Citat:
Ursprungligen postat av
Mustellaminuta
För ungefär tre dagar sedan så åt jag en liten bit enormt stark korv, inte större än 1-2 kubikcentieter, och nu så har jag haft diarré och varit riktigt eländig i magen ända sedan dess. Jag ÄR väldigt känslig för stark mat, och undviker det, men denna gång så visste jag inte att det var starkt. Det var provsmakning vid charken, och den j-a korven smakade inte starkt när jag stoppade in den i munnen och tuggade. Inte förrän jag hade svalt den.
Nu till frågan:
Går det att äta något som skyndar på läkningen av tarmslemhinnan? Det känns som att jag är lika dålig nu som från början.
Extra tillägg till mitt föregående skrivna och postade inlägg.
När du under en dag och enbart har druckit benmärgsbuljong, så skall du sedan vidare under kommande 3 dagar tillföra din magsäck fiberrik föda
i form av knäckebröd med smör och ost och kiwifrukter samt bananer och även filmjölk.
En kiwifrukt och en banan samt 2,5 deciliter filmjölk och
4 till 5 knäckebröd samt 2 kokta ägg och en pressad grapefrukt vid ditt frukostmål, efter 4 till 5 timmar äter du en kiwifrukt och en banan samt 5 deciliter filmjölk.
Enligt ovan skrivit, så tillför du sålunda din grovtarm sådana typer av fiber som leder till, att grovtarmens sackrolytiska bakterier kan fermentera fram smörsyra.
Smörsyran som bildas inom grovtarmen vid den bakteriella jäsningsprocessen bygger upp ett skyddande lager på den ytliga grovtarms-slemhinnan vilket förhindrar icke önskvärda bakterier till att kunna penetrerar slemhinnan.
Colonocyterna, det vill säga, grovtarmens celler, livnärar sig enbart på just smörsyra och sålunda är smörsyran livsviktig för en fullt tillfredsställande grovtarmsfunktion.
Du tar hand om din grovtarm genom att mata den med rätt sorts fiberrik föda så att du sålunda göder de sackrolytiska grovtarms-bakterierna så att de, sedan i sin tur, kan utföra en fullt tillfredsställande fermenterings-process vilket leder till en god grovtarms-hälsa.
Mvh/@JokerMannen