2025-12-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broman1
Ad hominem igen, “foliehatt” och nu “kakdegshjärnor”. Det är ett klassiskt sätt att slippa bemöta fakta: attackera personen istället för argumenten.]

Kritiskt tänkande innebär att väga bevis mot intressekonflikter, inte att avfärda obekväma studier med skämt.

Det verkar som nån blev så kränkt och gick till mamma för att gråta blev så knäckta av dina svar med riktig forskning att de gått och krävt flytt av tråden från medicin och hälsa(där den fortfarande hör hemma)
så har de fått nån att flytta tråden till alternativa teorier och konspirationsteorier vilket är rent löjligt då den fortfarande hör hemma i medicin och hälsa.

Skulle vara lika löjligt att nån startar en tråd på 50talet om att cigarettrökning är farligt och sen kommer massa lågutbildade och lågbegåvade tjommar och säger att det är bara konspirationsteoretiker som tycker att cigarettrökning är farligt och skapar cancer och lungsjukdomar för de mår minsann riktigt bra av att röka.

Och så skulle folk ge dom forskningsresultat runtom hela världen (Som dessutom är i majoritet av alla forskningsresultat)hur farligt rökning är men de bara fortsätter snacka strunt för de älskar att röka och kräver sen att tråden flyttas till konspirationsteorier för det är så gött att röka.

Att nån sen lyssnat på tjommarna och flyttat tråden efter alla forskningsresultat från myndigheter och forskare är ännu mer otroligt.

Om inte tråden flyttas tillbaks till medicin och hälsa där den hör hemma vet vi iallafall vart forumet står.
Senast redigerad av Blatteman 2025-12-20 kl. 17:45.
Citera
2025-12-20, 17:10
Medlem
Det bottnar främst i att majoriteten förhoppningsvis kan skilja på korrelation kontra kausalitet.
Citera
2025-12-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Fast det gjorde de i sverige också och de ändrade väl det till gratisresor och saker vad jag minns pga av att det i sverige räknas som muta eller liknande påverkan för att skriva ut mer mediciner.

Men fortarande hittar de på saker bäst de kan.

https://www.sverigesradio.se/artikel/lakare-far-miljoner-fran-lakemedelsindustrin
Jag är gift med en läkare.

En läkare ger den medicin och behandling som bäst hjälper patienten utifrån läkarens bedömning.

Givetvis finns det en lite del mindre nogräknade läkare som säkerligen hittar på märkliga saker som är både olagliga och oetiska.

Men att måla med den breda penseln du försöker göra är bara bedrägligt.

Ontopic.

Gå ett par fysikkurser så inser du snabbt att vi bombarderas av strålning med flera magnituder högre effekt än vad 5G eller WiFi utsöndrar.
5G och Wifi har dessutom så sjukt höga frekvenser att avståndsdämpningen är skyhög och stoppas väldigt enkelt.
Citera
2025-12-20, 19:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Jag har inget intresse av att läsa igenom dina källor, delvis p.g.a. att du och dina gelikar av någon anledning inte kan låta bli att komma in i sådana här diskussioner med en sån dryg och självgod attityd (se ovan). Som att ni har upptäckt en sanning som 99,9% av världens befolkning vägrar inse, och att ni därför på något sätt är mer intelligenta och att alla andra är "dumma får".

Jag har aldrig förstått, ur ett rent pedagogiskt perspektiv, hur man tror att man ska kunna skapa en saklig debatt (om du nu kan bevisa din ståndpunkt borde det vara ambitionen) och övertyga någon att ändra uppfattning när du redan från första andetag börjar ösa skit över alla som inte håller med dig och kalla dem idioter, låg iq, oansvariga m.m.

Men jag antar att du egentligen inte är ute efter att "konvertera" någon, utan du vill bara få häva ur dig din sanning och känna att du springer cirklar runt alla idioter i världen som helt enkelt inte kan mäta sig med dig - du som faktiskt har förstått.
Det där har jag sagt i flera år. Jag försöker förklara för folk att jag har ett öppet sinne, jag är absolut inte främmande för ett flertal konspirationer... Men jag är helt och hållet främmande för att hålla mitt sinne öppet när jag blir skälld för "sheeple" och får ett "googla själv!" till svar när man ber om tips på sidor att titta på eller böcker att läsa. Det är lite som när en vegan skäller en för mördare och djurplågare, inte blir man direkt sugen på att joina deras cause.
Citera
2025-12-20, 19:59
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broman1
Ifall vi återgår till NTP eller Ramazzini istället vill/kan du bemöta konkret? Eller förstår du min poäng?

