2025-12-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooong
Här har du du troligtvis de mest detaljerade och överblickbara sammanfattningarna som går att finna just nu.

Vore nog bra om denna hamnade i förstainlägget

Där ser man ja.
Det enda som mitt inlägg tillägger då är att -
"Därefter blev även dottern utsatt för visst våld och hon hindrades från att lämna bostaden under några timmar."
Hon hindrades genom att vara fastbunden enligt rykten då som sägs härstamma ifrån en anhörig.
Citera
2025-12-29, 23:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tror inte det är så många som kollar in läget hos folket i grannskapet en juldagsmorgon.
Det är nog inte ett svenskt beteende. Fast hade han kollat så hade han nog hittat den döda BO utomhus och eventuellt själv blivit ett offer för galningen.
Hade kunnat kontakta polisen, inte svårare än så.
Citera
2025-12-29, 23:35
Medlem
Ja, det här undrar jag också!

Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Det har skrivits i tråden att 55 åringen har dött utomhus i trappan. Om andra dottern har kommit till villan strax före 12 hur kan Hon undvikit att se mamman på gården?
Citera
2025-12-29, 23:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Blanda inte ihop saker. Drogproblem och psykoser av droger är inte psykvårdens ansvarsområde.
Orosanmälan går till socialtjänsten och utredningar tas därifrån.

Psykisk ohälsa är inte samma sak.
Ett stort problem är ju att kommuner och regioner inte samarbetar.
När ska de börja göra det undrar jag?
Citera
2025-12-29, 23:40
Avslutad
När man läser på tv4 och deras facebooksida velar Rönninge mordet vara mer prioriterat.

Krävs nästan att hela Boden skall sprängas i luften av atombomb för att komma upp i fler reaktioner och sympatier. Varför kunde ingen donera en miljon till den i Bsoen?
Citera
2025-12-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashon
GM har tydligen varit inneboende hos den mördade kvinnan enligt nya rykten

Svårt att tro på det
Citera
2025-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
När man läser på tv4 och deras facebooksida velar Rönninge mordet vara mer prioriterat.

Krävs nästan att hela Boden skall sprängas i luften av atombomb för att komma upp i fler reaktioner och sympatier. Varför kunde ingen donera en miljon till den i Bsoen?

Fast medans My bara ännu var försvunnen så var det nog Boden och Johannes som toppade alla nyhetsartiklar i hela landet.

Men det finns mera aktuella händelser för just södra Sverige nu, var majoriteten av landets befolkning bor som du känner till.
Citera
2025-12-29, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyhetsjournalist
Ja, det här undrar jag också!

Verkar väldigt oklart hur hon hittades, väldigt motstridiga uppgifter. Förmodligen på grund av många missuppfattningar och antaganden.

Kanske har någon hört att polisen fick larm om våld i någon bostad och på plats fann en kvinna död, vilket någon antog måste ha varit i bostaden. Uppgifterna om att hon hittades utanför kanske bara kan ha att någon såg återupplivningsförsöket utanför och då antog att det var där hon dog. Eller att hon verkade vara vid liv först men dog först där utanför

Sk jag göra mina egna gissningar så kanske han stod vid dörren när de kom, att han hade burit ut henne eller något liknande när han insett att någon hade ringt polisen (kanske var därför han skadade dottern som precis hade anlänt till bostaden mycket svårare än dottern som inte verkar ha kunnat ringa polis). Om han nu stod vid dörren och väntade på dem. Han verkade ju lite virrig så hans agerande kanske inte var helt rationellt.

Kanske suicide by cop (inte minst med tanke på hans tidigare självmordsförsök), då kanske det makes sense att lägga henne där när han vet att polisen är på väg, för att få dem att se att han är ett hot så att de skjuter honom

Citat:
Polisen kommet till platsen:
- När polisen kommer till platsen ligger en avliden kvinna utomhus och gärningsmannen står på vid dörren och uppträder hotfullt.
- I samband med att polisen ska gripa mannen uppstår en situation som leder till att polisen skjuter verkanseld mot honom. Han avlider.
- Två poliser ska ha skjutit verkanseld mot GM när han befann sig vid ytterdörren. (Obekräftat).
- Polis på plats ser att det finns skadade och blir attackerade. Sedan avlossar de verkanseld. (Polisen)
- Två personer förs till sjukhus med oklart skadeläge.
- Granne säger: "Vi såg en ambulans som for iväg snabbt, sen såg vi en som blev införd gåendes i ambulans som såg väldigt chockad ut".
- När polisen går in i bostaden hittar de en 55-årig kvinna död och en svårt skadad tonårsdotter. Plus ytterligare en tonårsdotter som har mindre skador. Kvar på platsen finns även gärningsmannen. (Polisen)

