2026-01-04, 10:35
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Intressant. Jag tror inte robin/vilmas problem handlar om könsdysfori, där han han faktiskt vill bli en kvinna. Utan drivkraften är parafil, där han blir upphetsad av specifika objekt, personer och situationer.

Nej jag tror inte heller det handlar om könsdysfori. Han ser absolut inte ut som en kvinna i den åldern han själv är, utan som en liten flicka med hårspännen och små bröst. Vilken vuxen kvinna använder hårspännen på det där sättet?
Citera
2026-01-04, 10:35
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-
Har någon vetskap om exakt brottsrubricering? Är det mord samt grov gravfridsbrott? Eller är det dessutom grov våldtäkt?
Enligt häktningsframställan 30 dec 2025:
Mord:
2025-12-26 -- 2025-12-27
Rönninge, Salems kommun, eller på annan okänd plats inom
Stockholms län.

Grovt gravfridsbrott:
2025-12-26 -- 2025-12-27 10:55
I bl.a. Södertälje, Södertälje kommun
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Citera
2026-01-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja så har jag tänkt iaf sedan jag såg första bilden på GM, att han tycks vilja se ut som ett litet barn och inte en vuxen kvinna samt att han eventuellt kan vilja ta den skepnaden för att han får sexuell njutning av att se ut som de barn han vill förgripa sig på.

För vissa kan det fungera som ett "skydd" att inte agera vidare på impulser att förgripa sig på ett barn, och för andra som en upptrappning i pedofilin.

Har han sparkdräkt och napp i munnen på bilderna du pratar, kan du länka?
Jag trodde att alla transor både såg ut och pratade överdrivet, men det kan iofs vara en fördom för jag känner inte ens en transa, men uppgifter att han ser ut som ett barn känns verkligen horribelt?
Citera
2026-01-04, 10:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Har han sparkdräkt och napp i munnen på bilderna du pratar, kan du länka?
Jag trodde att alla transor både såg ut och pratade överdrivet, men det kan iofs vara en fördom för jag känner inte ens en transa, men uppgifter att han ser ut som ett barn känns verkligen horribelt?

Nej sådana bilder har jag inte tagit del av. Däremot anser jag att hans hårspännen och små bröst talar för att vilja se ut som ett barn från åldern ca 8 år och uppåt. Och det var ju en tioåring han försökte kidnappa.
Citera
2026-01-04, 10:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Leif GW diskuterar fallet om en stund i tv4 Nyhetsmorgon.
Citera
2026-01-04, 11:05
Medlem
Har han sökt vård för detta så har inte psykiatrin idag kompetens pengar eller tid för utreda och ev behandla en sån här åkomma!…

Intressant. Jag tror inte robin/vilmas problem handlar om könsdysfori, där han han faktiskt vill bli en kvinna. Utan drivkraften är parafil, där han blir upphetsad av specifika objekt, personer och situationer.
Citera
2026-01-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Besök i en småort? Hur långt tar det till Slussen med bil? 30 min? Ingen jävla småort ute på landet det är Sthlms området.

Fullt med naiva svenskar här som lever i en patetisk drömvärld där det minsann ska gås hem ensamt sent på kvällen. Vill man riskera att bli våldtagen eller mördad, eller riskera att ens dotter fru eller syster blir det så fine för mig. Enligt mig får folk som är efterblivet naiva skylla sig själva, det är en hård värld där ute och även om det är en väldigt liten risk för att nåt sånt här ska hända så finns den risken. Lycka till naiva svenskarna

Ja men de som vill hämta sina 25-åriga barn varje gång de varit ute på krogen får väl göra det. Inget hindrar dem. Men det tillhör inte det normala. Jag har hundratals gånger gått hem från krogen på natten i den åldern. Jag kände mig mer trygg med att gå än i kollektivtrafiken faktiskt. Jag brukade faktiskt tänka att det inte är självklart vem som blir förövare och offer vid en eventuell konfrontation… jag hade ballat ur totalt om någon överfallit mig kan jag säga. Bara någon enstaka gång kände jag ett obehag och då av någon full idiot till man som gick och gapade.

Var och en får förstås göra som de vill men att hämta vuxna barn osv fungerar ju bara inte och är inte det normala skulle jag säga. Däremot inget konstigt att komma hem 01:30 och ta en promenad från pendeltåget på 1 km.
Citera
2026-01-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Enligt häktningsframställan 30 dec 2025:
Mord:
2025-12-26 -- 2025-12-27
Rönninge, Salems kommun, eller på annan okänd plats inom
Stockholms län.

Grovt gravfridsbrott:
2025-12-26 -- 2025-12-27 10:55
I bl.a. Södertälje, Södertälje kommun
(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Det är intressant med tidpunkten 10:55 på grovt gravfridsbrott i Södertälje då har dom hittat något den tiden vid stugan, och inte bara på kvällen när han greps då? Precis vad jag tänkt innan och har diskuterats. Eller tänkerr jag fel? Dom måste ju gått in i stugan innan utan att avslöja det då gärningsman var på jobbet!
Senast redigerad av sylla 2026-01-04 kl. 11:13.
Citera
2026-01-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy

Jag tror det var det som triggade honom att välja plats och offertyp.

Han markerade revir.

Nej,
finns ingenting som tyder på det.

Det är inte heller samma område, långt ifrån. Det är knappt 1,5 mil emellan beroende på vilken väg du åker.
Citera
2026-01-04, 11:11
Medlem
Där är du nog inne på nåt dessvärre
HAN kommer fram när HON hittat sitt offer
Kanske t o m tar av sig kvinnokläderna och blir Robin under själva akten…
Mår illa av vad stackars BO fått utstå och hennes kropp.

Det finns en amerikansk transsexuell mördare som heter Harvey Marcelin, aka Marcelline Harvey. Från en intervju med Nypost citerar jag: "Harvey’s not a good guy, he’s a tough guy,” she said. “Marceline’s nice and gentle and loving, you know, lots of laughter, fun to be with. She’s the one who’s perfectly normal.”

Jag tror att Robin också försökte dämpa sin ondska genom att inta en ny identitet.
Citera
2026-01-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Han har troligen haft en inre mall snarare än en specifik person. Flera personer kan passa, men han väntar till tillfälle uppstår och risken känns hanterbar. Det märkliga för mig är att han valde ett vuxet offer med tanke på att han tidigare riktat in sig på 8-11 åringar (barnporr) och 10 åringen vid kidnappningsförsöket.
.

Hur stor var My då? Finns ju gott om tioåringar som är 160 cm och även 25-åringar i den längden. Vilma kanske gick mest på längd och kroppsform och inte ålder.
Citera
2026-01-04, 11:15
Medlem
Fleavmoes avatar
[quote=sesamsmaland1986|93921084]
Har han sökt vård för detta så har inte psykiatrin idag kompetens pengar eller tid för utreda och ev behandla en sån här åkomma!…"

"Erotic Target Identity Inversion (ETII) describes a paraphilic phenomenon where individuals, often men, become sexually aroused by the fantasy or idea of being the type of person or entity they are typically attracted to externally, shifting attraction from an outside target to their own identity, leading to desires to change appearance or behavior to match that internal target".

Här ingår bland annat att vilja se ut som de barn man har sexuell dragning till men det kan också vara som i fallet nedan, att välja att amputera sig själv:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQ4V8b/lakaren-fros-ner-benen-for-amputation-pa-grund-av-sexuell-besatthet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in