Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
Oklart vad du vill göra för poäng här. Jag förespråkar källkritik och att upprätthålla kravet på bevisföring, men du anklagar ändå min ”egen sekt” (vad nu det är) för att inte bry sig om vad som är sant. Jag vet inte om det är din slutledningsförmåga eller din läsförståelse som brister, men något är det som är fel. Att utifrån tillgänglig fakta och verifierbar data kritiskt granska makthavare är raka motsatsen till ett sektbeteende.
I Trumps fall måste man sålla bland anklagelserna eftersom han hela tiden försöker flytta gränserna för vad som kan accepteras; hur han agerar, resonerar och uttrycker sig. Men det finns så mycket bevis på missförhållanden att han i normala fall, med normalt fungerande amerikanska politiska institutioner, hade fällts i ett riksrättsförfarande och förmodligen hade avgått i utbyte mot att få behålla sin frihet à la Nixon. Men inget är normalt i dagens USA.
Men för att återgå till ämnet; jag är helt övertygad om att Trump under sin uppväxt till fullo har utnyttjat de möjligheter som hans pappas pengar och ställning, och senare hans egen upphöjda position, har erbjudit honom när det kommer till kvinnor. Den stora frågan är inte om han har varit med kvinnor utan samtycke - den saken finns det bevis för - utan om han även har varit med underåriga. Personligen så tror jag inte det, möjligen om något har hänt i samband med Miss Teen USA - Trump har ju anklagats för att ha hängt i deltagarnas omklädningsrum och i den tävlingen var tjejerna i åldrarna 14-19…
Jag säger inte mot det du säger. Även om en del saker kanske går att diskutera, men det är de övriga som är närmast galna av hat och som väl liksom du, hatar Trump, som jag diskuterar.
Du pratar själv om en sekt, där du försöker avhumanisera de som står på Trumps sida, för du ser dem som samma sak, även när de som i det här fallet, gick mot honom. Vilket inte sker i en sekt.
På samma sätt är det förstås lätt att se dig på samma sätt som de som har TDS. Vad skiljer dig egentligen från dem? Tar du avstånd från dem? Eller är ni själva bara en annan sekt som inte kan kritisera de egna.
Du vill förstås bara prata Trump här. Men som du sa i inlägget jag svarade på, kan man inte bete sig likadant själv och tro att man är bättre. Det var min poäng, som du själv verkat ha missat utan börjar bluddra om annat och därmed försvara galningarna.
Egentligen menar jag att ert problem är att ni inte kan förstå de som står på Trumps sida. Varför de gör det och ni försöker inte ens. Det handlar bara om att hata. Kommer du att byta åsikt om Trump, om man bara skriker TDS åt dig?
Om inte, varför tror du andra ska göra det, om du bara skriker MAGA åt dem?