Jag vill inte bemöta din poäng då jag inte är påläst. Jag ville bara belysa andra sidan.

Kommer ihåg att vi tog bort wifi hemma när sonen var liten då det kunde gå in i huvudet innan fontanellerna var slutna.

Vet även att vi haft väldigt liberala lagar för att Ericsson var så pass viktigt för ekonomin.
Citera
2025-12-20, 20:14
Medlem
Vem0ths avatar
Så jäkla konstigt, jag och min fru åkte till Tokyo förra sommaren och hon som gnällt över huvudvärk från 4G strålningarna märkte inte av något trots att 4G strålningarna i Japan är betydligt starkare där jämfört med hemma. Liksom masterna är mitt i stan.

Då min fru har "blivit botad" från detta därefter, allt var placebo helt enkelt. "Huvudvärken" som förmodligen härstammade från hennes alkoholkonsumtion sent på kvällarna varje dag var förmodligen boven i dramat. Eftersom hon sen 20 års ålder alltid druckit en-två öl eller ett glas starksprit innan sömnen för att somna snabbare.

Då jag står fast vid vad många inbillar är ren placebo och påhitt.

Däremot så bidrar alla 2,4GHz och 5GHz vågor till att få vattenmolekyler att reagera, vi har princip en massa mikrovågsugnar som kör igång med flera gigawatts effekt då det måste ha någon påverkan. Men eftersom 99% av världens befolkning inte gör det, så är det rent placebo.
Citera
2025-12-20, 22:33
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Alla av ovanstående som du skrivit ingår i gruppen mobilstrålning +wifi som skadar hälsan och ger sömnproblem,cancer och påverkar hjärnan och ger hjärtproblem och annat om du nu inte visste det så vet inte riktigt vad som är rörigt.

Vissa av dom snabbare än andra.

Men om du ville veta vilken som är minst ofarlig av 5 dåliga alternativ så är det antagligen 2g i en icke smartphone som används ytterst sällan och helst är avstängd för det mesta.

Ger fortfarande cancer och det annat men antagligen inte lika snabbt som en högstrålande smartphone med 3g 4g eller 5g strålning och wifi.

Det bästa är fortfarande fasttelefon med sladd med 0 strålning och laptop eller dator med snabbt internet från väggen med kabel och avstängd wifi på router och dator.

Några pålitliga studier att bjuda på?
Citera
2025-12-20, 23:08
Medlem
Citat:
Nämen dåså.

Du påstod ju i din egen dumhet att det inte existerade och när du sen fick svaret var du för feg för att läsa att det faktiskt var sant.

skål

"forskare". Tekniskt sett kan jag och alla autister som jag pluggade med också vara. Skål på dig också. Men ta det lugnt med alkoholen, den kan ge hjärnskador på riktigt till skillnad mot 5g och wifi (som förövrigt är två helt olika grejer)..
Citera
2025-12-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Några pålitliga studier att bjuda på?

Du kanske är lite full om du måste fråga om den saken.

Fanns fullt med pålitliga oberoende studier som jag länkat till från både europeiska och utomeuropeiska forskare,universitet och liknande som du tydligen inte orkade läsa om.

Sen finns det ännu fler som andra personer har skickat forskningsresultat från runtom världen.
Vi är fortfarande i majoritet medans den industrifinansierade forskningen under icnirp är i minoritet.

Varsågod å lär dig nåt nytt på lördagskvällen om du orkar vill säga.
Citera
2025-12-21, 00:46
Medlem
Citat:
Det verkar som nån blev så kränkt och gick till mamma för att gråta blev så knäckta av dina svar med riktig forskning att de gått och krävt flytt av tråden från medicin och hälsa(där den fortfarande hör hemma)
så har de fått nån att flytta tråden till alternativa teorier och konspirationsteorier vilket är rent löjligt då den fortfarande hör hemma i medicin och hälsa.

Skulle vara lika löjligt att nån startar en tråd på 50talet om att cigarettrökning är farligt och sen kommer massa lågutbildade och lågbegåvade tjommar och säger att det är bara konspirationsteoretiker som tycker att cigarettrökning är farligt och skapar cancer och lungsjukdomar för de mår minsann riktigt bra av att röka.

