Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi ska inte glömma att många män ryggar tillbaka inför en kvinna som visar för mycket intresse, är för på.

På så sätt upprätthåller och återskapar både män och kvinnor normer som egentligen inte gynnar något av könen.
Dock tveksamt om det gäller desperata män på dejtingappar som törstar efter fitta.
Citera
2025-12-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Dock tveksamt om det gäller desperata män på dejtingappar som törstar efter fitta.
Sant. Är det bara fitta man är ute efter kvittar det mesta annat.
Citera
2025-12-30, 11:00
Medlem
Tavastehuss avatar
Min kompis från ett land i Nordafrika (intressen: gymmet) skilde sig i fjol och började med nätdejting vid dryga 30 års ålder. I en stor stad som den vi bor i (Japan, ej Sverige) har han verkligen fått full pott. Han drar hem flera tjejer i veckan som bäst, jävligt snygga dessutom.

En gång fick han en stalker men han började jobba kvällspass efter det och då försvann hon. Det var det enda negativa han stött på.

Tror hans mest använda app kallades Bumble eller nåt sånt. För lat för att googla.

Jag tänker att ni som åker hit på semester kanske skulle testa nätdejting.
Citera
2025-12-30, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Min kompis från ett land i Nordafrika (intressen: gymmet) skilde sig i fjol och började med nätdejting vid dryga 30 års ålder. I en stor stad som den vi bor i (Japan, ej Sverige) har han verkligen fått full pott. Han drar hem flera tjejer i veckan som bäst, jävligt snygga dessutom.

En gång fick han en stalker men han började jobba kvällspass efter det och då försvann hon. Det var det enda negativa han stött på.

Tror hans mest använda app kallades Bumble eller nåt sånt. För lat för att googla.

Jag tänker att ni som åker hit på semester kanske skulle testa nätdejting.

Är det japanska tjejer som visar så stort intresse för honom?
Citera
2025-12-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag tänder inte på kvinnor med mage större än tuttarna. Rund/fyllig är helt ok men inte samtidigt med små tuttar. Sen är det såklart annat som ska klicka. Sist men inte minst måste människan såklart verka vettig & kunna föra en konversation om annat än Game of Thrones & vad nu alla såpor & serier heter. Hon får naturligtvis känna samma sak om typ muskler, skäggväxt, markerade käkar & vad nu tjejer går igång på.

Kvinnor i allmänhet är för dåligt allmänbildade tyvärr. Jag medger min egen brist på kunskap om skönlitteratur, sömnad, mode, blommors namn & lite annat men är nog bättre på det än vad kvinnor är på politik, teknik, fysik & samhället i allmänhet. D.v.s. det som håller verkligheten i gång. Jaa, sömnad är/var viktigt förstås för att få kläder.

Höga krav? Pjaa, inte vet jag. Rent skönhetsmässigt ser jag varje dag kvinnor i alla åldrar, som jag undrar om det hade funnits en chans att de skulle ha velat ha mig om vi hade haft en date & hon inte, med största sannolikhet, redan varit upptagen.

En del kvinnor jag pratat med om sånt här (anekdotiskt förstås) säger ofta ungefär tvärtom. De ser undantagsvis en man varje dag, som de skulle vilja veta mer om. Så 80/20 är en ganska bra regel visar det sig. Det är därför många av oss män är & förblir looosers.

för min del räcker de med att hon inte startar allt för mycket dramatik. Utseendet har en tendens att förfall med tiden och man ska umgås med personen då är de rätt trevligt med en bra personlighet
Citera
2025-12-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi ska inte glömma att många män ryggar tillbaka inför en kvinna som visar för mycket intresse, är för på.

På så sätt upprätthåller och återskapar både män och kvinnor normer som egentligen inte gynnar något av könen.

de gånger jag dragit mig undan så har jag varit intresserad men hon har haft en hög med andra män och kvinnor som blandar sig i de hela vilket gjort de väldigt obekvämt. Även varit med om folk som försökt gifta bort kvinnor med mig likaväl pojkar och män även kvinnor som försöker hjälpa mig att hitta en partner eller provocera mig att ta initiativ. Folk spelar för mycket av de sociala spelet och har svårt att bära sig åt som folk
Citera
2025-12-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Självklart är det rimligt att kvinnan visar intresse tillbaka. Men den stora majoriteten kvinnor vill att mannen tar det första steget. Ingen har skyldighet till nånting, men tar man inga initiativ så får man resultat därefter.

