Citat:
Ursprungligen postat av
wtfuk
Man behöver inte vara pro DDR för att vilja ha ett rättssäkert EU
Jag tror du missuppfattade vad jag sa. Jag menar att EU agerar som DDR i det här fallet, utifrån vilka de ser som fienden..
Vad är rättssäkert och vad är åsiktsförtryck och totalitarism. Jag lägger egentligen ingen moral i det jag sa, utan förklarade att skillnaderna kanske inte är så stora som man vill tro. Men utifrån det jag sa, kan man fundera över hur det ser ut även här och fundera över det.
I en demokrati ska man väl ha åsiktsfrihet och yttrandefrihet? Det är väl vad demokrati bygger på?
Om man då skapar fiktiva hot och skrämmer människor med dem och sedan anser det nödvändigt att tysta vissa åsikter och övervaka vad människor säger, menar jag att man inte är bättre än DDR. Speciellt när EU inte kan ses som en demokrati.
Som i det här fallet kan man även se att man har skapat nya metoder, där man stoppar människor genom att ta ifrån dem deras tillgångar och möjligheter att verka i samhället, bara utifrån deras åsikter. Det sker även här. Brottet är åsikterna, på samma sätt som man agerade i DDR.
Så jag försvarade inte EU, utan visade bara att de agerar på liknande sätt och anser att de har rätt att göra det för att bevara den nuvarande ordningen. Men det i sin tur leder till att man avskaffar demokratin och möjligheter att ändra den nuvarande ordningen, utifrån folkviljan. Att man begränsar demokratin, yttrandefriheten och åsiktsfriheten och blivit totalitära, som i DDR. Egentligen som du sa i TS.