Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
svartsjuk?

Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Är hon bara hos er tillfälligt?
Ta in på Hotel om du har råd
Sen låter det som du är svartsjuk
Pappa och dotter kanske inte träffas så ofta
Hm, jag känner mig inte riktigt svartsjuk. Men ska fundera på hur det passar in och hur jag kan agera mest vuxet.
Citera
2025-12-27, 11:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Sluta knulla runt och skilja er?

Varför inte gifta er som unga och leva ihop livet ut? Annars kan ni ju ha det så här.
Citera
2025-12-27, 11:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flittra
Makes dotter 21 år bor hos oss sedan dagen innan julafton. Och jag blir galen! Hon är så sjukt bortskämd och pappas flicka och hon ska styra och ställa allt. Hon ska få välja mat, är det något särskilt hon ska ha, ska vi skjutsa henne någonstans m.m. Jag vill gärna vara snäll men skulle vilja ha något att säga till om. Det kommer jag inte få. Jag vill ju behålla husfriden.

Men hur står jag ut?
Det låter som att du har en personlighetsstörning.
Citera
2025-12-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det låter som att du har en personlighetsstörning.
Öh, jasså. Vad bidrar detta inlägg med?
Citera
2025-12-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sluta knulla runt och skilja er?

Varför inte gifta er som unga och leva ihop livet ut? Annars kan ni ju ha det så här.
Ja, det lutar åt det. Men inte pga jobbigt bonusbarn utan för att vi inte delar sexuella preferenser. Hade vi gjort det om vi gift oss unga?
Citera
2025-12-27, 12:07
Medlem
Katzyns avatar
Är hon bara där en kortare tid så är väl det bästa att du ger dem extra kvalitetstid genom att inte vara så närvarande? Boka upp dig på grejer, ta långpromenader. Att hon ska få någon särskild mat hon vill ha är väl fine, men det får väl pappan fixa med?
Citera
2025-12-27, 12:41
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flittra
Ja, det lutar åt det. Men inte pga jobbigt bonusbarn utan för att vi inte delar sexuella preferenser. Hade vi gjort det om vi gift oss unga?
Jag menar bara att detta är ju konsekvensen av vår nuvarande kultur. Såväl bonusbarn samt borskämda ungar.
Citera
2025-12-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag menar bara att detta är ju konsekvensen av vår nuvarande kultur. Såväl bonusbarn samt borskämda ungar.
Ah, sant. Det skulle vara som förut, då hade hans unge på jobbat som piga sedan 13-års ålder och absolut inte kommit hem för jul. Och barnets mamma hade dött i barnsäng och kunde inte bitcha alls. Medan jag... Hm vet inte än.
Citera
2025-12-27, 19:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag trodde länge att "Elaka svärmor" var en elak stereotyp, tills jag blev medelålders och träffade kvinnor som träffat män med barn från tidigare förhållanden. De blir helt jävla svarta i ögonen, när deras nya snubbe öppet visar kärlek mot sina egna barn.
Vuxna kvinnor blir som svartsjuka femåringar. Jag vet män som smugit undan för att ringa till sina vuxna döttrar, så att deras nya kvinna inte ska höra och ha synpunkter på hur "bortskämda" de är.
Det kan bli sådana utstuderade grymheter, t ex att kräver att mannen läxar upp sina barn i hennes närhet, så att hon kan se att han kan "sätta gränser".
Det finns hur mycket forskning som helst som visar hur stor risken är för fysisk och psykisk misshandel, för den som lever med en svärförälder. Reptilhjärnan tar över. Den vet att det inte är deras barn, och den vill att de ska dö.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in