Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ki-Ras-2 lägger jag åt sidan, detta sagt med anledning av att den typ av cancern är konnekterad till genetiska orsaker.

Däremot sagt så finner jag ett intresse i så kallade somatiska mutationer i människokroppens TP-53-gen.

Somatiska mutationer i TP-53-genen är absolut sagt, de vanligaste förändringarna i mänskliga cancerformer.

TP-53-genen är den gen vilken ger instruktioner för att tillverka ett protein som kallas för P-53.

Detta mycket speciell kropps-protein fungerar som en tumör-inhibitator, detta, vilket innebär, att proteinet reglerar epithel-cells-delningar vilket sker genom att proteinet hindrar epithel-cellerna från att växa och dela sig, det vill också säga, proliferera för snabbt eller på ett okontrollerat sätt.

Jag har en ny fråga till dig.

Om en individ har en medfödd mutation i
TP-53-genen, det vill säga, i sin cellulära tumör-antigen, kan man då förbättra denna individens hälsa genom att dels, låta individen fasta under minst 48 timmar och därtill låta få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?

Extra tilläggsfråga ... I bland så händer det att protein-molekyler blir felveckade och sålunda klumpar ihop sig, jag undrar kan man påverka detta med fasta i kombination med att låta sig få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?

Mvh/@JokerMannen

Så du ignorerar det studien handlade om för att det är "konnekterat" till genetik? Cancer handlar till största delen om miljöfaktorer.

Fasta minimerar tillgången till glukos, som cancerceller förbrukar i stora mänger, förbättrar insulinkänslighet, stimulerar autofagi och minskar inflammationer. Så det har alltid en positiv effekt.

När det gäller höga doser av intravenöst C-vitamin bör man fråga sig vilket tillstånd patienten befinner sig i. Är personen frisk är det sannolikt bättre med mindre doser C-vitamin, som kan tas oralt.
Citera
2025-12-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
För att fördjupa sig måste man först förstå grunderna, vilket du inte verkar göra. Du får läsa tråden igen för att förstå vilka cancertyper det handlar om.

En sak håller jag absolut med dig om, och det är, att låta
en cancerdrabbad individ fasta i minst 96 timmar är lika effektivt mot cancer som i jämförelse med 2 cykler cell-toxiner, det vill säga, cytostatika-behandling.

Men vad beträffar att injicera höga mängder av Askorbinsyra i en individs blodomlopp för att sålunda använda det som en form av cancerterapi är något som absolut kringgår mitt förstånd.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-28, 00:27
Medlem
Citat:
Så du ignorerar det studien handlade om för att det är "konnekterat" till genetik? Cancer handlar till största delen om miljöfaktorer.

Fasta minimerar tillgången till glukos, som cancerceller förbrukar i stora mänger, förbättrar insulinkänslighet, stimulerar autofagi och minskar inflammationer. Så det har alltid en positiv effekt.

När det gäller höga doser av intravenöst C-vitamin bör man fråga sig vilket tillstånd patienten befinner sig i. Är personen frisk är det sannolikt bättre med mindre doser C-vitamin, som kan tas oralt.

Beträffande cancer, så håller jag fullständigt med dig om att miljöfaktorer har en absolut inverkan till utvecklandet av cancer och, jag är övertygad om att gemene man inte har förstått detta hur miljöfaktorer faktiskt påverkar kroppen negativt än i jämförelse med den föda som vi varje dag äter.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-12-28 kl. 00:30.
Citera
2025-12-28, 00:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
C vitamin är Nej. Fasta är ja. Det visste vi redan 2007.
Citera
2025-12-28, 00:47
Medlem
Citat:
Den dubble nobelpristagaren Linus Pauling var inne på att använda intravenöst C-vitamin mot cancer redan på 70-talet.

Cancer uppstår helt enkelt sagt när epithel-celler tappar bort sitt minne.

Förändringar i hur individers arvsmassa avläses i kroppens epithel-celler bidrar till att utveckla cancer.

Man kan säga, att tumörer tycks helt enkelt sagt, ha förlora sin identitet.

Kan man med hjälp av att injicera höga doser av Askorbinsyra i en cancerdrabbad individs blodomlopp inhibera Koppar-bindande proteiner ?

Beträffande just Koppar-bindande proteiner så är sådan proteiner högintressanta att förstå när det handlar om just cancer.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-12-28 kl. 01:10.
Citera
2025-12-28, 00:58
Medlem
Citat:
Cancer uppstår helt enkelt sagt när epithel-celler tappar bort sitt minne.

