2025-12-24, 03:57
Moderator
Parongatans avatar
Tidigare rubrik utgår: Man döms för frivilligt sex med 15-åring.

Ny rubrik där händelsen beskrivs mer tydligt. Datum infogat.

/Moderator
Citera
2025-12-24, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
https://www.gd.se/2025-12-22/fangelse-for-sex-med-15-aring/

Trodde 15-åringar var byxmyndiga och att man fick ha sex med samtycke med 15-åringar i Sverige?

rent trams med tanke på att de finns kvinnor och tonårstjejer som söker sig till äldre partner. Lägg därtill att de finns de som gnäller på pedofiler kan ha partner som är väldigt mycket yngre framförallt herr Åkesson. Dags att göra en bättre lagstiftning istället för detta är rent trams. Å är mannen attraktiv eller har rätt status är de helt okej med yngre partner. Likaväl är de somliga som normaliserar om en 15 årig pojke skulle ha en som är äldre ofta kvinna då är de fullt normalt. Uppenbarligen en besvärlig 15åring.
Citera
2025-12-24, 06:20
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ställ dig denna fråga: vilka ses det ner på om de haft flera olika sexpartners? Män eller kvinnor? Vilka är det som riskerar att bli gravida och behöva ta ställning till abort eller inte abort? 15 åriga flickor eller 15 åriga pojkar?

Om du förstår skillnaden i sexualitet och dess följder för de två olika könen. Så förstår du säkert varför man värnar mer om 15 åriga flickor (som gubbar ligger med och att man vill skydda flickorna från dessa gubbar), än om "tolvåriga" afghanska pojkar (som förmodligen var 18+ och alltså vuxna), när "äckelkärringar" ligger med dessa. Det är skillnad på en 18+ ung man och en 15 åriga tjej (barn).

Men med det sagt. Hade det varit en 15 årig tysk pojke som var utsatt för våld hemma och kom till en 40+ tant i Sverige som låg med honom. Så hade det fan varit lika illa som i detta fallet som tråden handlar om. Och hon hade givetvis (med all rätt) hamnat i fängelse för våldtäkt mot barn.

15 åringar är i allra högsta grad barn. Och ska givetvis skyddas från sexuellt utnyttjande, grooming osv. Oavsett könstillhörighet på barnet och på förövaren.

Man kan knappast framföra argumentet att Afghanerna egentligen var 18, om man inte är konsekvent med det.
Antingen eller.
Skall dom ha rättigheter och skyldigheter som barn eller vuxna?

Det kan man inte cherrypicka, för det är just så det låter åt andra hållet, dvs, den vuxne bör kolla upp/avhålla sig osv.
Senast redigerad av scoremax 2025-12-24 kl. 06:23.
Citera
2025-12-24, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Man kan knappast framföra argumentet att Afghanerna egentligen var 18, om man inte är konsekvent med det.
Antingen eller.
Skall dom ha rättigheter och skyldigheter som barn eller vuxna?

Det kan man inte cherrypicka, för det är just så det låter åt andra hållet, dvs, den vuxne bör kolla upp/avhålla sig osv.

Vem är inte konsekvent med det menar du? Skribenten undrade ju över min inställning i frågan, men frågade det på sitt eget säregna sätt. Och jag svarade då vad min inställning var.
Och jag har då inte cherrypickat. Det där var bedrägeri som vissa ensamkommande "barn" pysslade med. Men nu är vi offtopic.

Det hade varit väldigt fint om 40 åringen hade tagit sig an detta 15 åriga barn och skyddat henne. Men uppenbarligen hade han andra tankar i huvudet. Och hon är i ett land där hon inte känner någon... enligt lagen från 1/7 är det solklart att han skall dömas.
Citera
2025-12-24, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Här håller jag faktiskt med dig för en gångs skull 😁

Fint!
Senast redigerad av TomatKungen 2025-12-24 kl. 07:42.
Citera
2025-12-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag kände inte till den lagändringen. Att skydda unga och utsatta är bra.

Jag har dock inget förtroende för att dessa lagar är utformade främst för att skydda unga tjejer.

De är utformade att döma mäns sexualitet.

Ja, det är en riktigt bra lag! I detta fallet är den ju väldigt välkommen. Flickan behövde hjälp att betala sin tågbiljett till Sverige, stack från våld i hemmet. Uppenbar sårbar. Uppenbart i beroendeställning till 40 åringen. Och han utnyttjade detta...

Har varit några fall med 15-16 åringar som bor på HVB- hem och som blivit drogade och våldtagna av vuxna. Där kommer också den nya lagen väl till pass. Och behövs. Dessa fall inträffade Dock innan lagen... Men knappast sista gången det sker att vuxna utnyttjar sårbara barn på det sättet.

Lagändringen välkomnas tom av barn mellan 15-17! Så bra lag.

Nja, vilken sund Ban vill ha sex ned ett 15 årigt barn om han skulle kunna vara hennes pappa?

