Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-24, 22:28
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har du provat rensa cookies? Jag vet inte varför det inte funkar, men vet att det inte beror på IP-ban eftersom Flashback inte loggar IP.

Det är förmodligen autoskydd dom har vid ddos attacker. Dom blockerar nu connection från min router. = samma sak som är bannat ip..

Det kan släppa på tio minuter eller några timmar. Det är bara det att detta var i fredags, och nu så är det onsdag.

Totalt omöjligt att kolla flashback via telefonen o min data.. det är som att sidan inte existerar ens om jag inte kopplar ur telefonen ur mitt eget hemnät.

Kommer inte gå med att rensa alla cookies heller. Så det är onödigt.
Citera
2025-12-24, 22:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men servern som Flashback ligger på, kan blockera hans IP-adress. Har inget med loggning att göra. Är han blockad förhindrar det att han kan ansluta till servern. Jag menar att det var vad som hände mig, då det stod hela tiden att servern jag försökte ansluta till bröt förbindelsen.

Varför skulle den blockera just hans? Kräver inte en IP-ban en manuell åtgärd? Flashback körs väl dessutom på flera servrar.
Citera
2025-12-24, 22:34
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det är förmodligen autoskydd dom har vid ddos attacker. Dom blockerar nu connection från min router. = samma sak som är bannat ip..

Det kan släppa på tio minuter eller några timmar. Det är bara det att detta var i fredags, och nu så är det onsdag.

Totalt omöjligt att kolla flashback via telefonen o min data.. det är som att sidan inte existerar ens om jag inte kopplar ur telefonen ur mitt eget hemnät.

Kommer inte gå med att rensa alla cookies heller. Så det är onödigt.
Jag får samma problem då och då - har fått det senaste året med ojämna mellanrum - och då brukar det räcka med att gå in och rensa webbinformation för de senaste 15 minuterna (kortaste alternativet) och ladda om sidan, så fungerar det igen.
Citera
2025-12-24, 22:34
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Varför skulle den blockera just hans? Kräver inte en IP-ban en manuell åtgärd? Flashback körs väl dessutom på flera servrar.

ERR_CONNECTION_REFUSED

Det betyder att dom slår av min connection helt, innan sidan ens har hunnit börja ladda..

Dom har förmodligen autoblockat min ip ibland mixen av utländska ip adresser för att jag höll på att logga in när någon försökte överbelasta hela sidan.
Citera
2025-12-24, 22:38
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag får samma problem då och då - har fått det senaste året med ojämna mellanrum - och då brukar det räcka med att gå in och rensa webbinformation för de senaste 15 minuterna (kortaste alternativet) och ladda om sidan, så fungerar det igen.

Prövade att rensa de 7 senaste dagarna nu på allt, och det hjälpte inte alls.
Citera
2025-12-24, 22:42
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet som sagt inte, såg någon nyligen som hade problem att komma in och fick rådet att "flusha DNS", om jag minns rätt? Vad det nu betyder.

Prövade att flusha dns nu med, men det rensar bara datorn inte routern. Vilket jag också redan prövat på att omstarta.
Citera
2025-12-24, 22:42
Medlem
franges avatar
Citat:
Prövade att rensa de 7 senaste dagarna nu på allt, och det hjälpte inte alls.
Okej, well, jag kan inte hjälpa så mycket mer då tyvärr. För jag får också upp den ERR_CONNECTION_REFUSED och som sagt, så är det att rensa webbinformation/cookies som gäller, och sedan funkar det för mig igen iallafall.
Citera
2025-12-24, 22:56
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Okej, well, jag kan inte hjälpa så mycket mer då tyvärr. För jag får också upp den ERR_CONNECTION_REFUSED och som sagt, så är det att rensa webbinformation/cookies som gäller, och sedan funkar det för mig igen iallafall.

Okej, jag får pröva att leta fram en nål och se om det går att resetta routern. Men den där felkoden betyder i princip att servern yxar min connection på nätverksnivå så sidan får inte ens chansen att kunna ladda. Därför står det där nu att ”connection_refused”.
Citera
2025-12-24, 23:16
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ipconfig /flushdns

Tack för tipset. Kan pröva, men kommer garanterat inte funka.
Att jag inte kommer in på sidan ens, betyder att hemsidan bryter min connection till routern helt innan det ens har börjat laddat. (Är lika med att dom blockerar nu min netadress till router typ.)
Jag har samma problem det hjälper inte att flushdns jag tog till TOR då kom jag in, när jag använder fasta linan som nu har jag inga problem, men kör jag trådlöst genom routern så skiter det sig,
Citera
2025-12-24, 23:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Okej, jag får pröva att leta fram en nål och se om det går att resetta routern. Men den där felkoden betyder i princip att servern yxar min connection på nätverksnivå så sidan får inte ens chansen att kunna ladda. Därför står det där nu att ”connection_refused”.
Det skulle finnas något sätt att få ipleverantörens server att ge en ny ip när man återansluter. Idag får man nästan alltid samma som förut.

Man kan undra hur många fler som är bortkopplade också.
Citera
2025-12-24, 23:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Man har någon form av brandvägg där blockeringen sker. Vet inte hur mycket som är manuellt och automatiskt idag. Det kan finnas en viss automatik och har kanske med problemet att göra.
Citera
2025-12-24, 23:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
ERR_CONNECTION_REFUSED

Det betyder att dom slår av min connection helt, innan sidan ens har hunnit börja ladda..

Dom har förmodligen autoblockat min ip ibland mixen av utländska ip adresser för att jag höll på att logga in när någon försökte överbelasta hela sidan.
Är det någon som har blockerat ditt IP så är det möjligtvis Cloudflare. Flashback sysslar inte med IP-banning.

Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag har samma problem det hjälper inte att flushdns jag tog till TOR då kom jag in, när jag använder fasta linan som nu har jag inga problem, men kör jag trådlöst genom routern så skiter det sig,
Jag har haft samma problem ibland. Från desktopburken med kabel så blir det tvärstopp men testar jag via wifi med valfri enhet så har det inte varit några problem. För mig har lösningen varit att starta om nätverkskortet så nu har jag ett script som ligger och kollar om Flashback (och andra sidor som kukar ur när FB gör det) svarar och gör den inte det så startar den om nätverkskortet.

Men intressant att det är tvärtom för oss ändå.
Senast redigerad av Fanten 2025-12-24 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in