Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det finns inget att diskutera när era argument inte är förankrade i verkligheten. Myten om att EU skulle bestå av ej valda byråkrater är något trams som Nigel Farage drog fram ur röven i samband med Brexit.
Och se brexit: ingen yttrandefrihet längre, högerextrema tagit över makten typ. Det blev verkligen inte lyckat.
Nu avskyr jag Putin och hans infantila propaganda men anser att man får ha vilka åsikter man vill då yttrandefriheten är viktig. Det betyder dock inte att man behöver vara helt efterbliven och säga massa saker man vet att man inte borde säga, bara för att man KAN, t.ex. som fjantar som måste säga n-ordet 10000 gånger för att provocera eller kanske förtrycka andra beroende på kontext. Att missbruka yttrandefriheten är inte konstruktivt och framstår ointelligent.
Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Vi är inte i krig med Ryssland. Däremot så finns det starka krafter inom EU/Nato som vill ha krig med Ryssland. Det är skälet till varför kritiska röster får sina liv saboterade. Ungefär samma händer även för en del journalister som uppmärksammade Israels folkmord i Gaza.
Problemet är att det inte finns något "folkmord i Gaza" att hävda folkmord är något terroristerna gör för att provocera då man vet att det inte ägt något folkmord(alla bevis pekar på motsatsen, man vill utföra folkmord på israeler men är inte kapabla till det därav svarar Israel hårt och palestinier lider av mycket förluster, som mest lyckas man döda över 1000 israeliska civila barn kvinnor och män, vilket Hamas och deras fans firade dessvärre), samt att Hamas gör allt för att det ska bli så, Hamas pissar på gazas befolkning och bryr enbart om att berika sig själv.
Finns nyttiga idioter och hatare (judehatare) som hjärntvättats av jihadisterna och tror på riktigt på propagandan när all forskning pekar på motsatsen typ. Dessa nyttiga idioter leder bara till att Hamas blir rikare och att fler palestinier och civila israeler (ungdomar, barn, kvinnor och handikappade om vi inte räknar med alla männen om dessa strider) avlider, allt enligt Hamas planer.
Gillar inte krigshets och det är något vi måste förminska, men det betyder inte att vi bör stödja putins agenda eller inte bry oss om Ukrainare som drabbas. Krigshetset lider till att fler ukrainare dör i slutändan, tror det är dags för en annan lösning efter vi försökt i x antal år med nuvarande metoder. Menar att kasta ukrainare under bussen för vi själv inte vill kriga mot Putin är ohederligt. Jag avskyr Putin själv, men tänker inte ni på offren? Krig är hemskt och vi bör trycka på fred snarare än krig ju.
Med det sagt så bör ukrainare kunna försvara sig.
Tyvärr finns det alltid folk som gynnas av krig och konflikter därav finns det stora incitament till att fortsätta, t.ex. se Hamas som gör allt för att fortsätta konflikten, man skiter fullständigt hur många civila palestinier eller civila israeler drabbas, pengarna och deras hatiska fanatiska agenda comes first.
Putin är gammal som fan och lär inte vara kvar så länge kan jag tänka mig. Förhoppningsvis blir efterträdaren mer fredlig.