2026-01-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det stämmer inte. Det fanns inget badkar varken i den lilla stugan eller den större stugan.

Där finns enbart dusch!

Funderar på om personerna i det stora huset varit bortresta och Vilma varit ansvarig för typ katter eller blomvattning vilket kräver en nyckel. Kan ju vara så att allt utfördes i deras hem. Eftersom det nämns badkar och kylskåp/frys. Det gör ju även att om han skulle kommit undan med det några dagar så hade husrannsakan gjorts endast i hans stuga och där skulle de då inte finna några bevis.
Citera
2026-01-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listarn
Kan det vara så att han (Robin), gick in i roll som tjej?
Att han var i roll redan från första början av ert första möte, som en blyg och försynt tjej?

En roll han tyckte att han spelade med bravur och trodde att alla köpte, därför blev han väldigt upprörd när någon kallade honom för man...

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja bra noterat Angeliqa, man ser ju skarvarna från originalbilden på helkroppen.

Undra hur mycket cash vederbörande fick av Aftonbladet för de bilderna, inte lite gissar jag.

Näää tror att detta på något sätt är ett läckage från polisen, och inte heller att någon har fått pengar…
Polisen arbetar i statens och systemets intresse, och bilden av detta förvridna monster som väcker vrede hos folket är bara ett plus för de statliga institutioner som har svikit och som är direkt skyldiga till den stackars flickans död…
De vill ännu mer demonisera denna äckel, altså så mycket som möjligt, och de vill att folket ska prata om honom.
Detta har polisen medvetet släppt till allmänheten!!
Citera
2026-01-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Undrar om tidpunkten var helt slumpartad eller om det spelade roll för den här otroligt ensamma människan att det precis hade varit jul. Vilket väl får anses vara en av mest sociala högtider som finns.

Bevittnande av andra människors trivsel överallt, säkert kollegor som pratar i matsalen om vad var och en ska göra på jul.
Och så rinner bägaren över.

Jag har också tänkt att jul är ju tiden flest tar självmord osv.
Men kidnappningen var väl på hans semester(iofs midsommar då också som någon nämnde, kanske också varit extra ensamt då)

Frågan är om han kanske antingen planerat att göra dessa saker för att han är mer ledig, eller om det inte går att hålla tankarna i fantasti och att han blir knäpp av att vara ledig och inte kan stå emot just för att han har för mycket tid att spåra ur?

Denna gång var han ju uppenbarligen på jobbet också när brottet begicks, men han var förmodligen ledig vid jul iallafall.
Citera
2026-01-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kettlecooked
Tycker ni verkligen att den här blonda killen på den här bilden - https://nordfront.se/lamotte-ekeropedofilen-bor-i-farentuna

ser ut som samma person som det här monstret med rött hår? För mig ser det ut som två helt olika personer.

Är det verkligen samma person?

Ja det tycker jag.
Citera
2026-01-08, 22:48
Medlem
Jag har följt det här fallet sen dag ett och jag kan inte minnas att något påverkat mig mer. Jag har nästan varje natt tänkt på det här. Tänkt på My. På familjen. Jag har haft otroligt svårt att släppa det. Det gör mig så otroligt ledsen när jag tänker på vad hon kan ha blivit utsatt för, skräcken, terrorn. Det sorgliga är att jag bara hoppas att hon inte led allt för mycket. Och så familjen. Tänk känslan att din dotter är försvunnen och sen kommer alla dessa detaljer fram. Hur går man vidare? Allt som ska fixas. Åka till Malmö och packa ihop hennes grejer. HEMSKT. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga, mer än att jag aldrig blivit så arg på en förövare innan. Enligt mig är sånt här värre än alla jävla brott som sker. Jag önskar ingenting förutom lidande för GM. Jag tror också att allt detta gjort mig mer ödmjuk. Ta inget för givet. Ta ingen för given. Ta hand om varandra och säg till folk att du älskar dem. Vila i frid My.
Citera
2026-01-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaturliBredbart
Funderar på om personerna i det stora huset varit bortresta och Vilma varit ansvarig för typ katter eller blomvattning vilket kräver en nyckel. Kan ju vara så att allt utfördes i deras hem. Eftersom det nämns badkar och kylskåp/frys. Det gör ju även att om han skulle kommit undan med det några dagar så hade husrannsakan gjorts endast i hans stuga och där skulle de då inte finna några bevis.

Har tidigare kommenterat kring bilder på tekniker som arbetar vid vad jag nu antar vara huvudhuset på fastigheten. Det känns osannolikt men inte omöjligt.
Citera
2026-01-08, 22:52
Medlem
Snubben är ju kusligt lik transan i När Lamen Tystnar. Hade killen levt i säg USA på 70-talet så hade vi haft en seriemördare.
Citera
2026-01-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Författarna lyfter fram att forskning visar att personer med autismspektrumtillstånd som grupp inte är mer benägna att begå allvarliga brott än befolkningen i övrigt. Forskning visar dock att det kan finnas en liten undergrupp av individer med autismspektrumtillstånd som kan bli farliga brottslingar. Samma slutsats har framförts av Fitzgerald [3], som vidgat begreppet »autistisk psykopati« [3] till »criminal autistic psychopathy« som en underkategori av Aspergers syndrom. En sådan diagnosterm skulle tydligt skilja denna undergrupp från personer med Aspergers syndrom i allmänhet, eftersom dessa som grupp är mindre benägna att begå våldsamma eller kriminella handlingar.

