Det VAR Gäsene men deras kvalité har kollapsat totalt, eller rättare sagt - kvalitén är så extremt jävla skiftande. En gång kan deras ost vara perfekt, som när jag började köpa den, sen en annan gång kan den vara alldeles blöt och ett enormt hål i mitten? Går inte ens att hyvla. Så jag skiter i deras ost, den brukade absolut vara bäst. Tråkigt.
Nu får det bli Munkens Svara/Röda eller en Allerum Prästost. Det duger.
Ost från Flen borde ju vara något för alla gourmander.
Det lär väl snaskas ett antal kilo i stugorna runt om i landet denna helg.
Själv vill jag ha Hushållsost.
Körde ofta på arlas vällagrade 18 mån grevé eller herrgård förr men sen corona så stack priserna på dessa så tyvärr blir de inte intressanta längre. Trist med tanke på att de är goda ostar.
Västerbotten är god men går fan inte att skiva så den blir man bara sur på när man får lägga ostsmulor på mackan.
Falbygdens är helt ok och äta men skulle inte säga att de är de bästa. Ska testa de andra tipsen i tråden.
Kan någon berätta varför just ost blivit över 100kr dyrare per kilo senaste åren för? Hos min Ica maxi butik så är fler och fler ostbitar märkta med pris/bit istället för pris/kg bara för att man ska missa att en lagrad grevé kostar 249kr/kg eller mer.