2025-12-19, 19:34
  #685
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man borde kanske rentav bara sluta rekrytera yngre män. Kalla mig gammaldags, men omvårdnad av äldre är inte ett jobb för män i 20-30 årsåldern. Min mor som inte längre är med oss fick på ålderns höst först hemtjänst och hamnade de sista åren på ett boende. Personalen bestod i båda fallen av antingen svenska kvinnor där de flesta var över 50 eller yngre män av vilka de flesta kom från Mellanöstern eller Afrika. Många talade t.o.m. dålig svenska. Det var klart fler invandrarmän än kvinnor. Det är faktiskt svårt att förstå varför det ser ut så och det är inte lämpligt.

Unga män ska oavsett etnicitet absolut inte ta hand om och duscha och klä äldre kvinnor. De kommer alltid eller ofta att känna ett obehag (min mor gjorde det) och så ska man inte behandla våra äldre.
Som jag förstår så är det ett Socialdemokratiskt projekt i var kommun.
Citera
2025-12-19, 19:46
  #686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja så blir det när S tillsatt sina egna partitrogna inom rättsväsendet.

Majoriteten av alla domare och rådmän är just Sossar.

Demokratin är utraderad av S så vi får alltid deras ondska hur än vi röstar.

Källa på det tack. Eller är det bara dumhögerns vanliga projicerande och skitsnack.
__________________
Senast redigerad av Ezras 2025-12-19 kl. 19:49.
Citera
2025-12-19, 19:53
  #687
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man borde kanske rentav bara sluta med att rekrytera yngre män. Kalla mig gammaldags, men omvårdnad av äldre är inte ett jobb för män i 20-30 årsåldern. Min mor som inte längre är med oss fick på ålderns höst först hemtjänst och hamnade de sista åren på ett boende. Personalen bestod i båda fallen av antingen svenska kvinnor där de flesta var över 50 eller yngre män av vilka de flesta kom från Mellanöstern eller Afrika. Många talade t.o.m. dålig svenska. Det var klart fler invandrarmän än kvinnor. Det är faktiskt svårt att förstå varför det ser ut så och det är inte lämpligt.

Unga män ska oavsett etnicitet absolut inte ta hand om och duscha och klä äldre kvinnor. De kommer alltid eller ofta att känna ett obehag (min mor gjorde det) och så ska man inte behandla våra äldre. Det är respektlöst!

Minst en som våldtagit en äldre var dock över 60 år enligt en artikel i Expressen.

Det vettiga vore naturligtvis att kvinnor tar hand om kvinnor och män tar hand om män. Det är ovärdigt att en äldre dam ska behöva få sitt underliv tvättat av en man, oavsett ålder.
Citera
2025-12-19, 20:01
  #688
Avslutad
Ulf Kristersson är snabb med att mjölka röster på detta.

https://omni.se/kristersson-om-valdtakten-blir-arg-och-starkt-i-min-overtygelse/a/JOoWnR
Citera
2025-12-19, 20:05
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man borde kanske rentav bara sluta med att rekrytera yngre män. Kalla mig gammaldags, men omvårdnad av äldre är inte ett jobb för män i 20-30 årsåldern. Min mor som inte längre är med oss fick på ålderns höst först hemtjänst och hamnade de sista åren på ett boende. Personalen bestod i båda fallen av antingen svenska kvinnor där de flesta var över 50 eller yngre män av vilka de flesta kom från Mellanöstern eller Afrika. Många talade t.o.m. dålig svenska. Det var klart fler invandrarmän än kvinnor. Det är faktiskt svårt att förstå varför det ser ut så och det är inte lämpligt.

Unga män ska oavsett etnicitet absolut inte ta hand om och duscha och klä äldre kvinnor. De kommer alltid eller ofta att känna ett obehag (min mor gjorde det) och så ska man inte behandla våra äldre. Det är respektlöst!

Att det är så många muslimska män i omsorgen beror på att det är brist på omsorgspersonal och överskott på muslimska män.

Många muslimska män är dock trevliga och sköter sitt jobb bra. Men att den här undermänniskan våldtog hundraåringen är bara fruktansvärt, och att han inte utvisas är också fruktansvärt.
Citera
2025-12-19, 20:07
  #690
Medlem
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?
Citera
2025-12-19, 20:27
  #691
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?

Expressen har skrivit ut domarens namn. Också en mohammedan. Hittar inte artikeln nu.
Citera
2025-12-19, 20:37
  #692
Medlem
Vad hade grisen fått för straff i sitt hemland?

Men såklart ska han utvisas. Eftersom att det går enligt lagar och regler.
Citera
2025-12-19, 21:12
  #693
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Expressen har skrivit ut domarens namn. Också en mohammedan. Hittar inte artikeln nu.

Jävla skräpmänniska han med.

Men det är så det blir när man forsar in ekonomiska migranter från världens sämsta länder.

Ingen av dom skulle varit här, båda är lika precis lika skadliga. Jag vågar nästan påstå att den trojanska hästen till domare är ännu farligare.
__________________
Senast redigerad av Pundedu 2025-12-19 kl. 21:14.
Citera
2025-12-19, 21:12
  #694
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vad hade grisen fått för straff i sitt hemland?

Men såklart ska han utvisas. Eftersom att det går enligt lagar och regler.
Klanböter
Citera
2025-12-19, 21:13
  #695
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Går det att få reda på vilka domaren och nämndemännen var som lät våldtäktssvinet slippa utvisning?

Det finns ju redan i tråden
Citera
2025-12-19, 21:14
  #696
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vad hade grisen fått för straff i sitt hemland?

Men såklart ska han utvisas. Eftersom att det går enligt lagar och regler.

Hade han ens fått något eller hade det varit åldringen som fått spöstraff??

Beror på hur noga dom följer koranen i Irak..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in