2025-12-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Tack för fina ord. Visst, om jag räknar snällhet, att ställa upp om nån behöver hjälp o.s.v. Då skulle jag ha massor av värdepoäng. Jag ser ingen glädje i att vara en elak människa per se & tycker det är kul att kunna hjälpa nån som behöver det.

Men jag definierar att vara värdelös på ett annat sätt. Är man över 50, har 3 olika utbildningar med iaf ok betyg men fortfarande är på sitt gamla jobb med knappt 32000 för man inte lyckades med nåt annat.

Ingen tjej ville ens hångla lite på fyllan förrän man var närmare 24, än mindre knulla såklart. Aldrig fått nåt på krog pub eller dylika uteställen utom en enda gång när jag var drygt 30 & en 50-årig, visserligen helt ok kvinna, men som förmodligen var lite skadad efter att ha haft cancer, drog med mig hem. Slog en signal nån dag senare & tänkte det iaf kunde bli knulla men då låtsades hon knappt veta vem jag var & så mycket hade ingen av oss druckit.

När du märker genom åren att kvinnor i allmänhet drar sig undan dig, om det inte är för att de behöver din hjälp med allt som de inte klarar själva eller möjligen tycker du är en bra.....vän....bara vän såklart, då inser du med tiden att du blev en av de värdelösa männen, drönarna, som finns för att ge sitt liv till alla andra & systemet.

Det är ingen enskilds fel, naturen är såhär. Med mig prövade den "de här" generna som gav testosteronbrist, asperger, add, nedsatt hörsel m.m. Men andelen kvinnor med gener som gör att de tänder på detta är oerhört låg. De som ändå släpper till är de som själva vet att de är långt ner på stegen eller möjligen äldre som inte längre ser så mycket till utseende (i form av maskulinitet) & som inte längre har status eller titel som tändande parametrar utan mer tycker det är mysigt med en lite yngre man, som är "snäll".

Kvinnor "tänder" inte på mig. Då skulle jag också kunnat hitta nån som redan på krogen känner, jag vill att du tar mig hem i taxi & redan där börjar kladda på mig när chaffisen fluktar i backspegeln för då blir jag kåt.

Det är ju en hel del som lyckas få till det ibland. Då är ett par tusenlappar om året inte så mycket att tjafsa om trots allt. Själv äter jag utelunch varje dag. Skulle spara massor på att ha med mig mackor bara 6-7 dar i månaden. Allt kostar men självklart vill ägarna inte att man träffar nån men det är ju en balans. Blir det känt att verkligen ingen träffar nån så skulle de ju falla.

Om det vore så enkelt med A+B. Men jag förstår dig, samtidigt inte. Hur många ggr har jag inte sett ute på stan, pratat med på jobbet/fester eller dyl. skitfina tjejer som drar omkring med killar som är motsatsen till både A & B Sunkiga skitiga kläder & allmänt oborstade. Men ok, jag ser den enskilda kvinnan men läser vad gruppen anser sig vilja ha. Tjejerna med killar som verkar bra även enligt mig själv ser jag väl inte. Det är de som sticker ut jag ser.

Men som sagt, har man inte "det" så spelar det ingen roll. Naturen är hård mot dem som är udda på "fel" sätt. Och varför skulle den inte det? Jag vill ju inte heller ha en onormal om det inte är åt rätt håll s.a.s.

Nu kanske inte denna tråd ska handla om dig men är du väldigt kort och flint och otränad eller.. Även om det skulle vara så, så kan man lyckas ändå.. så länge du är i livet så är allt möjligt=)
Citera
2025-12-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag tror egentligen du är upprörd över att ha blivit illa behandlad. Fullt förståeligt. Men det har inget att göra med att män förväntas ta initiativ. Tror du måste separera det med hur du har blivit bemött.

En man kommer alltid att förväntas ta initiativ. Kan du inte acceptera det kommer du att hamna utanför dejtingmarknaden och det drabbar bara dig själv.

Nej en man ska inte ensam behöva ta inativ för en relation varje gång då har man som kvinna en extremt skev bild av verkligheten. En man har heller ingen skyldighet att ta första steget varje gång eller skyldigheter att veta vilken kvinna som är rätt och fel så sluta med ditt trams. De ända en man vet är vad han är intresserad av därav krävs de att kvinnan vet vad hon är intresserad av och tar initiativ och visar sitt intresse ligger inte ensamt på mannen att kyssas. Jag har mött kvinnor som har tagit initiativ till kontakt jag gillar kvinnor som tar initiativ givetvis händer de att jag gör de också. Men de går inte bara att se snygg ut
Citera
2025-12-29, 20:36
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Du observerar utfall i verkligheten, men drar slutsatser om urval i appen.
I appen finns bara A+B: bild och text.
I verkligheten finns ännu en variabel; "the X-factor" – kemi, timing, social kontext, gemensam hobby, osv.
Det är därför “sunkiga” killar ibland går runt med attraktiva kvinnor i verkligheten men hade blivit osynliga i en app.

