2025-12-21, 09:42
Medlem
pn222jws avatar
A Dom arbetar i högre grad i något offentligfinansierat yrke. B Det är inte så länge (50-60 år) sen högern inte brydde sig mycket om dom. C Folkpartiet LIB tappade bort feminismen som socialdemokraterna tog över. D Privatekonomin (moderaterna) och nationen (sverigedemokraterna) är inte prioritering nummer ett för alla kvinnliga väljare. E Dom ser direkt konsekvenserna socialt av en förminskad välfärd. F Deras empati är generellt starkare än deras tävlingsanda (tvärtemot dom flesta killar). G Okej - dom röstar vänsterut, men inom vänstern är dom sällan radikala ytterlighetspolitiker - utan snarare mittenvänster.
Citera
2025-12-21, 09:43
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jimmie fick väl frisedel? Inte mycket skin in the game där.

Som partiledare i det enda partiet som kan karaktäriseras som nationalistiskt som får han väl lite en gräddfil, men principiellt hade jag velat omforma systemet för vilka som får rösta och ha inflytande i samhällsutvecklingen. Militär- eller civiltjänst skulle vara en av kriterierna som skulle ge rösträtt.
Citera
2025-12-21, 09:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så är det. Jag tex skulle som relativ höginkomsttagare kanske tjäna på att rösta höger men röstar vänster då jag vill bo i ett land med hög välfärd och social trygghet.

Det går inte att kombinera hög välfärd och social trygghet med den massinvandring som blir följden av att S är beroende av MP och V. (Och muslimska brödraskapet)
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2025-12-21 kl. 09:45.
Citera
2025-12-21, 09:45
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Som partiledare i det enda partiet som kan karaktäriseras som nationalistiskt som får han väl lite en gräddfil, men principiellt hade jag velat omforma systemet för vilka som får rösta och ha inflytande i samhällsutvecklingen. Militär- eller civiltjänst skulle vara en av kriterierna som skulle ge rösträtt.

Ett samhälle måste formas efter de värderingar som riktiga män står för och inte av kvinnligt känslopjunk. Tiden före vändningen 2015 är talande om hur snett det kan gå.
Citera
2025-12-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.dn.se/sverige/sds-valjarvinst-storst-av-alla-partier-bland-man/

Det verkar som att något står rätt till bland männen i Sverige.

Varför röstar kvinnor vänster? Har dom inte hängt med i utvecklingen om hur det ser ut i samhället? Är dom hjärntvättade eller lever dom i en bubbla? Vad handlar det om?
Mäns hjärnor är 14 procent större än kvinnors och den genomsnittliga intelligenskvoten (IQ) är 3,75 poäng högre. Å andra sidan har kvinnorna bättre minne.
Citera
2025-12-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Vad är "rätt" då.. SD är ju numera tyvärr enbart ett rasse-sosse-light-parti med en retorik anpassad för alla stackare med IQ under 80.

Enda anledningen att män bryr sig om SD idag är ju att M,KD,L och C gått åt helvete.

Ja det är troligtvis många som är missnöjda med de övriga partierna och som pga det röstar SD.
Samtidigt så har ju män testo i kroppen så det är normalt att bli förbannad när barn och kvinnor blir utsatta. Men sådant verkar ju inte liberala henmän förstå. Prova att gå till läkaren och få lite testo utskrivet, så kommer du med göra det. Nu är ni ju som gamla tanter
Citera
2025-12-21, 09:52
Medlem
Cheeswisss avatar
Fan vad populistiskt och extremt..
Ja i en demokrati får man rösta på vem man vill.
Men frågar man röda laget så är det inte demokratiskt att det partiet får ställa upp i val, för dom vill leva i en demokrati som dom väljer , och då blir det kommunism
Citera
2025-12-21, 10:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det här har inte bara med SDs politik att göra, utan också med SDs retorik.
Övriga sju partier lever i en offentlighet, där de spelar efter "kvinnliga" regler. En offentlighet där man inte säger som det är, utan det som är taktiskt riktigt, utefter vilket sällskap man vill hamna i.

Om man tittar på en vanlig svensk partiledardebatt, så beter sig samtliga UTOM Jimmie Åkesson, som om det vore med i en dålig såpopera. De spelar roller, de gör "utspel", kör med slag under bältet, låtsas vara argare än vad de är osv. Kvinnor är med på det spelet, män är det inte.

Jag har suttit bredvid kvinnor och tittat på partiledardebatter. Jag säger "Men herregud, du ser väl att hon spelar?", och syftar på någon partiledare. Kvinnorna som sitter bredvid mig förstår inte vad jag menar.

Politik har helt enkelt börjat spela på underhållningens, dramats och dokusåpans spelplan. Och det är kvinnornas spelplan.
Citera
2025-12-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides

Då har vi snabbt lämnat demokratin bakom oss!
Citera
2025-12-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.dn.se/sverige/sds-valjarvinst-storst-av-alla-partier-bland-man/

Det verkar som att något står rätt till bland männen i Sverige.

Varför röstar kvinnor vänster? Har dom inte hängt med i utvecklingen om hur det ser ut i samhället? Är dom hjärntvättade eller lever dom i en bubbla? Vad handlar det om?

Kvinnorna i Sverige har högre utbildningsnivå än männen.
Citera
2025-12-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
Mäns hjärnor är 14 procent större än kvinnors och den genomsnittliga intelligenskvoten (IQ) är 3,75 poäng högre. Å andra sidan har kvinnorna bättre minne.

Någon gammal undersökning? Sociala faktorer, arv och miljö sägs vara avgörande för intelligensen, inte kön.
Citera
2025-12-21, 10:27
Medlem
Cheeswisss avatar
Vem som helst kan bli politiker och tillslut minister, statsminister...
Smartas vore ju att välja den med bäst kompetens till sådana jobb.
Alltså vissa ministrar som Sverige haft genom tiderna har ju varit ett skämt..
Åsa Romson blev vice statsminister, hon fick många kryss på MP valsedel.
Hon skulle styra landet om statsministern var frånvarande. hehe..
Överallt i nöjesvärlden, idrott, företag,, söker dom efter kompetens, ,erfarenhet, vinnarglöd, pondus.. Så den bästa får jobbet.
Rätt folk på rätt plats helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in