2025-12-20, 07:13
  #745
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det mest troliga är väl att Svalling är en Sverigedemokrat som hoppat av och därför är partilös.
Det oddset är ganska lågt även om det inte vimlar av Sverigedemokrater i Stockholm.
Ska dock inte uteslutas att hon varit moderat heller.

Eller, varför inte en ur kommunistvänstern - har väl flest politiska vildar av alla...
Citera
2025-12-20, 07:25
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Är det så i fängelserna? Sitter väl många av samma sort?

Det vanliga är att sexförbrytare sitter på samma anstalt/avdelning. Så de brukar inte hämnas på varandra. Men våld och hot om våld är vanligare på anstalter än i samhället i stort. Ett undantag är Anders Eklund. Han har blivit attackerad några gånger. Det beror nog mindre på hans brott men mer på grund av hans låga IQ/hjärnskada.
Citera
2025-12-20, 07:28
  #747
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ulf Kristersson är snabb med att mjölka röster på detta.

https://omni.se/kristersson-om-valdtakten-blir-arg-och-starkt-i-min-overtygelse/a/JOoWnR
Och dina vänsterblivna politiker skulle ju ALDRIG göra det eller hur?
Citera
2025-12-20, 07:30
  #748
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?
Domaren heter Mohamed Ali. Det förklarar väl varför straffet blev lindrigt.
Citera
2025-12-20, 07:58
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Person som utbildat sig, är skötsam och har fast jobb men inte tjänar tillräckligt - Ut ur Sverige!
Person som kör in föremål i fittan på en försvarslös 100–åring - Välkommen att stanna i Sverige!

Tingsrätterna är amatörer som gång efter gång blir tillrättavisade av hovrätten. Skulle förvåna mig om inte även den här domen ändras av hovrätten.

Helvete vad förbannad jag blir!

Nja det stämmer att TR domar ändras. Först ska man komma i håg att endast cirka 10 procent av domarna överklagas till HR. Cirka en tredjedel av dessa ändras. MEN det är inte vanligast att skuldfrågan ändras. Det vanligaste är att påföljden ändras, dvs straffet ändras från hårdare till snällare eller tvärt om. Till ex från 1 mån fängelse till 2 mån fängelse. I kanske 10-15 procent så ändras det i skuldfrågan helt eller delvis. (Domstolsverket)

Varför du tror att man många domar ändras? Det beror troligen på att det är just de domar som media skriver och pratar om. TR har en juristdomare och tre nämndemän och HR har tre juristdomare och två nämndemän i vanliga brottmål. I detta mål verkar det vara juristdomaren som inte ville utvisa. Och han övertygade nämndemännen. Om vi ska tro massmedia. Jag har inte läst domen. Där tror jag dock ingen ville utvisa.

Domstolen följer lagar och praxis. Enligt media så är denna dom välskriven. Du ska vara arg på är vår riksdag. I det här fallet verkar två saker i våra lagar krockat. Allvarlig brottslighet mot GM koppling till Sverige. Han har barn som är svensk medborgare. Han talar svenska. Han kom hit som ung. (16?år). Sen kan domen ändras i HR när det gäller utvisning.

Jag håller med dig att skötsamma med arbete bör få stanna. Enligt uttalanden från våra politiker så verkar de vilja göra det ännu lättare att utvisa personer.
Citera
2025-12-20, 08:03
  #750
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Domaren heter Mohamed Ali. Det förklarar väl varför straffet blev lindrigt.

Han var väl avundsjuk på våldtäktsmannen.
Citera
2025-12-20, 08:27
  #751
Medlem
Expressen
Publicerad 19 dec 2025 kl 19.53
Uppdaterad kl 23.57


"Enligt tingsrätten fanns inga ”förödmjukande eller förnedrande inslag” när Shakir Mahmoud Shakir, 38, våldtog en 100-årig kvinna i hennes eget hem".
Citera
2025-12-20, 08:52
  #752
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Domaren heter Mohamed Ali. Det förklarar väl varför straffet blev lindrigt.
Och sd-regeringens statsminister heter Ulf kristersson, dags att agera Uffe om du vill fortsätta som statsminister efter nästa val.
Citera
2025-12-20, 08:54
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Domaren heter Mohamed Ali. Det förklarar väl varför straffet blev lindrigt.
Förklarar att du inte har tillräckligt IQ för att hålla isär namn och kompetens.
Citera
2025-12-20, 09:28
  #754
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Domaren heter Mohamed Ali. Det förklarar väl varför straffet blev lindrigt.
Han blev väl själv kåt då han såg åldringen.
Utvisa både förövaren o domaren.
Citera
2025-12-20, 10:07
  #755
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Förklarar att du inte har tillräckligt IQ för att hålla isär namn och kompetens.

Det är antagligen bara DU som har låg iq som inte ser samband mellan asylinvandring och sexualbrott.
Citera
2025-12-20, 10:13
  #756
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag kan nästan förstå att lagen har svårt att appliceras här. Inte ens en lagstiftare kan väl tänka sig det absurda i att en 100 åring ska bli tvångspenetrerad av en medelålders hemtjänstman. Så sjukt så det förslår. Då är det upp till oss att krävs nya lagar vilket jag tror alla politiker oavsett parti skulle ställa upp på här. Att det är grovt.

Men men tråden här är så jävla töntig i ert partirunkeri. Pinsamt som gymnasieungdomar som precis hittat till kapitalet o tror att det räddar världen. Politiker är inte era vänner. Titta runt er i världen. De är främst där för att sko sig själva och deras likar. Ni från höger o vänster här är lika pinsamma. Pubertetsnivå när ni är som cheerleaders för era lag.

Nåväl.
Denna vidriga människa som begått detta obegripliga brott. När han sitter där inne, när han behöver gå till tvättstugan och vet att varje besök där kommer leda till att hans medintagna skipar rättvisa åt 100 åringen med att penetrerar honom och denna gång med stor förnedring. Lycka till på kåken ditt förbannade äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Är det så i fängelserna? Sitter väl många av samma sort?


Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det vanliga är att sexförbrytare sitter på samma anstalt/avdelning. Så de brukar inte hämnas på varandra. Men våld och hot om våld är vanligare på anstalter än i samhället i stort. Ett undantag är Anders Eklund. Han har blivit attackerad några gånger. Det beror nog mindre på hans brott men mer på grund av hans låga IQ/hjärnskada.

Det finns både avdelningar på allmänna anstalter för sexualbrottskingar, samt specifika anstalter som endast inhyser sexualbrottdlingar. Skogome är ett exempel.
Vidare är majoriteten av dom intagna där från samma kulturella bakgrund som GM.


Med det sagt, risken för "skipad rättvisa" på kåken = 0.

Han kommer omges av inavlade migranter, precis som han själv är. Dom fåtalet svenskar han kommer komma i kontakt med är plitar som behandlar honom väl för att han ska "rehabiliteras".

Det rätta straffet för GM hade varit att bli avklädd naken offentligt och fått sin penis/pung avskuren. Sedan skickad till sjukhus. Därefter utvisad permanent.
__________________
Senast redigerad av Pundedu 2025-12-20 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in