Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Ni maskulina män här i forumet som tillhör manosfären:
Jag är maskulin, men tillhör nog inte "manosfären". Svarar ändå, för det är en intressant fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
- Vad gör ni för att bli ännu mer framgångsrika och finna mening i livet?
Jag börjar närma mig 55, och min erfarenhet är att mening och framgång, kommer ur att vara behövd och efterfrågad. Jag har spelat in och gett ut musik, publicerat texter och gjort allt det där "självförverkligande". Det gjorde mest att jag kände mig ensam, och att själva meningen i tillvaron kändes ännu mer avlägsen.
De saker som kändes "yes!" och "jag vann!", är att laga mat till mina barn en sen kväll när de är hungriga, eller skjutsa min gamla pappa till sjukhuset när han blivit för skruttig för att köra själv. Att kunna göra något för någon annan, kort och gott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
- Vad ångrar ni att ni slösat det gångna året på? (Oavsett när ni läser detta - ni kan varje dag blicka tillbaka och fundera över hur ni har spenderat de senaste 365 dagarna.)
Jag önskar att jag hade mer energi och vore mer social, men jag kan inte säga att jag ångrar den tiden jag spenderar själv, tittandes ut genom fönstret. Möjligen ångrar jag att jag druckit för mycket under sena kvällar, men det var något jag var tvungen att "bli färdig" med, innan jag slutade med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
- Vad var det bästa beslutet ni gjort i era liv för att bryta er loss, ut ur The Matrix, och för att leva ännu friare och maskulinare liv enligt idealen från MGTOW m.m.?
Att leva "enligt idealen från MGTOW" låter väldigt svagt och bögigt, om du frågar mig.
Jag tror att man misstar sig, om man tror att det goda livet kommer ur beslut. Det kan lika gärna handla om att låta saker hända. Woke-ideologierna handlar om kontroll, och jag tror på att vara en motpol till det. Låt barn komma till. Läs böcker du bara råkar hitta. Prata med en främling.
Men ett gott beslut som jag tagit redan i tidiga 20-årsåldern, är att avlägsna mig från premisserna om någon behandlar mig illa eller får mig att må dåligt. Ingen jävla parterapi. Inget letande efter sätt at ursäkta andras dåliga beteende. Med det kom insikten att världen är full av helt hopplösa människor, som du inte kan hjälpa, och som det inte spelar någon roll hur mycket du anpassar dig efter. De hatar dig och de hatar livet ändå. Slösa ingen tid på dem. Inte ens om det handlar om någon du är kär i.