2025-12-19, 20:36
Medlem
StoreSvartes avatar
Efter en hård blandning substanser och psykedelika fick jag insikten om att vi kommer leva samma liv om och om igen i all oändlighet.

Det är något som snurrat i mitt huvud länge nu och jag undrar om någon har några tankar kring min teori.

Några tankar kring det?
Citera
2025-12-19, 20:37
Medlem
Precis så är det. Mindre kul om man gör skit utav sitt liv då.
Citera
2025-12-19, 20:44
Medlem
Queutards avatar
Karma is the shit.
Citera
Medlem
Smekarn87s avatar
Det bryter mot termodynamikens lagar. Jag är inte så orolig för det. Jag är mer orolig att medvetandet faktiskt blöder över i olika grenar av kvantumtillstånd.
Citera
Medlem
Deprimerande tanke. Jag vill inte leva mitt liv en gång till.
Citera
2025-12-19, 20:45
Avslutad
Det är väl lite det som är andemeningen med diverse regioners föreställningar om helvetet, nämligen att man får återuppleva de smärtsamma episoderna.
Citera
2025-12-19, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Deprimerande tanke. Jag vill inte leva mitt liv en gång till.
Tänkte på det häromdagen. Vad skönt det hade varit att för omväxlingens skull få vara någon annan för en dag eller längre. Att leva med sina egna trauman och tillkortakommanden är inte speciellt lockande i längden för att motivera ytterligare ett liv.
Citera
2025-12-19, 20:50
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Om du någonsin får uppleva en nära-döden-upplevelse så kommer du tänka annorlunda, jag är därför av åsikten att TS har fel!
Citera
2025-12-19, 20:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo alla har förmodligen någon gång drabbats av Déjà vu. Fan detta har jag varit om tidigare. Det har hänt innan. Just bara kanske då en bieffekt av detta. Att det är samma gång på gång på gång...
Citera
2025-12-19, 21:05
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det bryter mot termodynamikens lagar. Jag är inte så orolig för det. Jag är mer orolig att medvetandet faktiskt blöder över i olika grenar av kvantumtillstånd.

Förklara!

Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Det är väl lite det som är andemeningen med diverse regioners föreställningar om helvetet, nämligen att man får återuppleva de smärtsamma episoderna.

Varje liv har mer än bara smärtsamma episoder. Men jag gråter för dom av oss som verkligen haft ett hemskt liv. Då tänker jag mer på djuren och insekterna.

Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Om du någonsin får uppleva en nära-döden-upplevelse så kommer du tänka annorlunda, jag är därför av åsikten att TS har fel!

Det är din subjektiva upplevelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo alla har förmodligen någon gång drabbats av Déjà vu. Fan detta har jag varit om tidigare. Det har hänt innan. Just bara kanske då en bieffekt av detta. Att det är samma gång på gång på gång...

Ja och speciellt när man tagit en substans. Speciellt gräs och ketamin får mig att tänka i dessa banor. Gräs på ett mycket hemskt sätt och ketamin på ett neutralt sätt.
Citera
2025-12-19, 22:32
Medlem
particulum1s avatar
Menar du samma som i exakt samma, det vill säga att du erhåller precis samma kropp igen, föds på samma plats, vid samma tid och har samma föräldrar?
Citera
2025-12-20, 01:37
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Menar du samma som i exakt samma, det vill säga att du erhåller precis samma kropp igen, föds på samma plats, vid samma tid och har samma föräldrar?

Ja. Allt på repeat. Exakt likadant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in