.se/direkt/2026-02-18/storbritannien-griper-1-000-misstankta-pedofiler-varje-manad/

Denna fara för radikalisering på nätet gäller förstås även i Sverige och Robin. Inte bara att personer kan lätt komma över material, kanske något som de annars aldrig hade stött på, utan också kan man kommunicera med andra likasinnade och känna en slags gemenskap, få stöd i att det är ok, och till och med sedan själv "tvingas" utföra övergrepp för att få fortsatt vara med i en gemenskap, där ditt tidigare utanförskap nu gjort att du fått en tillhörighet, en slags normaliseringsprocess.

Det här gäller förmodligen även Robins andra festischer, såsom frestelser att till på döda kvinnor och deras underliv specifikt. Bara det att dessa bilder finns på nätet, talar för att det finns grupper som har liknande intressen.

Det är bra att man idag jobbar över landsgränser med dessa frågor och kan liksom i Robins fall fånga upp dessa individer.

Men man kan inte stanna där, när man idag vet att dessa forum kräver att man själv filmar övergrepp.
Citera
2026-02-18, 10:37
Medlem
Någon med bra koll som vet när vi kan förvänta oss att FUP kommer ut ungefär?
Citera
2026-02-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assimileradblatte

Nån gång till våren som det låtit länge nu!
Citera
2026-02-18, 11:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Åklagaren uttalade sig i media igår, möjligt åtal precis innan sommaren, alternativt efter sommaren.

Så FUP tidigast juni då enligt senaste informationen. Förundersökningar i mordfall brukar ta runt 6-7 månader att slutföra.
Citera
2026-02-18, 12:12
Medlem
Citat:
April/maj blir det
Citera
2026-02-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolisosa08
Nu är ju inte jag dömd för att ha stått i folks trädgårdar och stirrat in i deras hem mm…

Under drogpåverkan kan människor göra såna handlingar och fastna med blicken, men ha fredligt sinne.

Men om du hade varit dömd för det, så hade du alltså tyckt det var okej att folk även antydde att du var kapabel att kidnappa barn och mörda och stycka kvinnor bara för att din anhöriga gjort det?
Citera
2026-02-18, 15:24
Medlem
Styckmördad... innebär det att kroppen ligger huller om buller i en sopsäck? Att huvudet, bålen, armarna och benen är avskurna?

Kanske annorlunda fråga men efter att ha läst en del om Catrine Da Costa-fallet där kroppen var styckad i olika delar så tänker jag mig att detta skulle ha skett även här.

Blev hon styckad utomhus eller hade Robin tillgång till en lokal i närheten av kollektivtrafilken?
Citera
2026-02-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Styckmördad... innebär det att kroppen ligger huller om buller i en sopsäck? Att huvudet, bålen, armarna och benen är avskurna?

Kanske annorlunda fråga men efter att ha läst en del om Catrine Da Costa-fallet där kroppen var styckad i olika delar så tänker jag mig att detta skulle ha skett även här.

Blev hon styckad utomhus eller hade Robin tillgång till en lokal i närheten av kollektivtrafilken?

Va? Vad tror du? Styckad är styckad sen hur vet bara han för tillfället! Vadå kollektivtrafiken? Läs sammanfattning på sida 1
Citera
2026-02-18, 16:00
Medlem
Seabeers avatar
Citat:

Men snälla någon. Använd din skalle !!
Citera
2026-02-18, 17:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Lite svårt att sy ihop och sminka upp en styckad kropp kanske, så vi kan utgå från att begravningen inte förrättades med öppen kista vilket ibland är ett brukligt sätt att ta farväl.
Senast redigerad av Taggad 2026-02-18 kl. 17:09.
Citera
2026-02-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Lite svårt att sy ihop och sminka upp en styckad kropp kanske, så vi kan utgå från att begravningen inte förrättades med öppen kista vilket ibland är brukligt.

Öppen kista är inte brukligt i Sverige, lär dig något.
Citera
2026-02-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Artikel i dag i DN om hur pedofiler blir radikaliserade på online forum. Där kallas de också "normala". I Sorbritanien ökar övergreppen avsevärt och varje månad grips 1000 pedofiler.:

"Ökningen kopplas bland annat till att allt fler personer radikaliseras online, enligt den brittiska brottsbekämpande myndigheten, National Crime Agency."

https://www.dn.se/direkt/2026-02-18/storbritannien-griper-1-000-misstankta-pedofiler-varje-manad/

Denna fara för radikalisering på nätet gäller förstås även i Sverige och Robin. Inte bara att personer kan lätt komma över material, kanske något som de annars aldrig hade stött på, utan också kan man kommunicera med andra likasinnade och känna en slags gemenskap, få stöd i att det är ok, och till och med sedan själv "tvingas" utföra övergrepp för att få fortsatt vara med i en gemenskap, där ditt tidigare utanförskap nu gjort att du fått en tillhörighet, en slags normaliseringsprocess.

Det här gäller förmodligen även Robins andra festischer, såsom frestelser att till på döda kvinnor och deras underliv specifikt. Bara det att dessa bilder finns på nätet, talar för att det finns grupper som har liknande intressen.

Det är bra att man idag jobbar över landsgränser med dessa frågor och kan liksom i Robins fall fånga upp dessa individer.

Men man kan inte stanna där, när man idag vet att dessa forum kräver att man själv filmar övergrepp.

Ja det är exakt så. Det har jag påpekat tidigare i tråden. Ett beroende som bara växer större och större! Tillslut pressar och kräver andra användare att få bilder /filmer tillbaka. Där tror jag nu Robin tyvärr har filmat och spridit bilder själv från brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in