2025-12-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att vara intelligent är inte samma sak som att ha en hög utbildning (vilket väl är det man refererar till när detta argument lyfts).
Jag har inte påstått något åt det hållet. Säger bara att de som röstar på Sverigedemokraterna ofta har lägre utbildning och det är de med lägre utbildning som får minst antal barn. Extra svårt blir det ju pga det ideologiska gapet mellan könen.

Men man kan ju undra när man är bidragstagare och röstar på att man själv får det sämre. Men det där läggar jag mig inte i.
Citera
2025-12-21, 08:39
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.dn.se/sverige/sds-valjarvinst-storst-av-alla-partier-bland-man/

Det verkar som att något står rätt till bland männen i Sverige.

Varför röstar kvinnor vänster? Har dom inte hängt med i utvecklingen om hur det ser ut i samhället? Är dom hjärntvättade eller lever dom i en bubbla? Vad handlar det om?

Kvinnor röstar vänster för att de inte klarar av att tänka logiskt. För kvinnor är det viktigaste att känna att de röstar rätt. Att rösta i sitt eget eller landets intresse förstår de inte vitsen med. De vill inte bli våldtagna eller misshandlade men röstar för massimport av män som gör just detta. Att ge kvinnor rösträtt var ett enormt misstag.

*Tillägg*
Att det införa allmän rösträtt var nog ett misstag i sig. De som borde få rösta är män som har "skin in the game" när det gäller nationens säkerhet och framgång. Så exempelvis att man genomgått värnplikt och är beredd att försvara nationen med vapen.
Senast redigerad av Euripides 2025-12-21 kl. 08:43.
Citera
2025-12-21, 08:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har inte påstått något åt det hållet. Säger bara att de som röstar på Sverigedemokraterna ofta har lägre utbildning och det är de med lägre utbildning som får minst antal barn. Extra svårt blir det ju pga det ideologiska gapet mellan könen.

Det är nog männen som valt bort kvinnorna. SD väljarna tjänar mer än de som röstar på V, S, MP och C. En vänsterröstade batikhäxa i lågstadiet är det ingen produktionschef som vill ha att göra med.
Citera
2025-12-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är nog männen som valt bort kvinnorna. SD väljarna tjänar mer än de som röstar på V, S, MP och C. En vänsterröstade batikhäxa i lågstadiet är det ingen produktionschef som vill ha att göra med.
Tror det är en ömsesidig aversion.
Citera
2025-12-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Jag stämmer in på din beskrivning men brukar vara soffliggare, om jag mot förmodan skulle röstat är det nog isåfall på MP 🙂
En riktig tjejmagnet då, ideologiskt 🙂
Citera
2025-12-21, 09:11
Medlem
theshades avatar
Män vill lösa problem och avvärja hot för att skapa trygghet (för kvinnorna). Kvinnor vill vara överens med varandra och ta hand om de svaga, och helst låtsas som att det inte finns problem/hot för att känna sig trygga.

Det värsta som hänt kvinnorna var att de fick rösträtt, kan man säga. Då fick plötsligt halva befolkningen en mindset som bokstavligen hör hemma på dagis och inte i styret av en nation.

Den största/värsta faktorn i det hela är nog att kvinnorna är ängsligt fokuserade på att tycka som "alla andra" och inte sticka ut. När majoriteten i deras respektive grupp skiftar från S till SD gör kvinnorna det på individnivå och då är det utan att reflektera så mycket över vad de själva har tyckt tidigare.
Jag killgissar att det är sen gammalt en psykosocial överlevnadsmekanism där kvinnan varit väldigt sårbar utanför flocken och gärna inte sticker ut ur mängden med risk att bli utesluten.
De flesta kvinnorna bryr sig inte om politik utan håller sig bara tillräckligt ajour för att veta vad de ska tycka i olika frågor (vad som är PK just nu) så de inte ska stå med skägget i brevlådan om de får en fråga om vad de tycker. Då ska de kunna leverera ett godkänt svar så de inte blir utmobbade.
De kvinnorna som vill ha en högre hierarkisk position är mer drivande och moraliserande, de kvinnorna på arbetsplatserna som sätter ramarna för vad man ska tycka där, men fortfarande inom PK-ramarna.

De påstår sig "gilla olika" i fråga om hudfärg/etnicitet men vad gäller åsikter så ska det vara lika för att ingen ska bli obekväm.

Det syns i retoriken man för på vänstersidan att det inte handlar om logik och reson, utan oliktänkande angrips med personangrepp om att man är en dålig människa och man lägger väldigt fokus på att helt enkelt synliggöra att man tycker "fel", som om det ligger någon faktisk vikt i det (vilket det alltså gör för kvinnor som grupp). Man hånas för att inte vara en i gänget, inte för att ha bristande politiska resonemang.
Det är därför vänster och höger pratar förbi varandra med nästan olika politiska språk i debatter.
Senast redigerad av theshade 2025-12-21 kl. 09:29.
Citera
2025-12-21, 09:19
Medlem
Wajis avatar
Ändå är det bara SD som hjälper dom våldtagna kvinnorna som utsatts av kaosbabbarna. Lite komiskt och konstigt att inte fler röstar SD
Citera
2025-12-21, 09:31
Medlem
löls avatar
Det är männen med högst självbevarelsedrift som röstar för en bättre framtid.

De feminina män röstar som knähundar och blir hunsade av sina kvinnor.

Allt eftersom tiden går, kommer fler och fler manliga knähundar rösta för sitt folk.

Även kvinnor kommer vända.

Kvar står den mest inbitna ensamma massa av sorgsna människor.
Citera
2025-12-21, 09:38
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Men man kan ju undra när man är bidragstagare och röstar på att man själv får det sämre. Men det där läggar jag mig inte i.

Allt här i världen handlar inte om en själv och ens ekonomi.

Att man inte vill se sitt land förfalla till ett laglöst Brasilien är viktigare än ens egen ekonomi.
Citera
2025-12-21, 09:38
Medlem
Hur skulle kvinnor kunna rösta på ett parti som de vet inte är för jämlikhet utan är konservativt och vill återgå till gamla tider? Vilka kvinnor idag vill stå och röra i grytor på spisen när deras kapacitet och utveckling finns ute i samhället? SD är i första hand ett enfrågeparti och kvinnorna köper inte det. Så, är det männen eller kvinnorna som är naiva?
Citera
2025-12-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Allt här i världen handlar inte om en själv och ens ekonomi.

Så är det. Jag tex skulle som relativ höginkomsttagare kanske tjäna på att rösta höger men röstar vänster då jag vill bo i ett land med hög välfärd och social trygghet.
Citera
2025-12-21, 09:41
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hur skulle kvinnor kunna rösta på ett parti som de vet inte är för jämlikhet utan är konservativt och vill återgå till gamla tider? Vilka kvinnor idag vill stå och röra i grytor på spisen när deras kapacitet och utveckling finns ute i samhället? SD är i första hand ett enfrågeparti och kvinnorna köper inte det. Så, är det männen eller kvinnorna som är naiva?

Kan du peka på något i SD:s partiprogram som skulle tvinga tillbaka kvinnor till spisen? Är det möjligen så att du har blivit ordentligt hjärntvättad?

Det som skulle kunna tvinga tillbaka kvinnor till spisen är om S som lierat sig med det muslimska brödraskapet får makten och fortsätter islamiseringen av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in