2025-12-21, 15:02
Medlem
Glödskals avatar
Halva kongressen är köpt eller utpressat på ett eller annat sätt, liksom alla presidenter.
Om Trump är peddo skall han bort, men det återstår mycket att göra för amerikanska väljare.
2025-12-21, 15:35
Medlem
Sen när är det här nyheter? I stort sett alla politiker i hela världen är i bästa fall aktiva sociopater och i värsta mördare och pedofiler. Att det fortfarande finns vuxna människor som följer och engagerar sig i politik är sorgligt.
2025-12-21, 16:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Att kalla Trump pedofil är i mina ögon förmodligen felaktigt, och det är också i nuläget ett direkt farligt angreppssätt som riskerar att försvaga den inhemska opinion som växer sig starkare mot Trump.

Det finns helt enkelt så många väl grundade och bevisade fundamentala felsteg som Trump och hans administration har gjort sig skyldiga till, att det är både onödigt och oklokt att lägga icke-bevisade gärningar till de som lätt kan kontrolleras, mätas och verifieras. Trump älskar att framställa sig som ett offer för en vinklad press och ett juridiskt system som bedriver en häxjakt på honom genom falska anklagelser - och hans sektliknande kärnväljare har hittills accepterat det narrativet. Det är bara korkat att ge de som inte har fallit för hjärntvätten en anledning att på basis av lösa rykten runt Epstein kanske börja ifrågasätta sånt som faktiskt är bevisat.

När det kommer till sekter och en sådan propagandamaskin som magafolket har underordnat sig, så är bevisbar fakta, data, och påvisbara handlingar det enda motgiftet. Ju mer information som tas fram och presenteras öppet om Trumps faktiska brott, desto svårare är det att bortse från Trumps olämplighet:
- Domar (läs dem gärna, de är sakliga och ger en tydlig bild av varför han döms).
- Utredningar och utlåtanden som de av Smith och Comey, som tydligt visar att det fanns skäl att utreda Trump (och att ett åtal skulle ha stor chans att leda till en fällande dom).
- Lagrum och statuter som visar hur Trumps styre med exekutiva orders troligen är olagligt.
- Andra inlagor som påtalar skillnaden mellan lagligt förfarande och Trumps framfart; t.ex. namnbytet på Kennedy Center for Performing Arts.

Inte för att detta kommer att övertyga en inbiten maga - de anser uppenbart att Trump står över lagen - men för att det hjälper riktiga icke-maga republikaner och independents att inse att de måste ta ställning mot Trumps statskupp. Och det är dessa väljare som kan bryta Trumps makt över kongressen och senaten, så att maktdelningen kan börja fungera igen.

Så fram till den punkt som Trump kan bevisas ha deltagit i övergrepp på kvinnor (minderåriga eller inte) så bör man hålla sig till att bara påvisa Trumps nära samröre med Epstein och kräva att saken utreds av en oberoende utredare. Och om utredningen kan påvisa brott - ja då lägger man dessa brott till den enorma hög av bevis som existerar för att Trump de facto är moraliskt, personlighetsmässigt och kompetensmässigt ytterst olämplig för att hålla ett offentligt ämbete över huvud taget - och att han aldrig borde ha fått komma i närheten av presidentposten.

Men magakärnan skulle nog till åtminstone 90% inte bry sig ns om det fanns videobevis på Trump med underåriga flickor, så extremt långt har det kognitiva förfallet gått i magasekten.
Du har förstås en poäng. Det finns mycket att anklaga honom för, så man behöver inte hitta på, men de i din egen sekt bryr sig inte om det och kanske inte du heller, vad som är sant eller inte. Hatet mot Trump är så djupt rotat att de enda de vill är hata honom. Om det de säger är sant eller inte, skiter de fullständigt i.

De vill att det ska vara sant och tar det sedan som en sanning. Man tar lösryckta uttalanden och insinuerar sedan saker, utifrån det, som man sedan ser som absoluta sanningar. Du behöver bara läsa dina egna själsfränder här och se hur de har skapat sina egna sanningar utifrån det. Det går förstås att ta upp massor av sådan saker där man hittat på saker och övertolkat negativt om Trump, om du verkligen vill faktagranska?