Men har du hittat nått som funkar för dig så är det väl bara att köra på med det

Som kvinna med många beundrare bör man ta första steget en man vet sånt han vill inte vara en i kön bland alla andra män för då går han därifrån och söker sig någon annanstans. Tror ju knappast du skulle vilja stå i kö för att få träffa din partner
Citera
2025-12-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
såg mig vad gör man på dejtingsidor om man inte är ute efter kuk eller fitta?
Citera
2025-12-30, 17:48
Medlem
Adelaides avatar
Helt ok.
Bara två dejter i år, men jag har varit passiv. Kunde gå månader utan att jag swipeade något. Jag har skrivit med fler tjejer, men det har runnit ut i sanden så det blev inga träffar. Har matchat med alla på Tinder.
Citera
2025-12-30, 19:42
Medlem
Citat:
Poängen jag gjorde var att jag är väldigt representativ för en stor grupp kvinnor som liknar mig. Så det spelar visst roll.

Självklart vill alla ha en så attraktiv partner som möjligt och utseende spelar stor roll. Men du har missuppfattat hur mycket ytliga faktorerna spelar roll för kvinnor. Jag tror att du utgår från dig själv som man då utseendet är oerhört viktigt. För kvinnor är det betydligt fler faktorer som spelar in.

Det kan säkert låta provocerande, men jag vill hävda att det är oerhört enkelt för en man att lyckas med nätdejting bara han håller en viss lägsta nivå och skapar en bra profil.

Det du missar i de punkter du räknar upp om en bra profil är att man ska visa vem man är och vad man söker. Alla kvinnor vill känna sig utvalda. Och de flesta kvinnor har en tydlig bild av vad de söker i en man.

Om du som man tydligt visar vem du är och vad du söker så kommer du bli extremt attraktiv för de kvinnor som söker just en man som dig och som känner igen sig i den beskrivning du ger av den partner du vill bygga nått med. Du kommer inte få lika många matchningar, men de du får kommer hålla mycket högre kvalitet och kompatabilitet. Tänk kvalitet före kvantitet på matchningarna.

Att du exemplifierar med att vem som helst kan kopiera profiltexten visar att du inte alls har fattat hur du ska attrahera kvinnor. Allt inom nätdejting är ytligt och en fasad. Du sticker inte ut med flashiga gym- och resebilder och en tramsig eller ai-producerad text. Du sticker ut genom att vara mänsklig och levande i en totalt ytlig och själlös kontext.

Jag tror att du fullständigt underskattar hur svårt det är för gemene man att lyckas inom nätddjting.
Om du vill ha ett roligt projekt 2026 kan du ju skapa en fejkad profil med en man som är typ 6 av 10 utseendemässigt på någon app. Sedan försöka vara så genuin och äkta du bara kan. Du kommer få ett heeelt annat perspektiv på det efteråt.

Tyvärr sticker du inte ut nämnvärt genom att vara äkta och genuin som varken kvinna eller man inom nätdejting. Som kvinna sticker du ut om du är naturligt vacker utan 100 kg smink och ankläppar.
Som man sticket du ut om du har en bra helhet, dvs att du optimerar utseende, ekonomiskt välstånd och ett socialt rikt liv i din profil, främst genom bilderna.

Med detta inte sagt att det inte existerar kvinnor som söker genuina och äkta män. Det finns det säkert dom som gör.

Men grejen är såhär. Kvinnor säger ofta att dom söker män som är: empatiska, förstående, jämställda, äkta, omtänksamma osv... Men det är bara halva sanningen. För vad dom i själva verket söker är en man som har dom egenskaperna, men samtidigt ser bra ut, har det stabilt ekonomiskt och är social. Dvs han har bra gener. Rent evolutionärt vill kvinnor fortplanta sig med män som har dom bästa generna. Dvs helst är långa, vältränade, har hår på huvudet, har fina ögon/ansiktsdrag, intelligenta.

