Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-13, 14:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Fast drog dom av vikten för tallriken?
Annars blir det ju att man lastar på mer för att det blir billigare ju mer man tar.

Jag vet faktiskt inte, du ställde maten på en våg vid kassan och sen betalade man. Jag har bara varit där en gång och då var det jag som betalade men det drogs på företaget då det var med kunder.
Citera
2025-12-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag vet faktiskt inte, du ställde maten på en våg vid kassan och sen betalade man. Jag har bara varit där en gång och då var det jag som betalade men det drogs på företaget då det var med kunder.
I bistron på Viking Line för massa år sen fick du betala för vikten på tallriken faktiskt.
Dom hade då ganska tunga stora tallrikar.
Citera
2025-12-13, 16:41
Medlem
CygneRouges avatar
Argumentet mot denna metod är att kostnaden för maten endast är en del av den totala kostnaden.
Dessutom kostar det rejält med resurser att hålla räkningen på vad var och en äter. (Detta är anledningen till att posten har enhetsporto, och att lokaltrafiken går mot större och färre taxezoner eller enhetstaxa).

En femåring på buffé äter troligen minimalt, men tar upp en sittplats, orsakar disk och spiller ofta på bord och golv.
Citera
2025-12-13, 16:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
I bistron på Viking Line för massa år sen fick du betala för vikten på tallriken faktiskt.
Dom hade då ganska tunga stora tallrikar.

Oki, man får hoppas att systemet räknade bort tallriksvikten men man vet ju aldrig. Kan man tjäna lite extra så gör man gärna det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in