Citat:
Ursprungligen postat av
HayabusaMannen
Hur kan man träna konditionen hemma bäst utan några redskap som helst? Tänkt och börja träna lite konditionen här hemma på nåt sätt. Men jag har inte många träningsredskap. Lite tyngder bara.
Vi tar en hypotetisk scenario. En runt 45-100m2 stor lägenhet. Grannar i varje håll av lägenheten. Redskap: Några 10kg tyngder. Soffa, säng och allt det andra vanliga.
Vi kan utesluta nu träning utanför, för det här gäller bara konditionsträning hemma. Utan speciella redskap.
Samt, vilka redskap vore bäst att ha för att träna konditionen kan ju vara lite som en sekundär topic? Vet inte om det finns en sådan tråd redan.
Du kan googla en massa träningsgurus på typ alla sociala media.
1. Själv kör jag kampsportsinspirerade asiatiska program, lite afrikanska/sydamerikanska varianter och amerikanska sportvarianter.
2. Funkar bra för mig, jag är uppe i 700 squats på raken, så de får hitta på en ny kategori för mig här
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/hur-m%C3%A5nga-kn%C3%A4b%C3%B6j-b%C3%B6r-en-man-klara-av-beroende-p%C3%A5-%C3%A5lder-och-tr%C3%A4nin gsniv%C3%A5/ar-AA1PfMKA?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=694a9b8e250e4c a2ba9cb6ea63b11697&ei=11
2.1. Mer än 500 knäböjningar/squats "GODLIKE". Pinsamt att räknesnurran slutar vid 178, fast så har det alltid varit för mig sedan jag gjorde 17 på pliktverket i styrka men bara fick 9 i värdering.
3. Tabata / Tabitha hiit finns det något som heter som är ganska bra med intervaller m.m. även om det kan vara lämpligt att ta det jävligt lugnt i början och lära sig programmen.
4. Kör hårt!