Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
26-01-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Det vet jag och därför anser jag det viktigt att det finns med i information om honom. Det är även förkastligt om han som barn utsatt djur för lidande och om ingen uppmärksammat detta, då det är en varningssignal samhället måste ta på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Nej,
finns ingenting som tyder på det.

Det är inte heller samma område, långt ifrån. Det är knappt 1,5 mil emellan beroende på vilken väg du åker.

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Det är intressant med tidpunkten 10:55 på grovt gravfridsbrott i Södertälje då har dom hittat något den tiden vid stugan, och inte bara på kvällen när han greps då? Precis vad jag tänkt innan och har diskuterats. Eller tänkerr jag fel? Dom måste ju gått in i stugan innan utan att avslöja det då gärningsman var på jobbet!
Dom verkar ju undersökt noga under altanen. Polisen kanske hittade något där utan att gå in i huset. Eller kanske i soptunnan utanför.
Citera
26-01-04, 11:58
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Nu ska GW prata om fallet i Nyhetsmorgon TV4.

Vad sa GW?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Han har troligen haft en inre mall snarare än en specifik person. Flera personer kan passa, men han väntar till tillfälle uppstår och risken känns hanterbar. Det märkliga för mig är att han valde ett vuxet offer med tanke på att han tidigare riktat in sig på 8-11 åringar (barnporr) och 10 åringen vid kidnappningsförsöket.
Förvånar även mig. Stämmer inte riktigt att söka lämpligt offer för en pedofil ca, 01:30 på natten. Han hade om jag minns rätt, planlöst (?)ett bra tag irrat omkring med bilen, efter en sömlös natt, innan han fann och drog in dem 10-åriga flickan i bilen 2019 vilket får mig att undra hur många dagar/lång tid han tillbringat i bilen för att finna ett lämpligt offer som My. Var valet av henne en nödlösning som drevs av en ohanterbart stark lust? Den sexuella kopplingen till det vuxna ca, 25-åriga offret förklaras möjligen med att Gm,s nekrofila böjelse inte varit i motsätting utan i symbios med pedofilin som uttrycktes i val av ett äldre offer.
Senast redigerad av Taggad 26-01-04 kl. 12:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Kan GM,s böjelse för vaginors stank avfärdas som genetisk?
Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter. Han hade även namngett filer/mappar med namn som t.ex: vaginors stank, stinkande små hål/luktar unket/Stinkande små snippor/pullukt/pullan stinker/Stinker unket osv.
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Varför skulle hans fixering vid dofter vara genetisk? Jag har inte sett några uppgifter om det?
För övrigt undrar jag när i tid han döpt filerna till doftnamn? Var har han fått dom doftupplevelserna ifrån, är det möjligt att han fantiserat eller läst om dofterna? Eller är det självupplevda dofter, fast vad skulle han då med filerna och bilderna till om han var så erfaren?

Dessutom de här ordvalen, känns de inte lite väl nedsättande, som om han tyckte vaginor var något vedervärdigt äckligt, varför så extrem djupdykning i ett ämne han verkar tycka är motbjudande? Utgår man dessutom från att han aldrig varit i närheten av att ens få lukta på en kvinna när filerna skapades?

Det finns nog ingen med liknande erfarenhet av detta beteende som kan förklara? Men det finns ju en hel del män i tråden, som säkert både kan förstå och förklara, hur det är möjligt att en så pass ung man intresserar sig något så extremt för något som han samtidigt verkar äcklad av? Och utgå från att hans erfarenhet av kvinnor förmodligen var minimal eller rentav 0?

Är det möjligt att orden om vaginors lukter, är ord han hört uttalas från någon annan, om han hade minimal egen erfarenhet?
Men framförallt, fråga er själva, hur troligt är det att du själv skulle bli så fixerad vid nånting, som du faktiskt finner motbjudande på något sätt?
Citera
26-01-04, 11:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej, hon har dödats inom en timme säkerligen, ska nån ha kritik är de familjen som inte kan möta upp sin besökande dotter.
Tydligen inte med matleverans eftersom lirarn gräver i skogen och tas på bar gärning

Nu har jag inte ork men jag tror du har påpekat detta säkert 10 gånger det senare dygnen.

