Citat:
Ursprungligen postat av
Nyhetsjournalist
Ja, det här undrar jag också!
Verkar väldigt oklart hur hon hittades, väldigt motstridiga uppgifter. Förmodligen på grund av många missuppfattningar och antaganden.
Kanske har någon hört att polisen fick larm om våld i någon bostad och på plats fann en kvinna död, vilket någon antog måste ha varit i bostaden. Uppgifterna om att hon hittades utanför kanske bara kan ha att någon såg återupplivningsförsöket utanför och då antog att det var där hon dog. Eller att hon verkade vara vid liv först men dog först där utanför
Sk jag göra mina egna gissningar så kanske han stod vid dörren när de kom, att han hade burit ut henne eller något liknande när han insett att någon hade ringt polisen (kanske var därför han skadade dottern som precis hade anlänt till bostaden mycket svårare än dottern som inte verkar ha kunnat ringa polis). Om han nu stod vid dörren och väntade på dem. Han verkade ju lite virrig så hans agerande kanske inte var helt rationellt.
Kanske suicide by cop (inte minst med tanke på hans tidigare självmordsförsök), då kanske det makes sense att lägga henne där när han vet att polisen är på väg, för att få dem att se att han är ett hot så att de skjuter honom
Citat:
Polisen kommet till platsen:
- När polisen kommer till platsen ligger en avliden kvinna utomhus och gärningsmannen står på vid dörren och uppträder hotfullt.
- I samband med att polisen ska gripa mannen uppstår en situation som leder till att polisen skjuter verkanseld mot honom. Han avlider.
- Två poliser ska ha skjutit verkanseld mot GM när han befann sig vid ytterdörren. (Obekräftat).
- Polis på plats ser att det finns skadade och blir attackerade. Sedan avlossar de verkanseld. (Polisen)
- Två personer förs till sjukhus med oklart skadeläge.
- Granne säger: "Vi såg en ambulans som for iväg snabbt, sen såg vi en som blev införd gåendes i ambulans som såg väldigt chockad ut".
- När polisen går in i bostaden hittar de en 55-årig kvinna död och en svårt skadad tonårsdotter. Plus ytterligare en tonårsdotter som har mindre skador. Kvar på platsen finns även gärningsmannen. (Polisen)
Vad som hänt i huset:
- Mordvapnet är en kniv. (Aftonbladet)
- Någon form av gisslansituation i huset (TV4)
- Mannen var i huset 3-4 timmar.
- En polis beskriver vad som hänt i huset som: "väldigt våldsamt". "Skräckfilm". "Tragiskt drama".
- "Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset, blev där knivskuren och avled därute. GM tog sig därefter in i huset och höll flickorna där tills polisen kom." (Obekräftat. OY)