Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:39
Medlem
Jag har inte orkat läsa igenom tråden men har åsikter ändå, få det publicerat i ansenliga tidskrifter skulle vara mitt mål inte bara här.

Lycka till, om inte lyckas få igenom detta revolutionära genombrott, så antigen har big pharma tystat dig/er alternativt var det bullsh.. från början.
Senast redigerad av EddieCoyle 2025-12-27 kl. 17:43.
Citera
2025-12-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
[ Pro-Oxidanter ]

Att låta sig som individ, få injicerat höga nivåer
av antioxidanter i blodomloppet samt i form av
[ Askorbinsyra ] det vill säga C-vitamin.

Vid höga koncentrationer av antioxidanter och, som
i detta fallet är kopplat till just [ Askorbinsyra ] så leder sådant till, att antioxidanterna omvandlas till
[ Pro-Oxidanter ] vilket innebär, att antioxidanterna själva börjar att producera fria radikaler och sålunda orsakar cellulära skador.

Extra tillägg beträffande tillagning av djurkött.

Hetero-Cykliska Aminer och Poly-Cykliska Aromatiska Kolväten är något som uppstår vid tillagning av djurkött så som fågel och fisk och har inte att göra med hur mycket köttet är bränt utan, det handlar om vad som uppstår vid tillagningen av köttet.

Mvh/@JokerMannen

"att antioxidanterna själva börjar att producera fria radikaler och sålunda orsakar cellulära skador."

Du verkar klippa in random text istället för att läsa tråden. Behandlingen med C-vitamin gör ju skillnad på cancerceller och friska celler.

Läs t.ex. vad Dick-Jerker skriver:
"Vid dessa höga koncentrationer bildas väteperoxid (H₂O₂) i den extracellulära miljön, vilket kan diffundera in i celler och skapa oxidativ stress. Detta kan selektivt döda cancerceller, samtidigt som normala celler oftast förblir opåverkade."
Citera
2025-12-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Jag har inte orkat läsa igenom tråden men har åsikter ändå, få det publicerat i ansenliga tidskrifter skulle vara mitt mål inte bara här.

Lycka till, om inte lyckas få igenom detta revolutionära genombrott, så antigen har big pharma tystat dig/er alternativt var det bullsh.. från början.

Big Pharma skulle aldrig ersätta kemoterapi med C-vitamin + fasta.

Däremot kanske de smyger in C-vitamin som ett tillägg till kemoterapi:

https://palema.org/2025/01/28/hogdos-intravenost-c-vitamin-plus-kemoterapi-fordubblar-overlevnaden-vid-avancerad-bukspottkortelcan cer/
Citera
2025-12-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"att antioxidanterna själva börjar att producera fria radikaler och sålunda orsakar cellulära skador."

Du verkar klippa in random text istället för att läsa tråden. Behandlingen med C-vitamin gör ju skillnad på cancerceller och friska celler.

"Vid dessa höga koncentrationer bildas väteperoxid (H₂O₂) i den extracellulära miljön, vilket kan diffundera in i celler och skapa oxidativ stress. Detta kan selektivt döda cancerceller, samtidigt som normala celler oftast förblir opåverkade."

Om atomer inom kroppen har oparade elektroner så kan dessa atomer inhiberas med hjälp av höga doser av injicerad Askorbinsyra ?

Jag menar, att varje atom har, en, oparad elektron.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-27, 19:36
Medlem
Citat:

Är du införstådd i att människokroppen är rikligt försedd med protein-enzymer som mycket snabbt bryter ner
[ Väte-Per-Oxider ] ?

Till exempel [ Hépar ] det vill säga Levern viken är försedd med [ Katalas-enzymer ] som sönderdelar
Väte-Per-Oxider.

Ett annat mycket viktigt kropps-enzym och som finns i alla olika sorters epithel-celler är ett enzym som kallas
[ Per-Oxi-Re-Doxin ] vilka enzymer bryter ner
Väte-Per-Oxider.

Per-Oxi-Re-Doxin oskadliggör också ett flertal andra typer av skadliga oxidanter inom epithel-cellerna, men tilläggas skall, att när epithel-cellerna åldras är enzymet inte längre lika effektivt.

Enligt det ovan skrivna så kan man uppnå en normal funktion av enzym-aktiviteten av Per-Oxi-Re-Doxiner genom att kraftig minska tillförsel av socker och proteiner i den föda som man äter.

