Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
För att fördjupa sig måste man först förstå grunderna, vilket du inte verkar göra. Du får läsa tråden igen för att förstå vilka cancertyper det handlar om.
Ki-Ras-2 lägger jag åt sidan, detta sagt med anledning av att den typ av cancer är konnekterad till genetiska orsaker.
Däremot sagt så finner jag ett intresse i så kallade somatiska mutationer i människokroppens TP-53-gen.
Somatiska mutationer i TP-53-genen är absolut sagt, de vanligaste förändringarna i mänskliga cancerformer.
TP-53-genen är den gen vilken ger instruktioner för att tillverka ett protein som kallas för P-53.
Detta mycket speciell kropps-protein fungerar som en tumör-inhibitator, detta, vilket innebär, att proteinet reglerar epithel-cells-delningar vilket sker genom att proteinet hindrar epithel-cellerna från att växa och dela sig, det vill också säga, proliferera för snabbt eller på ett okontrollerat sätt.
Jag har en ny fråga till dig.
Om en individ har en medfödd mutation i
TP-53-genen, det vill säga, i sin cellulära tumör-antigen, kan man då förbättra denna individens hälsa genom att dels, låta individen fasta under minst 48 timmar och därtill låta få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?
Extra tilläggsfråga ... I bland så händer det att protein-molekyler blir felveckade och sålunda klumpar ihop sig, jag undrar kan man påverka detta med fasta i kombination med att låta sig få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?
Mvh/@JokerMannen