Sant, första intryck i en app blir såklart bara bild & ev. text men man undrar onekligen hur kvinnor går igång på vissa.

Dock förstår jag inte varför man inte skulle kunna "ta en fika" om man inte själv är konditor? Vi går väl inte på ett fik för att recensera bakelsen? Även om den självklart kan bli en del av en intressant konversation för oss bildade.

Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Nu kanske inte denna tråd ska handla om dig men är du väldigt kort och flint och otränad eller.. Även om det skulle vara så, så kan man lyckas ändå.. så länge du är i livet så är allt möjligt=)
Du vet vad som händer med en åldrande kropp va? Och sannolikheten att jag skulle träffa en ung fin 25-åring blir inte högre direkt. Nu råkar jag gilla att knulla med många äldre kvinnor också men en viss standard har även jag. Snyggingarna blir färre med åldern om man säger så, även jag själv givetvis, blir ju inte direkt stiligare.

Har intressant nog det mesta av håret kvar på huvet men tyvärr otränad ja. Det är dock inget som jag tror är väldigt uppenbart. Men vi styrs av instinkter & jag tror helt enkelt att de ggr jag mot förmodan har fått en date så är jag för udda & annorlunda (på fel sätt) så tjejen får inte kittlingen eller fukten.

Shit happens, alla män ska inte föröka sig. Gäller såklart kvinnor med men eftersom mannen fick egenskapen kvantitet & kvinnan kvalitet (ur hennes geners synvinkel) så blir det såhär.

Men nej, det ska inte handla om mig. Men min summering av, visserligen 2024, var att det var helt meningslöst & utan resultat. Noll dejter.
Citera
2025-12-29, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Sant, första intryck i en app blir såklart bara bild & ev. text men man undrar onekligen hur kvinnor går igång på vissa.

Dock förstår jag inte varför man inte skulle kunna "ta en fika" om man inte själv är konditor? Vi går väl inte på ett fik för att recensera bakelsen? Även om den självklart kan bli en del av en intressant konversation för oss bildade.

Du vet vad som händer med en åldrande kropp va? Och sannolikheten att jag skulle träffa en ung fin 25-åring blir inte högre direkt. Nu råkar jag gilla att knulla med många äldre kvinnor också men en viss standard har även jag. Snyggingarna blir färre med åldern om man säger så, även jag själv givetvis, blir ju inte direkt stiligare.

Har intressant nog det mesta av håret kvar på huvet men tyvärr otränad ja. Det är dock inget som jag tror är väldigt uppenbart. Men vi styrs av instinkter & jag tror helt enkelt att de ggr jag mot förmodan har fått en date så är jag för udda & annorlunda (på fel sätt) så tjejen får inte kittlingen eller fukten.

Shit happens, alla män ska inte föröka sig. Gäller såklart kvinnor med men eftersom mannen fick egenskapen kvantitet & kvinnan kvalitet (ur hennes geners synvinkel) så blir det såhär.

Men nej, det ska inte handla om mig. Men min summering av, visserligen 2024, var att det var helt meningslöst & utan resultat. Noll dejter.

rent genetiskt bör individer med motsatt egenskaper föröka sig de bör göras när man är ung för bästa förutsättningar. Du kanske inte ska stirra dig blind på utseendet utan personen trots allt måste de ju finnas innehåll bakom utseendet
Citera
2025-12-30, 00:40
Medlem
Har haft och provat både Tinder, Badoo och Hinge. Men ju högre upp i åldern jag själv kommer desto mer hopplöst ser det ut.

Tinder: Anser mig ha relativt bra bilder på både mig och mina fritidsintressen och en kort text om vad jag söker konkret, jag sveper på alla och gallrar bort dom jag inte ens vill röra med tång.
Dessutom är det matchningar i Asien och Afrika mer än i svenska kvinnor.
Majoriteten av dessa är GIGANTISKA- alltså det är valkar tamefan överallt!! Gärna med någon extremt skrikande hårfärg så alla varningsklockor tjuter i skallen på mig också.