Och så skulle folk ge dom forskningsresultat runtom hela världen (Som dessutom är i majoritet av alla forskningsresultat)hur farligt rökning är men de bara fortsätter snacka strunt för de älskar att röka och kräver sen att tråden flyttas till konspirationsteorier för det är så gött att röka.

Att nån sen lyssnat på tjommarna och flyttat tråden efter alla forskningsresultat från myndigheter och forskare är ännu mer otroligt.

Om inte tråden flyttas tillbaks till medicin och hälsa där den hör hemma vet vi iallafall vart forumet står.

Det är tyvärr ett klassiskt drag när argumenten tryter, flytta målstolparna genom att stämpla hela diskussionen som “konspiration” istället för att bemöta fakta. Samma sak som hände med tobak på 50-60-talet, industrin och dess försvarare kallade forskarna alarmister, finansierade “säkra” studier och hånade kritikerna, tills bevisen blev så överväldigande att ingen längre kunde ducka.
Här är det likadant… NTP:s $30M-statliga studie med “clear evidence” för cancer, Ramazzini som replikerar vid basstationsnivåer, Hardells epidemiologi som bidrog till WHO:s 2B-klassning och några tusen till OBEROENDE studier, allt ignoreras eller avfärdas med “foliehatt” och ”trådflyttar”.

De som flyttade tråden till “alternativa teorier” gör exakt vad tobakslobbyn gjorde, marginalisera debatten för att slippa ta i den på allvar.

Men det spelar ingen roll var tråden hamnar, fakta ändras inte av forumkategorier. De som är mottagliga läser ändå, och de som bara vill “vinna” genom att flytta tråden avslöjar sig själva.
Citera
2025-12-21, 00:50
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du kanske är lite full om du måste fråga om den saken.

Fanns fullt med pålitliga oberoende studier som jag länkat till från både europeiska och utomeuropeiska forskare,universitet och liknande som du tydligen inte orkade läsa om.

Sen finns det ännu fler som andra personer har skickat forskningsresultat från runtom världen.
Vi är fortfarande i majoritet medans den industrifinansierade forskningen under icnirp är i minoritet.

Varsågod å lär dig nåt nytt på lördagskvällen om du orkar vill säga.

Dina länkar i inlägg #107 är direkt pinsamma. Har du inga riktiga?
Citera
2025-12-21, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Jag är gift med en läkare.

En läkare ger den medicin och behandling som bäst hjälper patienten utifrån läkarens bedömning.

Givetvis finns det en lite del mindre nogräknade läkare som säkerligen hittar på märkliga saker som är både olagliga och oetiska.

Men att måla med den breda penseln du försöker göra är bara bedrägligt.

Ontopic.

Gå ett par fysikkurser så inser du snabbt att vi bombarderas av strålning med flera magnituder högre effekt än vad 5G eller WiFi utsöndrar.
5G och Wifi har dessutom så sjukt höga frekvenser att avståndsdämpningen är skyhög och stoppas väldigt enkelt.

Att vara gift med en läkare låter fint, men det ger inte automatiskt insikt i systemets incitament eller brister i utbildningen.

Nutrition: Läkarprogrammet i Sverige ger ofta under 20–30 timmar totalt, trots att kost ligger bakom majoriteten av kroniska sjukdomar.

EMF och miljöfaktorer: Nästan noll timmar. Läkare lär sig diagnostisera symtom, inte förebygga via exponeringsminskning.

Flexner-rapporten (1910): Rockefeller-finansierad reform som standardiserade medicin kring pharma och kirurgi, marginaliserade prevention och naturliga metoder. Skapade dagens modell: botad patient = förlorad kund.

Ekonomin: Sjukvården är en tillväxtmotor, kroniska patienter genererar återkommande intäkter (läkemedel, besök, procedurer). Friska människor gör det inte. Incitamenten ligger i behandling, inte prevention.

Förtroende: Ca 60–70% högt förtroende i Sverige, men sjunkande p.g.a. köer, övermedicinering och pandemi-hantering (ventilatorprotokoll, rusade vaccintrials).

Ontopic: Naturlig bakgrundsstrålning är högre i vissa band, men RF-EMF är pulsad/modulerad och kronisk. Icke termiska effekter (oxidativ stress, DNA-skador) visas i oberoende studier under gränserna (NTP: clear evidence cancer; Ramazzini: basstationsnivåer som tidigare länkats till).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in