Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nej, vem har sagt att du ska gå till akuten? Så bråttom är det inte mer ryggvärken. Boka en tid via appen eller sköterskan och gå dit då. Behövs det att du ringer under arbetstid så får det bli så.

Det är du som har intresse av att få vård. Resten av världen struntar i ditt ryggont.
Det gäller att FÅ I EN Fot i huset sen när man träffar en sköterska tex tvinga denne att boka ny tid
Citera
2025-12-22, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Konstigt där jag bor är det S styre men Regionen M och KD
De borde vara i framkant med sånt
I Stockholm är det väl S i regionen?

Ja, röd-grön röra i region Stockholm regionfullmäktige men teknisk utveckling har knappast med politisk majoritet att göra.
Citera
2025-12-22, 17:04
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Men det går ju tydligen bara att få en tid samma dag. Trots att man har besvär som man kan vänta ett tag med att få tid för.
Det varierar säkert från vårdcentral till vårdcentral. Anekdotisk bevisföring är värdelös.
Citera
2025-12-22, 17:05
Medlem
Citat:
Men det går ju tydligen bara att få en tid samma dag. Trots att man har besvär som man kan vänta ett tag med att få tid för.
Ja DET ÄR DET SJUKA mysteriet som jag aldrig lyckats lösa
Som hos den mysige husläkaren "okej då bokar jag in dig om två veckor för koll"
Varför kan svenska läkare inte planera????
Citera
2025-12-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det varierar säkert från vårdcentral till vårdcentral. Anekdotisk bevisföring är värdelös.
Nej det är strukturfel
Citera
2025-12-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Ja, röd-grön röra i region Stockholm regionfullmäktige men teknisk utveckling har knappast med politisk majoritet att göra.
Jo de köper in och beslutar
Kan inte säga att tekniska utvecklingen ligger efter där jag bor tvärtom
Citera
2025-12-22, 17:31
Medlem
Citat:
Så någon som har ont i ryggen som behöver kolla upp med en läkare vad det beror på ska inte kunna boka en normal tid om några veckor eller när det nu finns ledigt? Ska denna person, trots att den inte behöver akuttid samma dag, ringa och blockera upp telefonkön för alla dom som faktiskt behöver akuttid? Och ska denne person behöva ta ledigt från jobbet för att boka sin icke akuta tid via telefon?
Exakt min situation. Det jag försöker kontakta vården om är ej akut, men fortfarande ett problem som har påverkat mitt liv i flera år. Jag ska inte behöva söka ledigt för en akut läkartid bara för att få prata om ett hälsoproblem som nu är min vardag. Det ska jag kunna få boka tid nästa vecka för.
Citera
2025-12-22, 18:48
Medlem
Tillhör en vårdcentral som drivs av regionen. Det är helt omöjligt att boka en tid på nätet eller ens via telefon. Det är flera dagars väntetid. Den som tror att det handlar om privatiseringar har alltså fel.

Vårdcentralerna gör det så svårt som möjligt att komma dit.

Vården i Sverige fungerar lika dåligt som all annan offentlig verksamhet gör numera. Ingen hålls ansvarig utan det finns tusen ursäkter.
Citera
2025-12-22, 19:22
Medlem
Tropicalss avatar
Alla VC borde fungera enligt drop-in principen och under hela dagen fram till stängning. Behöver man uppsöka läkare ska det bara vara att knalla dit. Hade det funnits en sådan i storstäderna är jag helt övertygad om att denna hade blivit extremt populär.
Citera
2025-12-22, 19:34
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Inget med vården fungerar i dagsläget...
Citera
2025-12-22, 20:07
Medlem
PerniWhas avatar
För mig har det inte varit några problem att boka tid på min hälsocentral. Enkelt att gå in via 1177 och fixa det.
Citera
2025-12-22, 21:22
Medlem
Det får inte vara för lätt, då hade halva Sverige varit på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in