Badoo: Loggade precis in där efter en längre tids ledighet från appen, inte en Svensk jag har matchat med. Det är så svårt så det enda vita är eventuellt tänderna och vitögat som går i en svag gul nyans.
Många bor på andra sidan jordklotet och känns som botar mer eller mindre allihopa.

Hinge: Ja jo det har väl verkat mest rättvist med matchningar i förhållande till hur jag själv ser ut, som vilken man som helst som trivs att röra på mig och ta hand om kroppen.
Nackdelen här är att matchningarna man har tar slut på en grisblink och ska man köpa premium så kostar det en del. Är det värt?

Slutsats: Frivilligt knull-lös detta året då jag hellre går utan fitta än att vakna upp bredvid någon super-mastodont och behöver bearbeta denna händelse i många år framöver.
Har man passerat 30 snåret så är det inte så enkelt man hoppas på. Endera är det 3 ungar på köpet, crazy catladies eller riktiga vrak som har tröstätit McDonalds konstant sedan exet lämnade 2018.

Detta drar själv ner min egen självbild och jag ger upp hoppet på online dejting på dessa appar.

Jag tror många tjejer använder dessa appar för de är så jävla bekräftelsesökande så de trycker upp röven på alla bilder och visar deras nipples som står ut som 2 istappar genom tröjan- allt för att få likes och känna sig sedd.

Nej jag bojkottar dessa appar och lämnar med varm hand över mina matchningar med 3 hakor ovanpå varandra till någon annan mer intresserad.
Citera
2025-12-30, 02:11
Medlem
1. Vilken/vilka appar har ni kört?

Jag har använt mig utav både Tinder och Hinge.

2. Vad har ni betalat i pengar och i tid?

Jag använde mig utav apparna under en månad och under hela perioden betalade jag för premium eller vad det nu heter på båda apparna och köpte därtill också boosts. Pengar var inte den stora kostnaden utan tid är det som kostade betydligt mer. Satt i evigheter och fjanta mig för att hitta bra bilder, ta bra bilder och var verkligen i våld för mina egna osäkerheter vilket ledde till jag stup i kvarten bytte dem, bytte min presentation och så vidare. Matchade jag med en snygg brud och inte fick svar blev jag deprimerad och nere och matchade jag men snygg och fick svar så var jag på topp. Det hela blev som en sorts ego-boost för min del, fan, jag kanske inte är den fulaste.. Ja, det byggde osunda tankar och idéer om mig själv och andra som jag mycket hellre avstår från men som jag har väldigt lätt att bli konsumerad utav.

3. Resultatet. Hur har det gått??? Vad har det resulterat i???

Bjöd hem en kvinna efter vi snackade någon timma på tinder, otur har man som inte kan läsa varken situationen eller folk speciellt bra så hon kom uppklädd och antagligen sugen och jag ignorant som få, fattade självklart ingenting och drog på en film och frågade om hon ville ha vin eller godis och läsk, fan.. Blev lite mys men inte mer än så. Dagarna därpå rann det som ut i sanden, mycket på grund av min egen desperation. Det var en lärorik läxa i alla fall, för.. Jag var aldrig riktigt mig själv utan försökte vara något som jag inte är.

Samma månad körde jag också #nofap och började prata med en trevlig tjej, vacker på så många plan och verkade ha en väldigt fin personlighet. Vi träffades dock aldrig men våra konversationer var flörtiga, roliga och meningsfulla. #nofap perioden dog senare ut och jag tappade allt intresse. Vilket ledde till att jag helt enkelt slutade försöka och även denna relation rann ut i sanden.

4. Hur tänker ni inför 2026?? Fortsätta eller lägga ner det??

2026 ska jag fokusera på mig själv.
Citera
2025-12-30, 05:17
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
rent genetiskt bör individer med motsatt egenskaper föröka sig de bör göras när man är ung för bästa förutsättningar. Du kanske inte ska stirra dig blind på utseendet utan personen trots allt måste de ju finnas innehåll bakom utseendet
Jag tänder inte på kvinnor med mage större än tuttarna. Rund/fyllig är helt ok men inte samtidigt med små tuttar. Sen är det såklart annat som ska klicka. Sist men inte minst måste människan såklart verka vettig & kunna föra en konversation om annat än Game of Thrones & vad nu alla såpor & serier heter. Hon får naturligtvis känna samma sak om typ muskler, skäggväxt, markerade käkar & vad nu tjejer går igång på.

Kvinnor i allmänhet är för dåligt allmänbildade tyvärr. Jag medger min egen brist på kunskap om skönlitteratur, sömnad, mode, blommors namn & lite annat men är nog bättre på det än vad kvinnor är på politik, teknik, fysik & samhället i allmänhet. D.v.s. det som håller verkligheten i gång. Jaa, sömnad är/var viktigt förstås för att få kläder.