Hon var en vuxen kvinna. Miljontals vuxna kvinnor klarar sig att ta hand om sig själva utan att föräldrarna måste köra dom. Det är mördarens fel inte familjen jävla slätskalle
Citera
26-01-04, 12:02
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Styckningen kan likväl handla om att uppfylla en inre önskan eller någon form av rituell upplevelse. Inte troligt i detta fall men man ska inte låsa sig vid att styckning alltid är genomfört med sinnet i behåll för att dölja spår.

I "Vilmas" fall hade han ju redan offret i fordonet så han hade kunnat göra sig av med kroppen utan styckningen. Åka till en enslig plats. Men han hade andra planer som han ville göra med henne innan kroppen skulle forslas bort. Därför tog han med sig henne till bostaden, där han förmodligen begått andra övergrepp.

Styckningen kan också vara en del av en skändningsritual, eller bara det faktum att han vill se hur det känns att få en sådan kontroll över en annan människa, även över hennes kroppsliga tillstånd. Såna här typer är sinnessjuka och vem vet vad de drivs av. Som du säger behöver det inte enbart handla om att dölja spåren.
Citera
26-01-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Vad sa GW?

Att han var en mycket farlig person som han varnat för redan för 6 år sedan. Robin hade alla varningsflaggor för återfall och ändå släppte de ut honom. Nu gissar han att R kommer få livstids fängelse eller rättpsyk med särskild utskrivning.
Citera
26-01-04, 12:11
Medlem
Vilma greps utanför Ronna. Där helikoptern redan cirkulerade på fredagskvällen, den var först i Uttran och åkte sedan illa kvickt mot Södertälje.
Citera
26-01-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Förvånar även mig. Stämmer inte riktigt att söka lämpligt offer för en pedofil ca, 01:30 på natten. Han hade om jag minns rätt, planlöst (?)ett bra tag irrat omkring med bilen, efter en sömlös natt, innan han fann och drog in dem 10-åriga flickan i bilen 2019 vilket får mig att undra hur mångadagar/lång tid han tillbringat i bilen för att finna ett lämpligt offer som My. Var valet av henne en nödlösning som drevs av en ohanterbart stark lust? Den sexuella kopplingen till det vuxna ca, 25-åriga offret förklaras möjligen med att Gm,s nekrofila böjelse inte varit i motsätting utan i symbios med pedofilin som uttrycktes i val av ett äldre offer.

Precis så tror jag det är, i brist på bättre blev det en vuxen denna gång. Vid kidnappningsförsöket så tankade han bilen 3 gånger samma dag, vilket tyder på att han kört runt och letat halva dagen innan han slog till.
Citera
26-01-04, 12:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Han har troligen haft en inre mall snarare än en specifik person. Flera personer kan passa, men han väntar till tillfälle uppstår och risken känns hanterbar. Det märkliga för mig är att han valde ett vuxet offer med tanke på att han tidigare riktat in sig på 8-11 åringar (barnporr) och 10 åringen vid kidnappningsförsöket.
.

Det är möjligen märkligt men inte unikt, Ulf Olsson mördade Helen Nilsson(10) och Jannica Ekblad(26), i princip samma som här.

Kanske är inte åldern det primära i de här fallen, lutar åt att det är något annat som offren har gemensamt, och då kan eventuellt kön, hårfärg och längd eller annat vara ett urvalskriterie.
Senast redigerad av OY 26-01-04 kl. 12:23.
Citera
26-01-04, 12:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizcap10
Vilma greps utanför Ronna. Där helikoptern redan cirkulerade på fredagskvällen, den var först i Uttran och åkte sedan illa kvickt mot Södertälje.
Det ligger bara 8-9 km (?) från stugan. Han ska ha gripits 6 mil hemifrån.
Citera
26-01-04, 12:23
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
I "Vilmas" fall hade han ju redan offret i fordonet så han hade kunnat göra sig av med kroppen utan styckningen. Åka till en enslig plats. Men han hade andra planer som han ville göra med henne innan kroppen skulle forslas bort. Därför tog han med sig henne till bostaden, där han förmodligen begått andra övergrepp.

Styckningen kan också vara en del av en skändningsritual, eller bara det faktum att han vill se hur det känns att få en sådan kontroll över en annan människa, även över hennes kroppsliga tillstånd. Såna här typer är sinnessjuka och vem vet vad de drivs av. Som du säger behöver det inte enbart handla om att dölja spåren.

Exakt... Alldeles för många låser sig vid att se redan "vet" alla delar av detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in