Kroppens egna enzymer försvarar kroppen in i det sista mot fria radikaler vilket är en nödvändighet för kroppens överlevnad.

Väte-Per-Oxider är mycket reaktiva ämnen vilka bildas under den naturliga cell-respirationen och, de måste brytas ner omedelbart för att inte orsaka skador i, och på epithel-cellerna.

Kroppen är försedd med ett eget och, ett mycket kraftfullt försvar mot fria radikaler, detta försvaret och, så länge det fungerar, så kan det inte komma i jämförelse med varken Askorbinsyra-supplementer eller, injicering av höga doser av Askorbinsyra.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-12-27 kl. 19:41.
Citera
2025-12-27, 19:39
Medlem
Citat:
Är du införstådd i att människokroppen är rikligt försedd med protein-enzymer som mycket snabbt bryter ner
[ Väte-Per-Oxider ] ?

Till exempel [ Hépar ] det vill säga Levern viken är försedd med [ Katalas-enzymer ] som sönderdelar
Väte-Per-Oxider.

Ett annat mycket viktigt kropps-enzym och som finns i alla olika sorters epithel-celler är ett enzym som kallas
[ Per-Oxi-Re-Doxin ] vilka enzymer bryter ner
Väte-Per-Oxider.

Per-Oxi-Re-Doxin oskadliggör också ett flertal andra typer av skadliga oxidanter inom epithel-cellerna, men tilläggas skall, att när epithel-cellerna åldras är enzymet inte längre lika effektivt.

Enligt det ovan skrivna så kan man uppnå en normal funktion av enzym-aktiviteten av Per-Oxi-Re-Doxiner genom att kraftig minska tillförsel av socker och proteiner i den föda som man äter.

Kroppens egna enzymer försvarar kroppen in i det sista mot fria radikaler vilket är en nödvändighet för kroppens överlevnad.

Väte-Per-Oxider är mycket reaktiva ämnen vilka bildas under den naturliga cell-respirationen och, de måste brytas ner omedelbart för att inte orsaka skador på epithel-cellerna.

Kroppen är försedd med ett eget och, ett mycket kraftfullt försvar mot fria radikaler, detta försvaret och, så länge det fungerar, så kan det inte komma i jämförelse med varken Askorbinsyra-supplementer eller, injicering av höga doser av Askorbinsyra.

Mvh/@JokerMannen

Ok, men nu har vi riktiga studier som visar resultat. Dina random texter med oklart ursprung är därför inte så intressanta.
Citera
2025-12-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ok, men nu har vi riktiga studier som visar resultat. Dina random texter med oklart ursprung är därför inte så intressanta.

Varför slutar man inte upp med att behandla cancerdrabbade individer med cell-toxiner, det vill säga, cyto-statika-behandling och därtill även med hjälp av strålning om det nu visat sig att höga doser av injicerad Askorbinsyra är den perfekta lösningen för att kunna förbättra eller bota cancerdrabbade individer.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-27, 19:59
Medlem
Citat:
Varför slutar man inte upp med att behandla cancerdrabbade individer med cell-toxiner, det vill säga, cyto-statika-behandling och därtill även med hjälp av strålning om det nu visat sig att höga doser av injicerad Askorbinsyra är den perfekta lösningen för att kunna förbättra eller bota cancerdrabbade individer.

Mvh/@JokerMannen

"Varför slutar man inte upp med att behandla cancerdrabbade individer med cell-toxiner, det vill säga, cyto-statika-behandling och därtill även med hjälp av strålning"

Att man inte slutar använda cytostatika och strålning beror givetvis på pengar. Cancerindustrin omsätter enorma belopp.

"om det nu visat sig att höga doser av injicerad Askorbinsyra är den perfekta lösningen för att kunna förbättra eller bota cancerdrabbade individer."

Det där är dina ord. Studien som jag referar till menar att den mycket höga effekten bara syns i kombination med fasta och bara för vissa cancertyper.

Man bör se C-vitamin som en del i en kombinationsbehandling. Jag hade nog kört på en med kombination av fasta, Fenbendazol, Ivermectin, hög dos D-vitamin, intravenöst C-vitamin, kurkumin och lite annat.
Senast redigerad av borskungen 2025-12-27 kl. 20:02.
Citera
2025-12-27, 22:40
Medlem
Citat:
"Varför slutar man inte upp med att behandla cancerdrabbade individer med cell-toxiner, det vill säga, cyto-statika-behandling och därtill även med hjälp av strålning"

Att man inte slutar använda cytostatika och strålning beror givetvis på pengar. Cancerindustrin omsätter enorma belopp.