Höga krav? Pjaa, inte vet jag. Rent skönhetsmässigt ser jag varje dag kvinnor i alla åldrar, som jag undrar om det hade funnits en chans att de skulle ha velat ha mig om vi hade haft en date & hon inte, med största sannolikhet, redan varit upptagen.

En del kvinnor jag pratat med om sånt här (anekdotiskt förstås) säger ofta ungefär tvärtom. De ser undantagsvis en man varje dag, som de skulle vilja veta mer om. Så 80/20 är en ganska bra regel visar det sig. Det är därför många av oss män är & förblir looosers.
Citera
2025-12-30, 07:54
Medlem
Citat:
Men frågan blir då varför männen väljer att matcha med kvinnor de ändå inte är intresserade av? Det är ju det som skapar problemen från första början.
ibland blir man mörkrädd av hur svårt kvinnor har att förstå hur män fungerar. män kan stoppa snoppen i vad som helst om det kniper. kvinnor däremot behöver i regel se upp till de män hon har sex till. männen behöver ha ett värde.

därför misstar de flesta moderna kvinnor värde med sexuellt attraktion.
Senast redigerad av zansibal 2025-12-30 kl. 07:59.
Citera
2025-12-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
ibland blir man mörkrädd av hur svårt kvinnor har att förstå hur män fungerar. män kan stoppa snoppen i vad som helst om det kniper. kvinnor däremot behöver i regel se upp till de män hon har sex till. männen behöver ha ett värde.

Det är fortfarande mäns sätt att ragga på allt med fitta och puls som skapar obalans på dejtingmarknaden, det förstod du va? Kvinnor kan inte påverka den situationen alls.
Citera
2025-12-30, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal

Nädå, har inte svårt att fatta det alls. Men det inlägg jag svarade på handlade om ett scenario med två personer som sökte seriöst, och då är det ju ingen poäng.

Det är oftast inte speciellt svårt att märka om en man bara söker kortvarigt. Oftast märker man det direkt på profilen eller efter 1-2 meddelanden, och skulle man missa det så kommer han i vilket fall hinna tröttna när man vill lära känna varandra i 2-3 veckor först innan man har sex. Så han har inte vunnit något, men han har slösat kvinnans tid och förstört för andra män på appen.

Det är just sånt beteende som gör att nätdejting blir så dränerade och att man inte orkar. Kvinnor som söker seriöst lämnar appen och kvar blir de som bara vill ha uppmärksamhet. Och så lägger män skulden hos kvinnor för att det är svårt. Istället för hos den stora gruppen män som är de som har orsakat problemen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är fortfarande mäns sätt att ragga på allt med fitta och puls som skapar obalans på dejtingmarknaden, det förstod du va? Kvinnor kan inte påverka den situationen alls.

Exakt detta. Det är bara män som kan påverka obalansen på apparna.
Citera
2025-12-30, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Nej en man ska inte ensam behöva ta inativ för en relation varje gång då har man som kvinna en extremt skev bild av verkligheten. En man har heller ingen skyldighet att ta första steget varje gång eller skyldigheter att veta vilken kvinna som är rätt och fel så sluta med ditt trams. De ända en man vet är vad han är intresserad av därav krävs de att kvinnan vet vad hon är intresserad av och tar initiativ och visar sitt intresse ligger inte ensamt på mannen att kyssas. Jag har mött kvinnor som har tagit initiativ till kontakt jag gillar kvinnor som tar initiativ givetvis händer de att jag gör de också. Men de går inte bara att se snygg ut

Självklart är det rimligt att kvinnan visar intresse tillbaka. Men den stora majoriteten kvinnor vill att mannen tar det första steget. Ingen har skyldighet till nånting, men tar man inga initiativ så får man resultat därefter.

Men har du hittat nått som funkar för dig så är det väl bara att köra på med det
Citera
2025-12-30, 10:08
Medlem
Citat:
Självklart är det rimligt att kvinnan visar intresse tillbaka. Men den stora majoriteten kvinnor vill att mannen tar det första steget. Ingen har skyldighet till nånting, men tar man inga initiativ så får man resultat därefter.

Men har du hittat nått som funkar för dig så är det väl bara att köra på med det
Vi ska inte glömma att många män ryggar tillbaka inför en kvinna som visar för mycket intresse, är för på.

På så sätt upprätthåller och återskapar både män och kvinnor normer som egentligen inte gynnar något av könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in