Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-24, 21:20
Medlem
TedGaandies avatar
Hej, i Fredags när jag skulle försöka logga in så gick det ej. Fick något konstigt felmeddelande och sen gick sidan ner.
Misstänker att sidan var under någon form av ddos attacker under tiden så jag tröck på refresh och fösökte brute forcea mig in medans sidan laggade..

Sen försvann sidan helt, så jag tänkte att flashback då gick ner. Sen några dagar efter, (söndag) när jag försökte logga in igen så kom jag inte in på sidan längre. Skickade den till ett par polare och frågade om det funkade för dem vilket det gjorde det.

Vilket förmodligen betyder att jag blivit helt bannad från att öppna sidan.

Är det bara vänta ut det några dagar eller hur ska jag göra för att kunna komma in här sen igen?

Jag höll alltså på att försöka logga in i fredags då sidan förmodligen var under attack. Och sidan laddar inte på mitt hemnät.
Citera
2025-12-24, 21:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Hej, i Fredags när jag skulle försöka logga in så gick det ej. Fick något konstigt felmeddelande och sen gick sidan ner.
Misstänker att sidan var under någon form av ddos attacker under tiden så jag tröck på refresh och fösökte brute forcea mig in medans sidan laggade..

Sen försvann sidan helt, så jag tänkte att flashback då gick ner. Sen några dagar efter, (söndag) när jag försökte logga in igen så kom jag inte in på sidan längre. Skickade den till ett par polare och frågade om det funkade för dem vilket det gjorde det.

Vilket förmodligen betyder att jag blivit helt bannad från att öppna sidan.

Är det bara vänta ut det några dagar eller hur ska jag göra för att kunna komma in här sen igen?

Jag höll alltså på att försöka logga in i fredags då sidan förmodligen var under attack. Och sidan laddar inte på mitt hemnät.
Hade samma problem tidigare, då bytte jag vpn-server och kom in. Så förmodligen använde man min vpn under någon attack så den blev bannad, då det sista jag såg, innan kontakten bröts, var att Flashback hade mer än 198000 besökare, så jag utgår från att den var utsatt för attack. Eller så misstog man mig för att vara en del i attacken. Eller inte tyckte om det jag skrev.

Har du vpn kan du försöka byta server, annars vet jag inte.
Citera
2025-12-24, 21:57
Medlem
Fantens avatar
Nej, du är inte ip-bannad och FB har strulat till och från den senaste månaden.
Citera
2025-12-24, 22:06
Medlem
Ganonitos avatar
Flashback har varit nere varenda dag under kortare perioder de senaste veckorna. Och de loggar inte IP så därför kan du omöjligen vara IP-bannad.
Citera
2025-12-24, 22:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Flashback har varit nere varenda dag under kortare perioder de senaste veckorna. Och de loggar inte IP så därför kan du omöjligen vara IP-bannad.
Men IP:n kan var bannad på den server som Flashback använder. Även om det inte är kopplat till användaren. Eller även någon mellanliggande server.

När jag försökte koppla upp, sa den först att servern inte gick att nå och senare att den bröt förbindelsen.
Citera
2025-12-24, 22:13
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hade samma problem tidigare, då bytte jag vpn-server och kom in. Så förmodligen använde man min vpn under någon attack så den blev bannad, då det sista jag såg, innan kontakten bröts, var att Flashback hade mer än 198000 besökare, så jag utgår från att den var utsatt för attack. Eller så misstog man mig för att vara en del i attacken. Eller inte tyckte om det jag skrev.

Har du vpn kan du försöka byta server, annars vet jag inte.

Hade VPN ett tag bara för att pröva på det. Men det är ingenting jag kör med nu. Dessutom en rätt extrem lösning bara för att kunna ladda sidan på sitt egna hemnät. (Som inte varit anledningen till några ddos attacker öht. Hade bara oturen med timing.)
Citera
2025-12-24, 22:18
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:

Aa men vad bra. Då vet jag då! Då sätter du dig och förklarar för mig varför det funkar på alla andra datorer i hela världen, men det fungerar inte så fort som man sitter på mitt hemnät...

Jag är hemma just nu och kan endast se hemsidan över telefonen om jag kopplar bort den från mitt hemnät.

Men enligt dig så är det inte det som händer?

Då vill jag att ni skriver en guide här nu hur jag faktiskt löser det.
Citera
2025-12-24, 22:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Hade VPN ett tag bara för att pröva på det. Men det är ingenting jag kör med nu. Dessutom en rätt extrem lösning bara för att kunna ladda sidan på sitt egna hemnät. (Som inte varit anledningen till några ddos attacker öht. Hade bara oturen med timing.)
Jag vet som sagt inte, såg någon nyligen som hade problem att komma in och fick rådet att "flusha DNS", om jag minns rätt? Vad det nu betyder.
Citera
2025-12-24, 22:21
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, du är inte ip-bannad och FB har strulat till och från den senaste månaden.

Jag är ip bannad.

Och är jag inte det som du säger, får du knåpa ihop en guide om hur jag får det att fungera på mitt hemnät nu du med. -^
Citera
2025-12-24, 22:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Aa men vad bra. Då vet jag då! Då sätter du dig och förklarar för mig varför det funkar på alla andra datorer i hela världen, men det fungerar inte så fort som man sitter på mitt hemnät...

Jag är hemma just nu och kan endast se hemsidan över telefonen om jag kopplar bort den från mitt hemnät.

Men enligt dig så är det inte det som händer?

Då vill jag att ni skriver en guide här nu hur jag faktiskt löser det.

Har du provat rensa cookies? Jag vet inte varför det inte funkar, men vet att det inte beror på IP-ban eftersom Flashback inte loggar IP.
Citera
2025-12-24, 22:23
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet som sagt inte, såg någon nyligen som hade problem att komma in och fick rådet att "flusha DNS", om jag minns rätt? Vad det nu betyder.

Ipconfig /flushdns

Tack för tipset. Kan pröva, men kommer garanterat inte funka.
Att jag inte kommer in på sidan ens, betyder att hemsidan bryter min connection till routern helt innan det ens har börjat laddat. (Är lika med att dom blockerar nu min netadress till router typ.)
Citera
2025-12-24, 22:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Har du provat rensa cookies? Jag vet inte varför det inte funkar, men vet att det inte beror på IP-ban eftersom Flashback inte loggar IP.
Men servern som Flashback ligger på, kan blockera hans IP-adress. Har inget med loggning att göra. Är han blockad förhindrar det att han kan ansluta till servern. Jag menar att det var vad som hände mig, då det stod hela tiden att servern jag försökte ansluta till bröt förbindelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in