Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-12, 23:23
Medlem
Tre högt uppsatta chefer och en medarbetare har tagits ur tjänst på Arbetsförmedlingen.

Nu kan Aftonbladet avslöja att en av orsakerna är myndighetens AI-arbete där man velat använda omfattande data om arbetssökande.

– Sånt här ska vi inte hålla på med, säger en källa
.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/9pmVl9/chefer-petas-fran-arbetsformedlingen-ai-kontroller-bakom-enligt-uppgifter

Vad håller myndigheterna på med egentligen?
Citera
2025-12-12, 23:33
Medlem
Storstark68s avatar
Får en känsla av att Af snart imploderar eftersom regeringen vill rensa bort några tusen korrupta tjänstemän som läääänge hyllat massinvandringen och därmed ännu mer gängvåldskaos. Detta tar ju sin tid men jag tror att det blir bra såvida inte sosseriet återvänder till köttgrytorna.
Citera
2025-12-12, 23:50
Medlem
Det behövs kanske fler lagar där anställda kan varna om skadliga saker som pågår på våra myndigheter, utan att de riskerar att straffas för det.
Citera
2025-12-12, 23:59
Medlem
IanMcEwans avatar
Krister Dackland (direktör för IT-avdelningen) gjorde reklam för en leverantör enligt tidskriften Publikt.

Tydligt exempel på korruption.
Citera
2025-12-13, 00:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
AI kommer naturligtvis inte att implodera för att ett perifert skitland uppe i norr har lite problem med socialdemokratisk korruption. Världen är lite större än vad som händer i Sverige.
Och vad tror du om "Får en känsla av att Af snart imploderar"?
Citera
2025-12-13, 00:53
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
AI kommer naturligtvis inte att implodera för att ett perifert skitland uppe i norr har lite problem med socialdemokratisk korruption. Världen är lite större än vad som händer i Sverige.

Ok så Af är AI i din stora värld? Jag imploderar nästan.
Citera
2025-12-13, 01:39
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Det behövs kanske fler lagar där anställda kan varna om skadliga saker som pågår på våra myndigheter, utan att de riskerar att straffas för det.
Fler? Räcker nog med den vi redan har, Visselblåsarlagen.
Citera
2025-12-13, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-

Det var ju så det här uppdagades, visselblåsarfunktionen.
Citera
2025-12-13, 09:13
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Och vad tror du om "Får en känsla av att Af snart imploderar"?

Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Ok så Af är AI i din stora värld? Jag imploderar nästan.
Det verkar onekligen som att jag inte hade båda ögonen påslagna när jag läste inlägget. Det är bara att sträcka upp armarna och erkänna, jag läste fel.
Citera
2025-12-13, 09:15
Moderator
Pentyls avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in