Men många är inte riktigt psykiskt stabila, för att vara diplomatisk.
2025-12-21, 16:03
Medlem
.nilss avatar
Helt sjukt hur många som tror att enbart demokrater och folk som lutar åt vänster eller Trumps fiender (Bannon, tidigare vän) verkar vara med i jobbiga bilder eller texter.

Alla ska åka dit oavsett politisk tillhörighet, det fattar folk som lutar åt vänster. Även om kräken heter Clinton.

Det verkar som många högerherrar (främst amerikanare då) sätter partiet framför allt. Ganska obehagligt.

Trumps administration har redan ljugit om sin transparens så det skriker om det. Långt ifrån allt släpps, det som släpps är censurerat och säkerligen har saker rentav tagits bort eller ändrats.

Här måste folk släppa det politiska och sätta dit precis alla. Den israeliska hållhaken måste bort.

Och nej, jag är inte nån muslimälskare.
2025-12-21, 16:33
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du har förstås en poäng. Det finns mycket att anklaga honom för, så man behöver inte hitta på, men de i din egen sekt bryr sig inte om det och kanske inte du heller, vad som är sant eller inte. Hatet mot Trump är så djupt rotat att de enda de vill är hata honom. Om det de säger är sant eller inte, skiter de fullständigt i.

De vill att det ska vara sant och tar det sedan som en sanning. Man tar lösryckta uttalanden och insinuerar sedan saker, utifrån det, som man sedan ser som absoluta sanningar. Du behöver bara läsa dina egna själsfränder här och se hur de har skapat sina egna sanningar utifrån det. Det går förstås att ta upp massor av sådan saker där man hittat på saker och övertolkat negativt om Trump, om du verkligen vill faktagranska?

Men många är inte riktigt psykiskt stabila, för att vara diplomatisk.
Oklart vad du vill göra för poäng här. Jag förespråkar källkritik och att upprätthålla kravet på bevisföring, men du anklagar ändå min ”egen sekt” (vad nu det är) för att inte bry sig om vad som är sant. Jag vet inte om det är din slutledningsförmåga eller din läsförståelse som brister, men något är det som är fel. Att utifrån tillgänglig fakta och verifierbar data kritiskt granska makthavare är raka motsatsen till ett sektbeteende.

I Trumps fall måste man sålla bland anklagelserna eftersom han hela tiden försöker flytta gränserna för vad som kan accepteras; hur han agerar, resonerar och uttrycker sig. Men det finns så mycket bevis på missförhållanden att han i normala fall, med normalt fungerande amerikanska politiska institutioner, hade fällts i ett riksrättsförfarande och förmodligen hade avgått i utbyte mot att få behålla sin frihet à la Nixon. Men inget är normalt i dagens USA.

Men för att återgå till ämnet; jag är helt övertygad om att Trump under sin uppväxt till fullo har utnyttjat de möjligheter som hans pappas pengar och ställning, och senare hans egen upphöjda position, har erbjudit honom när det kommer till kvinnor. Den stora frågan är inte om han har varit med kvinnor utan samtycke - den saken finns det bevis för - utan om han även har varit med underåriga. Personligen så tror jag inte det, möjligen om något har hänt i samband med Miss Teen USA - Trump har ju anklagats för att ha hängt i deltagarnas omklädningsrum och i den tävlingen var tjejerna i åldrarna 14-19…
2025-12-21, 17:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Oklart vad du vill göra för poäng här. Jag förespråkar källkritik och att upprätthålla kravet på bevisföring, men du anklagar ändå min ”egen sekt” (vad nu det är) för att inte bry sig om vad som är sant. Jag vet inte om det är din slutledningsförmåga eller din läsförståelse som brister, men något är det som är fel. Att utifrån tillgänglig fakta och verifierbar data kritiskt granska makthavare är raka motsatsen till ett sektbeteende.

I Trumps fall måste man sålla bland anklagelserna eftersom han hela tiden försöker flytta gränserna för vad som kan accepteras; hur han agerar, resonerar och uttrycker sig. Men det finns så mycket bevis på missförhållanden att han i normala fall, med normalt fungerande amerikanska politiska institutioner, hade fällts i ett riksrättsförfarande och förmodligen hade avgått i utbyte mot att få behålla sin frihet à la Nixon. Men inget är normalt i dagens USA.