"om det nu visat sig att höga doser av injicerad Askorbinsyra är den perfekta lösningen för att kunna förbättra eller bota cancerdrabbade individer."

Det där är dina ord. Studien som jag referar till menar att den mycket höga effekten bara syns i kombination med fasta och bara för vissa cancertyper.

Man bör se C-vitamin som en del i en kombinationsbehandling. Jag hade nog kört på en med kombination av fasta, Fenbendazol, Ivermectin, hög dos D-vitamin, intravenöst C-vitamin, kurkumin och lite annat.

Låt oss fördjupa oss i denna diskussionen beträffande injiceranden av högre mängder Askorbinsyra i en individs blodomlopp med inriktning på olika typer av cancersjukdomar.

Fasta i kombination med höga mängder av injicerad Askorbinsyra och, till detta följer min fråga till dig enligt följande nedan skriven.

Vilka typer av cancer får en positiv effekt av en sådan typ av behandling ?

1. ) Cólon-cancer 2. ) Pancréas-cancer

3. ) Esófagos-cancer 4. ) Renál-cancer

5. ) Duodenál-cancer 6. ) Jejunál-cancer

7. ) Ventrál-cancer ( Magsäcken )

8. ) Enkefál-cancer ( Hjärnan )

9. ) Leukocytál-cancer ( Leukémia )

Cancer inom Íleum, det vill säga, tunntarmens sista part och tarm-slynga är en ytterst ovanlig form av cancer.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-27, 23:01
Medlem
Citat:
Låt oss fördjupa oss i denna diskussionen beträffande injiceranden av högre mängder Askorbinsyra i en individs blodomlopp med inriktning på olika typer av cancersjukdomar.

Fasta i kombination med höga mängder av injicerad Askorbinsyra och, till detta följer min fråga till dig enligt följande nedan skriven.

Cancer inom Íleum, det vill säga, tunntarmens sista part och tarm-slynga är en ytterst ovanlig form av cancer.

Mvh/@JokerMannen

Till mitt föregående skrivna och postade inlägg, vill jag få tillagt.

Renál-cancer inkluderar även så kallad
Bi-Njurebarks-cancer.

Jag glömde bort att att få tillagt
Pulmonál-cancer ( Lungorna )

Mvh/@JokerMannen
Citera
2025-12-27, 23:03
Medlem
Citat:

Mvh/@JokerMannen

För att fördjupa sig måste man först förstå grunderna, vilket du inte verkar göra. Du får läsa tråden igen för att förstå vilka cancertyper det handlar om.
Senast redigerad av borskungen 2025-12-27 kl. 23:05.
Citera
2025-12-28, 00:04
Medlem
Citat:
För att fördjupa sig måste man först förstå grunderna, vilket du inte verkar göra. Du får läsa tråden igen för att förstå vilka cancertyper det handlar om.

Ki-Ras-2 lägger jag åt sidan, detta sagt med anledning av att den typ av cancer är konnekterad till genetiska orsaker.

Däremot sagt så finner jag ett intresse i så kallade somatiska mutationer i människokroppens TP-53-gen.

Somatiska mutationer i TP-53-genen är absolut sagt, de vanligaste förändringarna i mänskliga cancerformer.

TP-53-genen är den gen vilken ger instruktioner för att tillverka ett protein som kallas för P-53.

Detta mycket speciell kropps-protein fungerar som en tumör-inhibitator, detta, vilket innebär, att proteinet reglerar epithel-cells-delningar vilket sker genom att proteinet hindrar epithel-cellerna från att växa och dela sig, det vill också säga, proliferera för snabbt eller på ett okontrollerat sätt.

Jag har en ny fråga till dig.

Om en individ har en medfödd mutation i
TP-53-genen, det vill säga, i sin cellulära tumör-antigen, kan man då förbättra denna individens hälsa genom att dels, låta individen fasta under minst 48 timmar och därtill låta få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?

Extra tilläggsfråga ... I bland så händer det att protein-molekyler blir felveckade och sålunda klumpar ihop sig, jag undrar kan man påverka detta med fasta i kombination med att låta sig få injicerat höga doser av Askorbinsyra ?

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-12-28 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in