Det är ju inte 20-25 åringar lagen innefattar. Utan 15-17 åriga sårbara barn.
Citera
2025-12-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Dåså. Vad duktigt av lagen.

Synd bruden inte fick stanna där hon var och få skallen halvt avslagen.

Ja, det är bra att lagen säger till att man inte fick utnyttja denna 15 åriga flickas svåra belägenhet för att få ha sex. Bra att 40 åringen sattes dit för det. Han kunde väl nöjt sig med att skydda henne...

Komma tillbaka till Tyskland är nog skönt för henne. Där hon kan språket osv. Och vi får innerligt hoppas att hon slipper komma tillbaka till sin mamma, om mamman utsätter henne för våld och hot.
Citera
2025-12-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Då är det ju bättre sätta en lag på att du får inte knulla en 15 åring såtillvida du är 5 år äldre.

Varför är dom så jävla otydliga med något som borde vara väldigt tydligt.

Lagen är väldigt tydlig. I vilka situationer man inte får ha sex med en 15-17 åring:

1. Man får inte utnyttja att en 15-17 åring är i beroendeställning till en.

Och det har denna 40 åringen gjort, hon är i främmande land, har inte ens kunnat betala tågbiljetter hit. Kan förmodligen inte svenska eller våra lagar. Hon har stuckit från sitt hem där hon blir utsatt för våld och hot. 40 åringen skulle ha skyddat henne. Inte legat med henne.

2. Utnyttja en 15-17 sexuellt pga dennas psykiska ohälsa, missbruk eller ekonomiska svårigheter.

Här kan man nog gissa sig till att det både förelåg psykisk ohälsa och ekonomiska svårigheter för 15 åringen... utifrån hennes hemsituation med misshandel och att hon behövde hjälp att betala tågbiljetten.

3. Man får inte betala en 15-17 åring för sex. Alltså, inte på något sätt alls. Inte med pengar, inte med vajp, inte med väskor, inte med smycken, inte med smink, inte med alkohol etc.

40 åringen lär ju ha stått för både mat och förnödenheter till 15 åringen. Vilket går in under att han utnyttjar hennes beroendeställning till honom för att få ha sex med henne. Men maten etc. Blir ju i förlängningen en slags betalning.

Nej. Lagen är inte luddig. Men är man osäker så är det ju bäst att låta bli sex med de under 18 år om man själv är över 18 år.
Citera
2025-12-24, 08:15
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ett offerlöst moralbrott skapat av en feminiserad rättsstat som hatar manlig sexualitet.

Vi får hoppas att hovrätten gör processen kort med den här tramslagen, för annars blir byxmyndighetsåldern snart 18. Och sedan 21. 25… Snart är det ett brott att överhuvudtaget titta på någon under 45. Precis vad feminsimen vill ha nu när den är gammal och barnlös och hänvisad till katter och lådvin.

Är fanimej inte manlig sexualitet om du är 3ggr äldre än barnet. Då är man sjuk i huvudet.
Hitta nån som är äldre eller i din ålder eller är människan för misslyckad för det uppdraget att dem måste lura små outvecklade offer?
Citera
2025-12-24, 08:40
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vem är inte konsekvent med det menar du? Skribenten undrade ju över min inställning i frågan, men frågade det på sitt eget säregna sätt. Och jag svarade då vad min inställning var.
Och jag har då inte cherrypickat. Det där var bedrägeri som vissa ensamkommande "barn" pysslade med. Men nu är vi offtopic.

Det hade varit väldigt fint om 40 åringen hade tagit sig an detta 15 åriga barn och skyddat henne. Men uppenbarligen hade han andra tankar i huvudet. Och hon är i ett land där hon inte känner någon... enligt lagen från 1/7 är det solklart att han skall dömas.

Det är inte Afghanen jag syftar på som problemet.
Det är ”Tanterna”

Om det kommer 12-åriga flickor, skall vi då säga att dom nog egentligen var 18, eller skall ”tanterna” ge fasen i ”18/12” åringarna?
-jag tar gärna hand om unga afghanska pojkar, som får stanna här for dom är stackars föräldralösa barn, men har jag sex med dom är dom 18”

Även om flickor är mer utsatta blir det mycket märkligt om man ursäktar gärningskvinnor, men hudflänger gärningsmän.
Senast redigerad av scoremax 2025-12-24 kl. 08:43.
Citera
2025-12-24, 08:44
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag reagerade främst på att det påstods att han lurade hem henne. Så är ju uppenbarligen inte fallet när det var hon som föreslog att han skulle köpa en biljett till henne. Och vadå naturligt? Det finns mycket som inte är naturligt, men ändå inte olagligt. Homosex, bajssex, wetsex etc.

Det gäller ett 15 år gammalt barn från ett annat land som åkt hem till en 40 årig man i Sverige!
Citera
2025-12-24, 09:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det gäller ett 15 år gammalt barn från ett annat land som åkt hem till en 40 årig man i Sverige!

Och? Uppenbarligen gillar de varandra så vilka är vi att peka finger åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in