Citat:
Det jag försöker förklara är bara att det du beskriver och ARIAL tillhör två helt olika kategorier.
Det du pratar om är i princip:
• eye‑tracking som styr pekaren
• sensorer på fingrarna för gester
Och absolut – eye‑tracking kan vara väldigt exakt. Jag säger inte att det är dåligt.
Det jag menar är att eye‑tracking inte är optimalt som primär mus‑input i Windows, eftersom det är svårt att göra pixelprecision, textmarkering, drag, scroll osv. med bara ögonen.
Det du pratar om är i princip:
• eye‑tracking som styr pekaren
• sensorer på fingrarna för gester
Och absolut – eye‑tracking kan vara väldigt exakt. Jag säger inte att det är dåligt.
Det jag menar är att eye‑tracking inte är optimalt som primär mus‑input i Windows, eftersom det är svårt att göra pixelprecision, textmarkering, drag, scroll osv. med bara ögonen.
Jag tycke inte att det var svårt med eye-tracking och då satt vi ändå och jobbade i bland annat AutoCAD.
Man gjorde inte textmarkering, drag, scroll osv med BARA ögonen. Man DRAR inte heller någon muspekare och man DRAR inte saker. Man flyttar saker. Man tittar på ett objekt och använder finger-sensorerna till att välja/markera (interagera), scrolla osv. Det jag tyckte var snyggt gjort var att man kunde lägga saker som i en inventory (finns ju program man kan installera på windows som gör det och det är sen gammalt) och så flyttade man runt saker.
När vi jobbade i AutoCAD så var det helt otroligt pixel-perfekt. Så jag tillhör väl också de som undrar varför inte detta har slagit igenom större. Detta som jag såg var trots allt ganska länge sen nu (innan pandemin)
Citat:
Som sagt så antar du fel saker vilket gör att det här blir helt fel.
Citat:
Och det är här den stora skillnaden kommer in:
Med ARIAL får du en flytande Windows‑skärm i AR‑glasögonen som du kan ta med dig precis som en laptop – fast utan själva laptopen.
Du öppnar glasögonen, och din Windows‑desktop svävar framför dig i perfekt storlek, oavsett var du sitter.
Det är också märkesoberoende och funkar med alla AR‑glasögon som har kamera + IMU.
Med ARIAL får du en flytande Windows‑skärm i AR‑glasögonen som du kan ta med dig precis som en laptop – fast utan själva laptopen.
Du öppnar glasögonen, och din Windows‑desktop svävar framför dig i perfekt storlek, oavsett var du sitter.
Det är också märkesoberoende och funkar med alla AR‑glasögon som har kamera + IMU.
Det här är ju liksom inget nytt när det kommer till skärmen. Det finns ju redan.
Citat:
Jag har ju som sagt inte bemödat mig med att läsa all din AI-text och kan ha missat massa saker. Kan du inte göra som man brukar och skriva en kort teknisk beskrivning av det system du talar om? För jag tror inte andra heller orkar bry sig om din AI-text. Skulle du komma till mig när jag har arbetskavajen på mig så skulle jag slängt ut dig ganska kvickt om du kom med all den AI-texten. Jag skulle sagt åt dig att komma tillbaka när du hade en teknisk beskrivning med dig.