Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-02, 00:25
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det inte samtidigt ha varit ett självmordsförsök?
Utvidgat självmordsförsök?
Citera
2026-01-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Tar 3 dagar att aktivera ett flashback konto... därför bidrar jag med info så sent. iallafall, gick i grundskola (ej samma klass) som V*lma. Gick i träkvista skolan på Ekerö. Läst på diverse nyhetssidor om folk i hans närhet som påpekar att han varit skum o skev länge.

Jag delar inte denna uppfattning. Under skolgången uppleve jag honom som normal. Ingenting direkt som stack ut. Träffade denna kille ofta på cirkle K o snackade en del med han. Åter igen ingenting som stack ut.

Kidnappningen 2019 blev en chock att det var just han. Mycket snack ute på ön efter detta. Ingen som trodde att han var kapabel till det, då han alltid gav ett gott intryck på macken.

Det mesta som jag känner till om snubben har redan framkommit i tråden. Minns att han hängde mycket med C***** från sin klass. För övrit minns jag att det var väldigt få tjejer i deras klass, (2-4 st). Han gick sedan tekninsk linje på gymnasiet, så antar att han ej haft mycket tjejer runt sig under uppväxten.

Vet ej om postat tidigare men här är en bild från 9ans skolfoto på han.
https://imgur.com/a/robin-s-bb-hjert-vilma-andersson-Jh1IuKx

Jag gick också i samma klass som monstret fast på gymnasiet.

En kanske irrelevant fråga och det ber jag om ursäkt för, men är du inte rädd att delvis avslöja din identitet här? Med tanke på att du nämnt att du pratat med honom i macken och gått samma klass som honom, kanske det gör det uppenbart för honom om vem du är? Jag började få tankar om att han kanske en dag, när han väl kommer ut om 15-20 år, går igenom hela denna tråd och går hej vilt, kanske söker upp folk som snackat "skit" om honom. Oerhört osannolikt men jag vet inte.
Senast redigerad av forvirradindivid 2026-01-02 kl. 00:31.
Citera
2026-01-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Vad menar du med respekt för familjen?

Ja vad kan det menas?
Citera
2026-01-02, 00:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forvirradindivid

En kanske irrelevant fråga och det ber jag om ursäkt för, men är du inte rädd att delvis avslöja din identitet här? Med tanke på att du nämnt att du pratat med honom i macken och gått samma klass som honom, kanske det gör det uppenbart för honom om vem du är? Jag började få tankar om att han kanske en dag, när han väl kommer ut om 15-20 år, går igenom hela denna tråd och går hej vilt, kanske söker upp folk som snackat "skit" om honom. Oerhört osannolikt men jag vet inte.
Jag har svårt att se att han någonsin får tidsbestämt straff. Han blir nog aldrig en fri "man" igen.
Citera
2026-01-02, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenChaser
Bröst är ej lika med bytt kön. Han har säkert en bh med lösbröst i. Finns många som säger sig vara kvinnor som opererar silikonbröst med behåller kuken.

Det var inte det som var svaret på frågan
Citera
2026-01-02, 00:50
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Vad är det för poliskälla, var hen ens delaktig i insatsen vid stugan?

Mgm var väl på jobbet när svar från NFC kom, ett svar som påstås vara det som visade vem som kan misstänkas?

Clickbait?
Om det där är en riktig polis och han på riktigt misstänker att hans chefer beordrar honom att käka munkar medan kvinnan fortfarande var vid liv vet jag inte vad som är mest skrämmande, men skrämmande helt klart.

Jag tror inte han vet vad han pratar om.
Jag tror de visste att kvinnan var död.
Citera
2026-01-02, 00:59
Medlem
Citat:
Brott begås av individer. Resten är språklig rekvisita för den som vill höras men inte räknas. Därför faller ditt inlägg bort.

Brott begås av individer som inte klarar att fungera i grupp, gruppen är den trygghet som gör individen stark.

Om gruppen inte fungerar kastas någon ut och denne får hela bördan för gruppens misslyckande.

Man måste vara rädd om människorna.
Citera
2026-01-02, 01:03
Medlem
Citat:
Vad är det för poliskälla, var hen ens delaktig i insatsen vid stugan?

Mgm var väl på jobbet när svar från NFC kom, ett svar som påstås vara det som visade vem som kan misstänkas?

Clickbait?
Står i grevens sammanfattning att polisen grep honom efter ha följt efter honom från bostaden ( (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)).
Tänker därför att han har kommit hem efter jobbet, spenderat tid hemma och sedan åkt ut på kvällen för att göra sig av med likdelar.
Det är nog under den tiden hemma som poliskällan skulle kunna prata om.

Jag är i alla fall helt övertygad att polisen var helt säkra på att BO tyvärr redan var avliden och därför väntade för att kunna ta honom på bar gärning.

Fy fan ifall det visar sig att hon dog under tiden dom hade span på honom
Citera
2026-01-02, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.Taylor
Företaget han senast jobbade på kan knappst anklagas för att vara noggranna med vilka som anatälls

Precis. Vilken åsikt man än har i frågan, är det ändå så att mångas register kollas innan anställning och speciellt kanske inom transportbranschen förutom de yrken som har lagkrav på det.
Citera
2026-01-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
har nog alla gamla skolkataloger någonstans. kanske kan leta upp de imorgon och posta om det finns intresse

Gör det. Hade varit intressant att se hur han såg ut under skoltiden.
Citera
2026-01-02, 01:07
Medlem
Citat:

Finns ingen chans att varken du eller jag kan bli identifierade från de inlägg vi postat. Jag har svårt att tro att han kommer att vara ute om 15-20 år. Tror snarare livstid på rättspsyk.

Vore ju intressant att höra från dig hur jargongen var i klassen? var han ensam om att kolla på porr på datorerna?

I tidiga förhör från 2019 påstod han att en klasskompis "prankat" honom genom att ladda ner porr på hans dator under en lektion/rast. Finns det någon sanning i det här?

Min uppfattning om honom var att han var en helt vanlig grabb, ingenting som stack ut direkt. Tiden på macken och de interaktioner som jag haft med honom så verkade han ju helt normal, tycker inte han var socialt avvikande på något sätt. Hur är din uppfattning kring hur han var under gymnasiet? var det någonting som stack ut eller var han en vanligt grabb?
Citera
2026-01-02, 01:09
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Man hinner inte hänga med här när man är borta, så vet inte om någon tänkt kring detta att:

Med tanke på senaste bilder på Robin-Vilma när han levererar varor, där ser man att han har mörkt pageklippt hår och beanie, precis som på facebooksidan. Han lär sett ut så och varit sminkad när han gav sig på My. Inte osannolikt att han utnyttjat detta för att kunna ta sig ut ur bilen och närma sig My. ex. "ursäkta mig, vet du var ---- vägen ligger?" När hon sedan inser att något är väldigt fel, han tar upp hammare för att attackera henne, så skriker hon. Vittne hörde ett skrik verkar det som. Sen rivstart därifrån när han fått in henne i bilen, jag gissar medvetslös.

Angående kroppsdelar, torso och huvud är de två kroppsdelar som definitivt påvisar död. När de frågade honom om det var My erkände han direkt tydligen. Om det var huvudet han skulle gräva ner, och de hittar torson i bostaden, då lär det väl påvisa en dödsorsak tänker jag. Jag tror det fanns blod på bortförandeplatsen och/eller på hammaren.

Han har inte lyckats kliniskt rengöra i huset tror jag, inte på den korta tiden han hade på sig. Hade han kroppsdelar kvar ifrån huset att gömma någonstans, så tror jag städningen var kvar att utföra, mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in