Förändringar i hur individers arvsmassa avläses i kroppens epithel-celler bidrar till att utveckla cancer.

Man kan säga, att tumörer tycks helt enkelt sagt, ha förlora sin identitet.

Kan man med hjälp av att injicera höga doser av Askorbinsyra i en cancerdrabbad individs blodomlopp inhibera Koppar-bindande proteiner ?

Beträffande just Koppar-bindande proteiner så är sådan proteiner högintressanta att förstå när det handlar om just cancer.

Mvh/@JokerMannen

Jag vill få tillagt beträffande kroppens DNA, så finns även DNA direkt inom epithel-cellernas mitokondrier vilka själva kodar för att antal mycket speciella och viktiga kropps-proteiner.

Vad jag vill ha framfört beträffande det ovan skrivna, det är, att de flesta cancerdrabbade individer har defekter i mitokondriernas DNA, detta på grund av att cancertumörer kan frånleda [ Adeno-Sin-Tri-Fosfater ] från de mitokondriella verksamheterna och, vilket leder till ständig trötthet på grund av för låga mängder av
[ ATP ] = Adeno-Sin-Tri-Fosfat.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-28, 01:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag vill få tillagt beträffande kroppens DNA, så finns även DNA direkt inom epithel-cellernas mitokondrier vilka själva kodar för att antal mycket speciella och viktiga kropps-proteiner.

Vad jag vill ha framfört beträffande det ovan skrivna, det är, att de flesta cancerdrabbade individer har defekter i mitokondriernas DNA, detta på grund av att cancertumörer kan frånleda [ Adeno-Sin-Tri-Fosfater ] från de mitokondriella verksamheterna och, vilket leder till ständig trötthet på grund av för låga mängder av
[ ATP ] = Adeno-Sin-Tri-Fosfat.

Mvh/@JokerMannen

Kanon. Men varför och hur det motverkas är nog mer intressant.
Citera
2025-12-28, 01:24
Medlem
Citat:

Vad jag gärna vill att du skall känna till, det är, att cancerceller inte enbart livnärar sig utav socker-molekyler [ Glukoser ] utan cancerceller livnärar sig i stor utsträckning av Aminosyror så som Lipider [ Fetter ].

Tänk på det att människokroppen kan själv tillverka ett flertal olika Aminosyror som i sin tur sedan kan göda cancercellerna.

Mvh/JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-12-28 kl. 01:27.
Citera
2025-12-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kanon. Men varför och hur det motverkas är nog mer intressant.

Så kallade [ Adenin-Baser ] vilka tar upp och lagrar nutriter från den föda som vi äter, dessa Adenin-Baser, kommer sedan att portionera ut nutriterna till mitokondrierna för omvandling till Adeno-Sin-Tri-Fosfater ( ATP ) cancerceller har en egendomlig förmåga att stjäla av den lagrade nutritionen direkt från Adenin-Baserna.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-28, 01:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Så kallade [ Adenin-Baser ] vilka tar upp och lagrar nutriter från den föda som vi äter, dessa Adenin-Baser, kommer sedan att portionera ut nutriterna till mitokondrierna för omvandling till Adeno-Sin-Tri-Fosfater ( ATP ) cancerceller har en egendomlig förmåga att stjäla av den lagrade nutritionen direkt från Adenin-Baserna.

Mvh/@JokerMannen

Tack. Jag vet. Därför som cancerceller kan leva på protein och inte enbart kolhydrater eller enkelt omvandlat glukos.
Citera
2025-12-28, 01:50
Medlem
Citat:
Tack. Jag vet. Därför som cancerceller kan leva på protein och inte enbart kolhydrater eller enkelt omvandlat glukos.

Det är helt korrekt att just så, är fallet med just cancerceller, de livnärar sig av Aminosyror och Lipider så som socker-molekyler.

Att inhibera kroppens Glukos-tillförsel är absolut ingenting som varken avlivar eller stoppar cancercellernas fortsatta överlevnad.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-28, 01:58
Medlem
Citat:

Vad jag mer än gärna vill ha framfört i denna tråden beträffande cancer, det är, att den dagen, då läkarvetenskapen finner ett säkert sätt att stoppa koppar-bindande proteiner hos de cancerdrabbade individerna, då är också problemet löst med så kallade Metastas-bildningar hos de cancerdrabbade.

Mvh/@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in