[quote=lundaelev|93773081]
Hej!
Jag har en släkting som kanske inte är den närmsta kretsen(familj) men ändå så nära i familjen att hen är med på de flesta större släktträffar. Vi ses några gånger i halvåret. Han har diverse diagnoser och svårigheter vilket gör att han agerar på ett sätt som inte skulle vara okej enligt de flestas måttstockar. Visst ska man ha förståelse men jag har flera saker gjort saker som är för långt ifrån vad jag anser vara ok, det är även efter jag har tagit hans svårigheter i beaktning.
Detta är en sak jag aldrig kunnat prata om med de personer i min familj och släkt som träffar hen. Jag har aldrig kunnat prata om jobbigt det är, hur jag kanske inte vill ha med hen på mina kalas och olika firande, hur hans agerande accepteras i alldeles för stor grad och ifall jag har gjort det har jag mötts av en utskällning av min mor och far som aldrig tillåtit mig känna som jag gör eller på något sätt yttra det. Detta kan jag ändå framförallt i efterhand tycka är ganska sjukt sätt att hantera en situation där ens barn, som ändå får anses vara närmre än ens syskons barn, berättar om något som han anser vara väldigt jobbigt för honom.
Jag undrar om någon har en liknande situation?
Om man bara tänker svara med ”vem fan bryr sig” eller liknande kan man bara låta bli att svara tänker jag.
Fridens liljor och svara gärna!

[/QUOTE
Hen eller han….
Påriktigt, hur självcentrerad kan en människa bli?