Och när varje kvinna får 100-2000 lajks i veckan, så är det självklart väldigt få män som kommer lyckas, hur äkta och genuina dom än är.

Den bistra sanningen är att kvinnan genetiskt är inprogrammerad att välja dom män med bäst gener. Det är liksom spelreglerna sedan tiden på savannen i i Afrika. Och jag har inga invändningar mot det. Däremot har jag en invändning mot att det på apparna är 90% män. Så var det inte på savannen, det var ungefär 50/50.

För vad detta i praktiken leder till är att majoriteten av männen inte hittar någon, och att dom som hittar någon oftast finner en person dom inte är kompatibla med. Kanske är 1% av männen max som verkligen hittar en partner för en långvarig relation som dom är kompatibla med. Resten är ju män som får nöja sig med vad som helst helt kravlöst eller män som bara har lite tillfälligt sex. .

Huvudproblemet är inte att män generellt är bättre än kvinnor. Det handlar inte om det. Det finns lika många bra män som det finns bra kvinnor. PROBLEMET är KÖNSFÖRDELNINGEN inom svensk nätdejting.
Det är på tok för lite kvinnor i förhållande till män.
Citera
2025-12-30, 19:54
Medlem
Citat:
Även om jag inte gillar att hålla på och gradera folk på det där sättet så visst finns det en viss sanning i det. Men frågan blir då varför männen väljer att matcha med kvinnor de ändå inte är intresserade av? Det är ju det som skapar problemen från första början.

Sarah på ica kommer ju tro att hon har en chans på civilekonomen och så väljer hon att inte matcha med lastbilsföraren pga av att hon får en felaktig bild. Men om ni män slutade lika kvinnor ni ändå inte är intresserade av så skulle ju det problemet försvinna.

Som "normalsnygg" och normalviktig kvinna på en app får man likes både från folk som är långt över ens "nivå" OCH långt under. Allt detta ska jag som kvinna behöva sitta och gå igenom.

Jag ska gå igenom likes från 10 år äldre män med ölmage, jag ska gå igenom likes från rökare, jag ska gå igenom likes från frånskilda pappor osv Sen ska jag dessutom sortera bort likes från män som är långt över min nivå. Och eftersom jag inte är tappad bakom en byrå så fattar jag att det inte är någon poäng att matcha med dem eftersom det ändå inte skulle leda till något långsiktigt.

Sen ska jag gå igenom likes från män som är på "min nivå" utseendemässigt. Men bara för att man är ungefär lika snygg som någon betyder det inte att man kommer att passa ihop. När jag ser en profil försöker jag ta reda på om det är en person som jag skulle vara kompatibel med. Men män har så fruktansvärt dåliga profiler. Det man vill veta är vem personen är, hur den vill leva sitt liv och vad den söker. Detta kan man förmedla i sin profil i text och bild.

Men om jag ser en profil med en man som har en massa resebilder. Hur ska jag veta om han bara tog de bilderna för att han tyckte att han såg snygg ut i dem eller om det representerar en livsstil han har. Jag är en rutinmänniska och hemmakär och tycker bara det är jobbigt att flänga runt. Skulle aldrig passa med en extrovert globetrotter. Så då kommer jag inte matcha med honom. Men i själva verket hade vi kanske passat jättebra ihop och han hade bara en usel profil. Hur ska man veta?

Allt detta tar naturligtvis fruktansvärt mycket tid och energi och är dränerande och själlöst. Man orkar inte.
Som det är nu så är det bara kvinnor som tar på sig ansvaret att noga kolla igenom profiler och se om man kan tänkas vara kompatibel eller inte. Det är dränerade och så lämnar kvinnor appen och män klagar på att det bara är män på apparna.
Om män bara slutade like:a kvinnor de inte är intresserade av eller kompatibla med skulle det lösa mycket. Och om män kunde skaffa vettiga profiler där de berättar om sig själva, sitt liv och framtidsplaner och vem de söker så kanske fler kvinnor skulle stå ut med att vara på apparna.

