Citat:
Fast vi alla som är på börsen vet att det sämsta man kan göra är att ligga kvar, börsen är uppbyggd på ständigt öka, ökning sker genom att man byter aktier som är grunden för free float, man kastar ut dessa som har haft sin peak och sätter in andra företag.Skrev ett tag på rikatillsammans, det blev ett litet drev mot storskogens aktie, vi var många som la ut hur vi gick in, många la in miljonbelopp, jag klämde in en kvarts miljon, alla tecken med stigande Usa börs o svenska börs.
Mycket riktigt storskogen vände från 19kr till 29 kr, dvs idag kämpar den runt 11kr.
Vad man lärde ut var just köp o sälj, vänta tills allt ser rätt ut placera därefter o gör din vinst.
Det var en mycket god vinst, bästa affären jag gjort på börsen hitintills.
Nu väntar jag på likande tillfälle, kan gå in med 1 milj, men ser inga hel säkra tecken, vill heller inte placera för just denna anledning. kommer enbart gå in när allt ser ut som med ex rikatillsammans o allt pekar rätt, dvs det var pengar till ett små barn.
Oddset att man förlorar är större än oddset o vinna just nu, vi har olika orostecken som AI, som tullarna, vi har även tiden då börsen följer en cykel, likt 2003, 2008, vi hade pandemin, dvs ha tåla mod o vänta in dessa o du kommer tjäna mer än du någonsin kan på börsen.
Det är hur proffs placera, läser alla tecken på vad som kan ge avkastning, då först går man in hårt på börsen, annars låter man bli.
Likt norrmännen placera i SBB innan förra året, köpte på åtskilliga miljoner när kursen låg runt3kr, sålde sedan just över 5kr men behöll hela vinsten som motsvara 1 miljon aktier i SBB, dvs man sålde +/-0 enbart vinsten stanna kvar i SBB, men man plocka ut allt man placerat.
Det är hur aktie marknaden fungera, inte o ligga kvar, det är som jag berätta med Nibe, HM Ericsson osv, ingen har tjänat på ligga kvar, det är förlorarna som legat kvar. Vinnarna är dessa miljonärer jag berätta om som norrmannen som köpte i SBB, även dom säljer kort efter, dvs på bra någon månad, men genom placerat belopp är så stort kan dom låta enbart vinsten ligga kvar, men man säkrar sitt kapital genom att plocka ut +/-0kr