Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det rättsosäkra är dock om personen verkligen är en gangster eller inte. Kan man verkligen vara en gangster om man inte begår/begått några brott?
Sen måste jag väl erkänna att jag är så trött på hur skiten har blivit i samhället att jag är beredd att gå lite åt det hållet som SD föreslår. Det i sig är ganska skrämmande.
Min hypotes är att en samhällsutveckling som den svenska leder till att människor
upptäcker vad man intuitivt bekraktar som centralt. I Sverige har vi tidigare levt i ett land med låg brottslighet, där vänsterjurister 1989 införde en unik lagstiftning, att fängelse skulle undvikas så långt som möjligt.
Som en följd av massinvandringen och den nya demografin har Sverige blivit ett helt annat land med minderåriga kontraktsmördare samt ymnigt med bombdåd och handgranatsattacker. Det behövs en helt annan brottsbalk.
Rekommenderar Bo Wennströms bok:
Om straff och fängelser - Om det avvikande svenska vägvalet på straffrättens område
Som sagt, somliga anser:
● Allmänheten får känna sig mer otrygg och blir beskjuten eller bombad ibland - det centrala är att inga gangsters spärras in i onödan.
andra anser
● Gangsters får bli inspärrade utan helt vattentäta bevis - det centrala är att allmänheten skyddas mot skottlossningar och bombdåd
Man upptäcker, snarare än resonerar sig fram till, vad man själv betraktar som CENTRALT.