Vad som hänt i huset:
- Mordvapnet är en kniv. (Aftonbladet)
- Någon form av gisslansituation i huset (TV4)
- Mannen var i huset 3-4 timmar.
- En polis beskriver vad som hänt i huset som: "väldigt våldsamt". "Skräckfilm". "Tragiskt drama".
- "Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset, blev där knivskuren och avled därute. GM tog sig därefter in i huset och höll flickorna där tills polisen kom." (Obekräftat. OY)
Senast redigerad av Ballooong 2025-12-29 kl. 23:55.
Citera
2025-12-29, 23:48
Medlem
Läkaren som skrev ut denna dåre borde få en varning,prick,anmälan. Hen är indirekt orsaken till att en oskyldiga kvinna miste livet.
Egentligen borde det finns nån lag där läkare automatiskt får en varning när sånt här händer.
Det är inte första gången läkare gör en fel bedömning av farlig,eller suicid patient.
Citera
2025-12-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Det ligger nu två olika insamlingar på gofundme till förmån för Annica Groths döttrar. Dom är nämnda bland kommentarerna på Katia Mosallys instagram. Vem som ligger bakom dom vet jag inte men länkar ifall några vill vara med att ge. OBS att jag inte har något med dessa insamlingar att göra.

Ca 2600 kr insamlat just nu:
https://www.gofundme.com/f/donation-till-den-mordade-kvinnas-dottrar-i-boden?qid=5fc2922586595072ec66a8e233c39475

Ca 1800 kr insamlat just nu:
https://www.gofundme.com/f/for-dottrarna-i-boden?qid=5fc2922586595072ec66a8e233c39475

Är jag den ende som känner att jag inte hade velat donera till människan som startat insamligen från Malmö när det finns en annan som är startad av en människa i Boden?
Citera
2025-12-29, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Fast medans My bara ännu var försvunnen så var det nog Boden och Johannes som toppade alla nyhetsartiklar i hela landet.

Men det finns mera aktuella händelser för just södra Sverige nu, var majoriteten av landets befolkning bor som du känner till.

Känns ändå att om man tittar på nyhetsvärdet är det såhär tv4 och Aftonbladet tänker

1. Hur långt är det från kontoret till brottsplatsen?
2. Är det något som Stockholms län bryr sig över?

Därmed menar jag att

1 mord i Stockholm (Drottninggatan)= rikstäckande på omedelbar verkan,, statsministern på plats inom två timmar från att mordet har hänt. Självklart en insamling från diverse influencers och artister framförallt om det var en svensk man som dödade en flicka.

Massaker med 8 döda i Gällivare under en julmarknad= Lokala tidningar och kanske efter 1-2 dagar Tv4 tar upp det. Det var en från Afghanistan som körde ihjäl människor.

Blir så jävla less att lokala händelser i Stockholm blir per automatik rikstäckande.
Senast redigerad av Labanochapelsinen 2025-12-29 kl. 23:56.
Citera
2025-12-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Känns ändå att om man tittar på nyhetsvärdet är det såhär tv4 och Aftonbladet tänker

1. Hur långt är det från kontoret till brottsplatsen?
2. Är det något som Stockholms län bryr sig över?

Därmed menar jag att

1 mord i Stockholm (Drottninggatan)= rikstäckande på omedelbar verkan,, statsministern på plats inom två timmar från att mordet har hänt. Självklart en insamling från diverse influencers och artister framförallt om det var en svensk man som dödade en flicka.

Massaker med 8 döda i Gällivare under en julmarknad= Lokala tidningar och kanske efter 1-2 dagar Tv4 tar upp det. Det var en från Afghanistan som körde ihjäl människor.

Blir så jävla less att lokala händelser i Stockholm blir per automatik rikstäckande.

Jepp, och NSD och Kuriren skulle mjölka storyn i ett antal veckor.
Vad är nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in