För att det är 90% män och en mördande konkurrens. Det ger statistiskt bättre utdelning att masskicka till 5000 kvinnor och invänta svar, än att noga läsa 100 kvinnors profil och skriva välformulerade brev till dom.

Det är otroligt tidskrävande och ger ingen respons alls. Det är liksom inte lönt när varje kvinna får betydligt fler lajks pga ojämn könsfördelning.

Jag tror att många män är mer seriösa och noga den första tiden, men upptäcker sedan fort att det inte ger någon respons. Då börjar dom att masslajka allt och alla, för att ta ställning sedan när kvinnor lajkat tillbaks. .

En annan faktor värd att nämna är att många män bara vill ha sex. Så dom sänker ribban då dom inte är ute efter en lång relation. Allt dom vill ha är tillgång kissemurra, din lilla pissemisse.

Det tråkiga är att en stor del av dom männen låtsas att dom söker seriöst. Dom duperar kvinnan och lurar henne för att få sex. Samtidigt finns det mängder med bra och genuina killar som är seriösa, men dom får knappt nått svar då dom är genetiskt underlägsna.
Citera
2025-12-30, 21:25
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FearisaMotion
1. Vilken/vilka appar har ni kört?

Jag har använt mig utav både Tinder och Hinge.

2. Vad har ni betalat i pengar och i tid?

Jag använde mig utav apparna under en månad och under hela perioden betalade jag för premium eller vad det nu heter på båda apparna och köpte därtill också boosts. Pengar var inte den stora kostnaden utan tid är det som kostade betydligt mer. Satt i evigheter och fjanta mig för att hitta bra bilder, ta bra bilder och var verkligen i våld för mina egna osäkerheter vilket ledde till jag stup i kvarten bytte dem, bytte min presentation och så vidare. Matchade jag med en snygg brud och inte fick svar blev jag deprimerad och nere och matchade jag men snygg och fick svar så var jag på topp. Det hela blev som en sorts ego-boost för min del, fan, jag kanske inte är den fulaste.. Ja, det byggde osunda tankar och idéer om mig själv och andra som jag mycket hellre avstår från men som jag har väldigt lätt att bli konsumerad utav.

3. Resultatet. Hur har det gått??? Vad har det resulterat i???

Bjöd hem en kvinna efter vi snackade någon timma på tinder, otur har man som inte kan läsa varken situationen eller folk speciellt bra så hon kom uppklädd och antagligen sugen och jag ignorant som få, fattade självklart ingenting och drog på en film och frågade om hon ville ha vin eller godis och läsk, fan.. Blev lite mys men inte mer än så. Dagarna därpå rann det som ut i sanden, mycket på grund av min egen desperation. Det var en lärorik läxa i alla fall, för.. Jag var aldrig riktigt mig själv utan försökte vara något som jag inte är.

Samma månad körde jag också #nofap och började prata med en trevlig tjej, vacker på så många plan och verkade ha en väldigt fin personlighet. Vi träffades dock aldrig men våra konversationer var flörtiga, roliga och meningsfulla. #nofap perioden dog senare ut och jag tappade allt intresse. Vilket ledde till att jag helt enkelt slutade försöka och även denna relation rann ut i sanden.

4. Hur tänker ni inför 2026?? Fortsätta eller lägga ner det??

2026 ska jag fokusera på mig själv.
Med tanke på ditt registeringsdatum lär du vara i 30-årsåldern vid det här laget och ändå saknar du fortfarande grundläggande social kompetens inom dejting. Det är verkligen sent påtänkt att "fokusera på sig själv". Så länge du inte har några allvarliga psykologiska defekter som behöver åtgärdas borde du fokusera på att interagera mer med kvinnor under det kommande året. Annars finns risken att du bara blir ännu mer bortkommen och charmlös och slutar upp som en manisk, bitter incel likt många av postarna i detta delforum. Fokusera på sig själv kan man göra när man genomgått ett hårt uppbrott eller är trött på att seriedejta och ligga runt. Inte när man kommit upp i ålder och fortfarande är extremt oerfaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in