2025-12-22, 13:55
Medlem
StoreSvartes avatar
Efter ett besök på polisstationens toalett hade jag problem att kontrollera riktningen på strålen. Jag skyller på medicinska skäl. Det kommer nog inte lukta rosor där inne snart.

Har jag brutit mot lagen?
Citera
2025-12-22, 14:11
Medlem
Raktinyllets avatar
Att missa lite händer alla ibland, har du medvetet stått och kissat utanför så att du orsakar skador kan du nog ligga risigt till.
Citera
2025-12-22, 14:15
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Efter ett besök på polisstationens toalett hade jag problem att kontrollera riktningen på strålen. Jag skyller på medicinska skäl. Det kommer nog inte lukta rosor där inne snart.

Nej det är inte brottsligt. Däremot skulle det anses finnas uppsåt till brott om du tömt hela blåsan på golvet.
Citera
2025-12-22, 14:16
Medlem
vitalsignss avatar
Jag skulle inte påstå det. Alla vet att på toaletter som används av allmänheten så hamnar inte allt där det ska, därför städas toaletter oftare än andra utrymmen och med andra medel och metoder. Däremot kommer kanske städaren bli på dåligt humör. Sen kan jag för egen del tycka att på offentliga toaletter så ska det finnas golvbrunn och vattenslang med ett jävla tryck i för att undranröja både fekaler och urin.
Citera
2025-12-22, 14:44
Avstängd
Citat:

Nej det har du inte!
Citera
2025-12-22, 15:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Förmodlingen ingen lag. Du förstörde ju inget där. Polisen kommer ju dock säkert betrakta detta som ett brott. Få fram vem det var som sabbade deras toa! Sedan hamnar du på deras lista över folk som de ska tracka lite extra.
Citera
2025-12-22, 16:15
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Är du dömd för brott tidigare och har DNA-topsats? Då kan de kanske matcha ditt piss med rätt DNA?
Citera
2025-12-22, 18:08
Medlem
Det skulle tekniskt sett kunna anses som ett brott om man kan bevisa uppsåt. Kan vara t.ex. ringa skadegörelse, ofredande eller förargelseväckande beteende. Att det skulle leda till en brottsutredning är nog inte troligt.
Citera
2025-12-23, 00:22
Medlem
glockenreins avatar
Inte om det var ett misstag men om man uppsåtligen pissar på någon annans ägodel kan det utgöra skadegörelse.
Citera
2025-12-23, 09:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Är du dömd för brott tidigare och har DNA-topsats? Då kan de kanske matcha ditt piss med rätt DNA?
Finns inget DNA i piss såvida inte han även pissade ut lite försats också.

Nu är det väl i och för sig inte fråga om vem som pissat, utan huruvida det är ett brott alls. På den frågan svarar jag nej.
Men tror nog polisen skulle hota med "skadegörelse", "osant intygande" () eller något annat för att pressa en på erkännande av narkotikabrott.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-23 kl. 09:58.
Citera
2025-12-23, 11:26
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Om du hade besvär efter besöket på polisstationen toalett så kan man undra om vad som hände på den toaletten?

Är det något du vill prata med oss om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in