Citat:
Svårt att säga det exakta tillfället då det skedde. Men det fastnade i huvudet en tid då jag tog mycket LSD, 2cb, ketamin och svamp (ofta tillsammans) på ett mycket ansvarslöst sätt. Nuförtiden är denna känsla av deja vu så hårt inpräntat i nästan alla psykedeliska substanser att jag slutat upp med det permanent för mitt sinnestillstånds skull. Det är bara ren panik. Inte kul alls.
Varför jag slängde i mig så mycket psykedelika den tiden kan jag inte svara på. Och hur jag tänkte innan kommer jag inte ihåg.
Men som jag skrev innan så anser jag att det är det enda som det finns någorlunda belägg för. Inte fan kommer jag ihåg när jag levde som en fiskmås och sket ner turister i Italien. Jag kommer bara ihåg mitt eget liv. Att jag levt det mer än en gång är bara en övertygelse.
Egentligen tror jag att vi upplever allt och lever allas liv samtidigt. Som att allt bara är ett enda stort medvetande. Och det är en väldigt skrämmande tanke.
Eller faktiskt vet jag inte vad jag tror på. Jag är väldigt osäker.
Varför jag slängde i mig så mycket psykedelika den tiden kan jag inte svara på. Och hur jag tänkte innan kommer jag inte ihåg.
Men som jag skrev innan så anser jag att det är det enda som det finns någorlunda belägg för. Inte fan kommer jag ihåg när jag levde som en fiskmås och sket ner turister i Italien. Jag kommer bara ihåg mitt eget liv. Att jag levt det mer än en gång är bara en övertygelse.
Egentligen tror jag att vi upplever allt och lever allas liv samtidigt. Som att allt bara är ett enda stort medvetande. Och det är en väldigt skrämmande tanke.
Citat:
Du är på rätt spår låter det som!
Nuförtiden är denna känsla av deja vu så hårt inpräntat i nästan alla psykedeliska substanser att jag slutat upp med det permanent för mitt sinnestillstånds skull. Det är bara ren panik. Inte kul alls.
En guldstjärna till dig!
Citat:
Det tycker jag dels att du borde vara tacksam, eftersom det är, milt uttryckt, jobbigt att minnas ett oändligt antal liv men minns du inte att turisterna uppskattade det, eftersom det betyder tur, eller vad som hände sedan?
Inte fan kommer jag ihåg när jag levde som en fiskmås och sket ner turister i Italien.
Det minns jag, som om det vore igår. Ja, det kanske var igår, ur ett annat perspektiv.
Citat:
En styrka/fördel och en svaghet/nackdel samtidigt.
Jag kommer bara ihåg mitt eget liv.
Citat:
Av en anledning, tror jag.
Att jag levt det mer än en gång är bara en övertygelse.
Citat:
Fullt förståeligt men den tanken kan vara sannare än du tror.
Det väcker frågor som t.ex.: varför finns det krig och ond, bråd död?
Citat:
Känn ingen press eller brådska. Det där löser sig, har jag hört.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2025-12-24 kl. 00:11.
Senast redigerad av Bur-q-ua12 2025-12-24 kl. 00:11.