Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Det här är vad jag tror om synergieffekten:
Cancerceller förbrukar stora mängder glukos. Om man fastar eller kör på en fasting mimicking/diet stryper man den energikällan.
Samtidigt är C-vitamin och glukos kemiskt väldigt lika. De använder samma glukostransportörer för att ta sig in i cellerna och upptaget av C-vitamin konkurrerar med upptaget av glukos.
Så cancercellerna får ytterst lite glukos som de behöver för energi men stora mängder C-vitamin som skapar kraftig oxidativ stress inne i dem.
Jag vill ställa en fråga till dig beträffande utveckling av cancersjukdom och då, gällande enbart om Colo-Rektal cancer, det vill säga, tumörer vilka utvecklats någonstans i Colon-lumen och i den ytliga slemhinnan.
Min fråga till dig är, vad tror du, att utvecklandet av en cancertumör i Colons lumen och slemhinnan egentligen beror på ?
Extra tillägg beträffande Askorbinsyra, det vill säga,
C-vitamin, visste du om det, att det faktiskt är sant att antioxidanter ökar blodflödet i cancertumörer och sålunda gynnar den fortsatta tillväxten av en, eller flera cancertumörer.
Att injicera Askorbinsyra i en cancerpatients kropp kan faktiskt leda till utveckling av sepsis, speciellt om man kombinerar med B-vitaminer.
Mvh/@JokerMannen