Men för att återgå till ämnet; jag är helt övertygad om att Trump under sin uppväxt till fullo har utnyttjat de möjligheter som hans pappas pengar och ställning, och senare hans egen upphöjda position, har erbjudit honom när det kommer till kvinnor. Den stora frågan är inte om han har varit med kvinnor utan samtycke - den saken finns det bevis för - utan om han även har varit med underåriga. Personligen så tror jag inte det, möjligen om något har hänt i samband med Miss Teen USA - Trump har ju anklagats för att ha hängt i deltagarnas omklädningsrum och i den tävlingen var tjejerna i åldrarna 14-19…
Jag säger inte mot det du säger. Även om en del saker kanske går att diskutera, men det är de övriga som är närmast galna av hat och som väl liksom du, hatar Trump, som jag diskuterar.

Du pratar själv om en sekt, där du försöker avhumanisera de som står på Trumps sida, för du ser dem som samma sak, även när de som i det här fallet, gick mot honom. Vilket inte sker i en sekt.
På samma sätt är det förstås lätt att se dig på samma sätt som de som har TDS. Vad skiljer dig egentligen från dem? Tar du avstånd från dem? Eller är ni själva bara en annan sekt som inte kan kritisera de egna.

Du vill förstås bara prata Trump här. Men som du sa i inlägget jag svarade på, kan man inte bete sig likadant själv och tro att man är bättre. Det var min poäng, som du själv verkat ha missat utan börjar bluddra om annat och därmed försvara galningarna.

Egentligen menar jag att ert problem är att ni inte kan förstå de som står på Trumps sida. Varför de gör det och ni försöker inte ens. Det handlar bara om att hata. Kommer du att byta åsikt om Trump, om man bara skriker TDS åt dig?
Om inte, varför tror du andra ska göra det, om du bara skriker MAGA åt dem?
2025-12-21, 18:20
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Vårat land har nu styrts av trumpen och hans administration ( samt senate and House of Representatives av republikanerna som suger hans kuk) i över ett år nu!

Men nu reagerar vissa? Blir ni förvånade av att han har knullat barn?

allt kriminellt han gjort fram tills nu har varit ok? Men gränsen går vid att knulla 14 åring?

Den oranga apan gör vad han vill.
vårat land?
2025-12-21, 18:30
Medlem
Det har varit känt länge att Trump och Epstein var väldigt nära vänner och umgicks mycket. Men av någon anledning så rinner alla skandalerna bara av Trump som vatten på en gås.

Finns ju hur mycket som helst på Trump och det är ingen som bryr sig.

Medan många andra politiker får avsäga sig sina uppdrag på första lilla skandal, ända ner till en toblerone.
2025-12-21, 18:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tror inte Trump är pedofil. Han verkar tända på Putins gamla rynkiga ballar.
2025-12-21, 18:38
Medlem
Flaskpostenss avatar
Det intressanta i det här är vem/vilka som sitter på alla videos som används för att tysta och pressa folk.
2025-12-21, 18:50
Medlem
Muskback-forums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Helt sjukt hur många som tror att enbart demokrater och folk som lutar åt vänster eller Trumps fiender (Bannon, tidigare vän) verkar vara med i jobbiga bilder eller texter.

Alla ska åka dit oavsett politisk tillhörighet, det fattar folk som lutar åt vänster. Även om kräken heter Clinton.

Det verkar som många högerherrar (främst amerikanare då) sätter partiet framför allt. Ganska obehagligt.

Trumps administration har redan ljugit om sin transparens så det skriker om det. Långt ifrån allt släpps, det som släpps är censurerat och säkerligen har saker rentav tagits bort eller ändrats.

Här måste folk släppa det politiska och sätta dit precis alla. Den israeliska hållhaken måste bort.

Och nej, jag är inte nån muslimälskare.
ni inom vänstern kanske inte skulle profilerat er så hårt inom hbtxquip då?
2025-12-21, 19:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
De hittade 2 bilder, som nu tagits bort.

Alla vet att trump och flera män är med på bilder och äcklar sig därför är man tvingen att radera saker innan de offentlighetsgörs

Vilka då? Du får gärna länka

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in