• 1
  • 2
2025-10-13, 23:47
Medlem
lundaelevs avatar
Hej Flashback,

Jag kan redan nu säga att jag inte lär ge er hela bilden utan bara en väldigt förenklad lägesbild eftersom det annars hade blivit för långt.

Jag blev för något år sedan ganska stor ovän med en före detta kompis som jag sedan dess knappt inte pratat med förutom när vi jobbar och då leker vi båda att allt är ok.

Min bror har under en period blivit bra vän med henne(men inte mer än så) vilket jag har haft svårt att acceptera eftersom jag anser att hon gjort mig ganska illa och fått mig att må periodvis dåligt. I början tänkte jag bara på det någon gång då och då fast ju mer kontakt de haft via telefon och nu när de börjat umgås med varandra i verkligheten har jag knappt kunna acceptera det. Jag anser att det bryter mot någon slags kod i brödraskap.

Jag bestämde mig för att prata med honom och säga att jag inte helst vill se dem umgås, om det så är i grupp med andra eller enskilt. Jag förstår att det låter hårt men jag gjorde det tydligt att han såklart får vara med vem han vill men att jag isåfall inte hade haft annat val än att klumpa ihop honom med henne och hennes vänner i personlighet.

Är detta helt orimligt och att jag bör släppa det eller kan ni förstå vad jag känner?

Tips som om att jag bara är omogen eller beter mig som en löjlig fjortis undanbedes.

Allt gott!
Citera
2025-10-13, 23:49
Avstängd
Har du ingen annan att umgås med i livet än din bror? Låt han leva sitt liv va fan!
Citera
2025-10-13, 23:54
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Har du ingen annan att umgås med i livet än din bror? Låt han leva sitt liv va fan!

Klart jag har, jag har 7 nära vänner jag växlar mellan och några bekanta utöver det.

Jag tycker mest det känns lite ledsamt att ens bror ens kan tänka sig umgås med en person som varit extremt taskig och bettet sig mot sin bror som hon gjort. Förstår du vad jag menar?
Citera
2025-10-13, 23:57
Medlem
Du ska släppa det han är din bror inte din pojkvän!
Citera
2025-10-14, 00:01
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du ska släppa det han är din bror inte din pojkvän!

Det är ju sant visserligen men känns inte som att det besvarar min fråga . Jag tycker man kan förvänta sig en viss uppbackning i konflikter från familjemedlemmar och framförallt inte att de sedan ska gå förbi frontlinjen och bli vän med dem.
Citera
2025-10-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Det är ju sant visserligen men känns inte som att det besvarar min fråga . Jag tycker man kan förvänta sig en viss uppbackning i konflikter från familjemedlemmar och framförallt inte att de sedan ska gå förbi frontlinjen och bli vän med dem.

Det är svårt att ha en uppfattning mer en det jag skrivit då jag inte vet vad som har hänt!
Citera
2025-10-14, 00:06
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Är detta helt orimligt och att jag bör släppa det eller kan ni förstå vad jag känner?

Nej det är inte så konstigt det du känner. Man drar väl inte in skit i sin familj?
Citera
2025-10-14, 00:08
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är svårt att ha en uppfattning mer en det jag skrivit då jag inte vet vad som har hänt!

Det spreds rykten om något jag skulle ha gjort som sedan halvt drogs tillbaka av kvinnan i fråga men då var det ju försent, det hade redan sagts till hennes vänner med mera. Ska även läggas till att jag är homo. Hon har även spridit rykten om mig och varit med och skapat en direkt fientlig arbetsmiljö direkt riktat mot mig.
Citera
2025-10-14, 00:08
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nej det är inte så konstigt det du känner. Man drar väl inte in skit i sin familj?

Precis! Framförallt så står man väll upp för sin närmsta familj och blir inte vänner med folk som sårat sin bror.
Citera
2025-10-14, 00:12
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Precis! Framförallt så står man väll upp för sin närmsta familj och blir inte vänner med folk som sårat sin bror.

Helt riktigt. Så fungerar det iaf i en familj där allt är optimalt.

Men varför undrar du? Är det bara en allmän undran du har då du är lite shockad av det, eller gav han dig en massa skit när du drog upp det?
Citera
2025-10-14, 00:12
Medlem
Jag tycker du har rätt i att ställa höga krav på närmaste familj.
Citera
2025-10-14, 00:14
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Helt riktigt. Så fungerar det iaf i en familj där allt är optimalt.

Men varför undrar du? Är det bara en allmän undran du har då du är lite shockad av det, eller gav han dig en massa skit när du drog upp det?

Jag har försökt snacka med honom om det men vi kommer inte helt överens och vill bara veta om jag bara beter mig som ett kontrollfreak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in