Citat:
Ursprungligen postat av
Hovmastaren
Exakt. Efter ett terrordåd i England så var det "Dont look back in anger" som gällde när en muslim hade detonerat en bomb efter en konsert i Manchester. Då skulle man inte vara arg utan accepterande.
Judarna bryr sig exakt NOLL när européer lemlästas så varför i helvete en europé kan tycka synd om judar i Australien övergår mitt förstånd. Vad gör judar i Australien btw? Har inte de Israel?
https://en.wikipedia.org/wiki/Manchester_Arena_bombing
Du är inte kristen märker jag. Det är inte vi och dom. Det är vi med Gud Jesus och alla människor.
Judarna har kanske inte kommit dit än. Men en dag. Gud verkar väckelse hos muslimer och judar. Gud är barmhärtig. Han har tålamod med folk. Vi ska agera föredömligt. Vissa folkgrupper vet vi är mer introverta. Låt dem vara då.
Alla judar vill inte vara i Israel. Det finns tre olika sorters människor. Judar. Frälsta kristna. Och de som inte vet vad de är utan gömmer sig bakom lagen. De är bara självklara. Dessa muslimer vet jag inte hur de underkastar sig Gud. Det ärsvårt. Vi vet att det kan vara och är svårt.
Folk kan bli desperata. Och tro det är rätt att mörda judar såhär. Hatet och äcklet kan gå djupt mot judarnas attribut. De här muslimerna känner sig dåliga. De är i Djävulens fälla. Inmålade i ett hörn. Trängda.
Får visa förståelse.
Det står i Bibeln om allt det här. Vi sitter i samma båt.