Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-12-20, 19:30
Medlem
Zaedrewss avatar
För kondis. Hopprep skulle jag reka! Finns knappt något bättre. Ger både kondis som bra träning för kordination. Extremt billigt också. Ett hopprep för en 50-lapp. Kör det i en halvtimme per dag. Inte för inget som tex boxare kör med det.

Du kan ju lägga till en mjuk matta också. Så det liksom inte stör grannarna.
Citera
25-12-20, 19:38
Medlem
Grin-Days avatar
Köp en boxnings säck.
Citera
25-12-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Hur kan man träna konditionen hemma bäst utan några redskap som helst? Tänkt och börja träna lite konditionen här hemma på nåt sätt. Men jag har inte många träningsredskap. Lite tyngder bara.

Vi tar en hypotetisk scenario. En runt 45-100m2 stor lägenhet. Grannar i varje håll av lägenheten. Redskap: Några 10kg tyngder. Soffa, säng och allt det andra vanliga.

Vi kan utesluta nu träning utanför, för det här gäller bara konditionsträning hemma. Utan speciella redskap.

Samt, vilka redskap vore bäst att ha för att träna konditionen kan ju vara lite som en sekundär topic? Vet inte om det finns en sådan tråd redan.

Burpees
Citera
25-12-20, 21:17
Medlem
Vet inte exekt vilka resultat du söker, men med hopprep, olka varianter på burpees, armhävningar kan du både få hjärtat att jobba och få lite allmän styrketräning. Det räcker med en halvtimme per pass så länge det är regelbundet för att ge effekt.

Att få upp pulsen litegrann varje dag är antagligen bra för hjärtat.
Citera
25-12-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Vet inte exekt vilka resultat du söker, men med hopprep, olka varianter på burpees, armhävningar kan du både få hjärtat att jobba och få lite allmän styrketräning. Det räcker med en halvtimme per pass så länge det är regelbundet för att ge effekt.

Att få upp pulsen litegrann varje dag är antagligen bra för hjärtat.

Yes nice. Tack för svaret. Och tack till andra också som svarat.
Citera
25-12-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Hopprep är överlägset bäst. Om grannarna tål det.

Det är ingen större konst att träna och bli bra på att inte träffa golvet med hopprepet.
Jag brukade träna på just det av nån oklar anledning, när jag tränade kampsport.

Burpees är det jobbigaste som finns utan tillbehör.
Citera
25-12-21, 09:05
Medlem
Kolla hur man tränar i fängelse, det är typ samma upplägg. Gör en cikelträning med Burpees, armhävningar, chins och knäböj.
Citera
25-12-23, 06:48
Medlem
När jag var hos läkaren å han ville få upp min puls fick jag göra stående knäböj, satans jobbigt.
Citera
25-12-23, 14:46
Medlem
Citat:
Hur kan man träna konditionen hemma bäst utan några redskap som helst? Tänkt och börja träna lite konditionen här hemma på nåt sätt. Men jag har inte många träningsredskap. Lite tyngder bara.

Vi tar en hypotetisk scenario. En runt 45-100m2 stor lägenhet. Grannar i varje håll av lägenheten. Redskap: Några 10kg tyngder. Soffa, säng och allt det andra vanliga.

Vi kan utesluta nu träning utanför, för det här gäller bara konditionsträning hemma. Utan speciella redskap.

Samt, vilka redskap vore bäst att ha för att träna konditionen kan ju vara lite som en sekundär topic? Vet inte om det finns en sådan tråd redan.

Du kan googla en massa träningsgurus på typ alla sociala media.

1. Själv kör jag kampsportsinspirerade asiatiska program, lite afrikanska/sydamerikanska varianter och amerikanska sportvarianter.

2. Funkar bra för mig, jag är uppe i 700 squats på raken, så de får hitta på en ny kategori för mig här https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/hur-m%C3%A5nga-kn%C3%A4b%C3%B6j-b%C3%B6r-en-man-klara-av-beroende-p%C3%A5-%C3%A5lder-och-tr%C3%A4nin gsniv%C3%A5/ar-AA1PfMKA?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=694a9b8e250e4c a2ba9cb6ea63b11697&ei=11

2.1. Mer än 500 knäböjningar/squats "GODLIKE". Pinsamt att räknesnurran slutar vid 178, fast så har det alltid varit för mig sedan jag gjorde 17 på pliktverket i styrka men bara fick 9 i värdering.

3. Tabata / Tabitha hiit finns det något som heter som är ganska bra med intervaller m.m. även om det kan vara lämpligt att ta det jävligt lugnt i början och lära sig programmen.

4. Kör hårt!
Senast redigerad av BehindRayban 25-12-23 kl. 14:49.
Citera
25-12-28, 22:13
Medlem
Joe Blows avatar
En Bulgarian bag är bra för hemträning. Ger dig både en ordentlig genomkörare av kroppen och bra kondition.
https://www.traningsmaskiner.com/sv/search?q=bulgarian%20bag
Citera
25-12-29, 05:43
Medlem
Pungsvings avatar
Knäböj lagom djupt upprepade gånger, och armhävningar. Turas om tills du blir uttröttad. Detta är nog något jag själv borde börja med. Nyårslöftet är att gå ner i vikt under nästa år. Jag blir ofta vansinnigt hungrig mitt i natten och måste äta några mackor, så vikten står ganska stilla. Ska prova i natt med att bara dricka vatten om ätsuget uppkommer som vanligt.
Citera
26-01-09, 08:46
Medlem
Citat:

Hopprep, 30 minuter i intervall där du maximerar ansträngningen så det blir som HiiT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in