Jag tänker att den lilla undergruppen kan ha fått fel diagnos redan från början, eller möjligtvis haft fler diagnoser som påverkat? Nu var dessutom den här artikeln från 2016, forskningen går sakta framåt men jag tror inte att de vet allt om autism än på långa vägar?
Men det står också i artikeln, att de som har autism inte är mer våldsamma än övriga människor, inte sant?
Det är förutfattade meningar att människor med autism är farliga och inte har empati, precis som andra postare redan talat om, så har de empati och medkänsla för andra, men de kan sakna förmåga att både visa känslor och utrycka känslor i ord, dessutom missförstår de många gånger för de har svårt att läsa mellan raderna och tolka sociala koder, och kan därför tex skratta åt saker som inte just för att de tolkat situationer fel, eller säga fel saker för att de missförstått och kan därför uppfattas som dumma och elaka, men förklarar man istället för en autistisk person så de faktiskt förstår situationen de missförstått, så skäms dom oerhört mycket, för de är samtidigt perfektionister och ställer oerhört höga krav på sig själva, det orsakar dessvärre ofta att de har just dåligt samvete, allt det här orsakar att det tar mycket mer energi från dom än andra, att umgås och vara sociala, de blir därför många gånger fortare trött och drar sig undan för att ladda energi, om alla hade kunskap och förståelse hur de här personerna fungerar, så hade de givetvis orkat vara mer sociala för de flesta mår samtidigt dåligt för att de vill men inte orkar tyvärr? Hoppas att du lär känna någon med denna diagnos så du börjar förstå?

Jag tror för övrigt inte att Robin/Vilma har autism, det är nog mycket värre än så? Men visst är han barnslig så man kunde tro i vissa stunder att han har drag av någon npf diagnos, men kan lika gärna vara helt andra orsaker/diagnoser som förklarar detta?
Jag utgår från det de kom fram till 2019, att han har antisociala beteenden, vilket kan tolkas som att han inte har en antisocial personlighetsstörning eller att de anar att han har det men inte är riktigt säkra, men det var just 2019, det har ju hänt ytterligare saker sen dess, flera allvarliga brott i trafiken som han utsatt andra för fara, och nu mord? Jag är i alla fall övertygad om, att den stora utredning de gör på honom nu, inte kommer gå från antisociala beteenden till autism, det tror jag att alla ser som omöjligt idag?
Nu handlar ju detta om RobinVilma och inte om autister överlag. Jag är mycket väl insatt i autism, det verkar som att du läser in både det ena och andra i mina inlägg.
Citera
2026-01-08, 22:57
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Jag förstår inte varför media envisas att kalla sexualsadisten för ett namn som han har själv hittat på som en del av hans sjuka fantasier.

Han borde kallas för det han heter på riktigt, Robin, eller vad han är, ”
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Han har ju bytt namn och namn är inte kopplade till kön på personen. En kvinna kan ta ett typiskt mansnamn och tvärtom. Har man bytt så har man och då är det det man heter. Därför använder såklart media det namnet. Han heter ju inte längre Robin. Någonstans. Man kan ju tycka vad man vill men det är ju ett faktum.

Såvitt framkommit (han har skyddad ID) har han tagit sig och registrerat namnen John Robin VILMA Andersson, där Vilma är tilltalsnamn.

Är väl rätt rimligt att media då använder namnet som han går under, även hos sin arbetsgivare och i painballklubben, om man som nu från media bestämt sig för att offentliggöra vem MGM är.
Att benämna honom vid ett annat namn än det han sedan några år använder, riskerar ju att peka ut fel person.
Citera
2026-01-08, 23:00
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Snubben är ju kusligt lik transan i När Lamen Tystnar. Hade killen levt i säg USA på 70-talet så hade vi haft en seriemördare.

Vidrig är han. Jag tror han inspirerats av true crime och alla seriemördare han följt, så nu ville han själv se hur det känns. Han ville göra något makabert, så att döda någon räcker inte. Styckningen och hanteringen av den döda kroppen var höjdpunkten. Det finns nog en Dahmer därinne.

Han ska aldrig någonsin släppas ut igen. Hade han inte åkt dit hade han bara fortsatt. Nu var han alldeles för upphetsad och slarvig för att komma undan med det, och tur är väl det!
Citera
2026-01-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Så du menar att Robin lyckats förflytta kroppen från bilen till stugan medan polisen som hade span på honom vackert satt och tittade på?
Nej men hämtat spaden och åkt till skogs.
Citera
2026-01-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag har följt det här fallet sen dag ett och jag kan inte minnas att något påverkat mig mer. Jag har nästan varje natt tänkt på det här. Tänkt på My. På familjen. Jag har haft otroligt svårt att släppa det. Det gör mig så otroligt ledsen när jag tänker på vad hon kan ha blivit utsatt för, skräcken, terrorn. Det sorgliga är att jag bara hoppas att hon inte led allt för mycket. Och så familjen. Tänk känslan att din dotter är försvunnen och sen kommer alla dessa detaljer fram. Hur går man vidare? Allt som ska fixas. Åka till Malmö och packa ihop hennes grejer. HEMSKT. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga, mer än att jag aldrig blivit så arg på en förövare innan. Enligt mig är sånt här värre än alla jävla brott som sker. Jag önskar ingenting förutom lidande för GM. Jag tror också att allt detta gjort mig mer ödmjuk. Ta inget för givet. Ta ingen för given. Ta hand om varandra och säg till folk att du älskar dem. Vila i frid My.

Håller med.. Hade riktigt svårt att sova igår efter att bilderna släpptes. Vet inte ens om man kommer våga läsa FUP.. 😪 Riktigt jävla monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in