2025-12-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är märkligt att man väljer en traktor före en sportbil om det nu är farten man är ute efter.

Fast traktor är ju kul att köra. Lite skumpigt kanske

Tror annars att det är 65+ damerna som dras till MC-pojkarna.
Citera
2025-12-12, 19:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä det är inget trams. Det är bedrövligt. Tjejerna behöver hjälp och blir slags slaskhoror åt dessa mc-gubbar. Jag har sett det så många gånger med egna ögon när jag var ung och hängde på Hells fester lite då och då.

Hells Angels är inget motorcykelgäng - det är ett brottssyndikat. Kolla riktiga MC-klubbar istället - där medlemmarna faktiskt är intresserade av motorcyklar, bygger egna hojar och vårdar ett kulturarv. Sofia hogs, Plebs och liknande om du tittar runt Stockholm.

Men visst, TS kanske avsåg just tjejer som uppsöker brottssyndikat så då är ju min invändning irrelevant..
Citera
2025-12-12, 20:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Den senare sorten ser man mycket av, men de har jag aldrig tänkt på som "mc-killar".
De brukar åka tillsammans till något utflyktsmål, där de köper glass och tittar på någon sevärdhet.
Ja vanligt! Kvinnor som gillar lite fart och fläkt och lite tuffhet och spänning som guldkant på den gråa vardagen men på ett snällt sätt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Hur många mc-killar finns det ens. Snittåldern bland bikers är väl 60+.

Vilka kärringar är det som dras till mc-gubbar. Känns mer korrekt.
Kärringar som gillar lite spänning och fart och fläkt!
Citera
2025-12-12, 20:02
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hells Angels är inget motorcykelgäng - det är ett brottssyndikat. Kolla riktiga MC-klubbar istället - där medlemmarna faktiskt är intresserade av motorcyklar, bygger egna hojar och vårdar ett kulturarv. Sofia hogs, Plebs och liknande om du tittar runt Stockholm.

Men visst, TS kanske avsåg just tjejer som uppsöker brottssyndikat så då är ju min invändning irrelevant..
Ja och inte få av dom som är med i dessa brottssyndikat har inte ens en motorcykel!
Citera
2025-12-12, 22:20
Medlem
TheJesuits avatar
MC-killar är ju ett ganska vitt begrepp, så det kan ju vara alla möjliga kvinnor och alla samhällsklasser. Men om vi snävar in det och tänker mer hard core MC-gäng så blir det lättare. White thrash!
Citera
2025-12-12, 23:03
Medlem
Fruntimmer som rökt i 30 år, gillar skinnbrallor och hårdrock samt öl.
Citera
2025-12-12, 23:15
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill-va-anonym-va
Ja som rubriken lyder. Vad ser tjejer hos dessa killar? Är det att de verkar farliga för allmänheten, som upphetsar tjejerna?

Mitt intryck är att en hel del MC-snubbar är rätt så omogna och tycker det är tufft med kriminella MC-gäng och så vidare. Stämmer det att deras största intressen i livet egentligen bara är fordon?

Du behöver definiera "MC-killar"
Menar du laglydiga män som kör motorcykel eller menar du män i den kriminella MC-miljön?
I den senare finns det folk som inte ens kör motorcykel.

Om din fråga egentligen är vilken typ av kvinnor som dras till kriminella så är svaret att det är kvinnor som man skall undvika.
Rent generellt bör alla män med god karaktär undvika alla kvinnor som tycker det är intressant med män som har dålig karaktär. Dessa kvinnor självdiskvalificerar genom sin konstiga smak.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2025-12-13 kl. 00:03.
Citera
2025-12-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Traktor? Nu hänger jag inte med alls här. Sorry 🫣

Mc-gängkillar väljer ju inte de snabba motorcyklarna direkt, utan de mest långsamma gubbvarianterna, som då ser lite tuffare ut, skulle man kunna säga.

Om du inte förstår så titta på en traktor och en Ferrari, så förstår du att den ena är till för att köra snabbt med (Ferrari) medans den andra är till för att plöja åkern med (Harley-Davidsons cyklar).

Om det är farten som man är ute efter, så köper man väl en sporthoj, eller åtminstone en snabb hoj?

Mc-killar med väst är ju inte typen som kör i 200km/h på motorvägen direkt.
Citera
2025-12-13, 01:05
Medlem
vill-va-anonym-vas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Beror ju helt på vad du menar när du säger "MC-killar".

Menar i allmänhet, typ av MC spelar egentligen ingen roll
Citera
2025-12-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ja som rubriken lyder. Vad ser tjejer hos dessa killar? Är det att de verkar farliga för allmänheten, som upphetsar tjejerna?

Mitt intryck är att en hel del MC-snubbar är rätt så omogna och tycker det är tufft med kriminella MC-gäng och så vidare. Stämmer det att deras största intressen i livet egentligen bara är fordon?
De är biltokiga, ja. Men de har även en förkärlek för att prygla frugan. Känner till ett fall där han misshandlade henne såpass att hon inte klarade stressen av honom utan hjärtat stannade efter många år i relationen, hon fick återupplivas av ambulanspersonal och lever idag med svåra hjärnskador. Han skrattar i princip åt det, hela klubben försökte samtala med honom och få rätt på beteendet men det gick inte, killen lider av psykopati.

Det slutade med att hon fick fly och ha en släkting boendes hos honom för att förhindra stalking så hon kunde läka någotsånär ifred utan stress. INTE killen man vill träffa på en mörk natt.
Citera
2025-12-13, 02:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Menar i allmänhet, typ av MC spelar egentligen ingen roll

Är ju en jäkla skillnad mellan tex den arketypiske kriminella MC-gäng typen, och HD/veteran MC enthusiasten, eller knegarknutten som åker MC till jobbet när vädret är bra och kanske nåt klubbmöt/cruising lite då och då, eller "frihetsknutten" som bara vill njuta av öppna vägar och vinden i håret.
Citera
2025-12-13, 05:39
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Mc-gängkillar väljer ju inte de snabba motorcyklarna direkt, utan de mest långsamma gubbvarianterna, som då ser lite tuffare ut, skulle man kunna säga.

Om du inte förstår så titta på en traktor och en Ferrari, så förstår du att den ena är till för att köra snabbt med (Ferrari) medans den andra är till för att plöja åkern med (Harley-Davidsons cyklar).

Om det är farten som man är ute efter, så köper man väl en sporthoj, eller åtminstone en snabb hoj?

Mc-killar med väst är ju inte typen som kör i 200km/h på motorvägen direkt.
Vet inte vad för slags motorcyklar dom har å inget jag bryr mig om särskilt mycket. Det jag vet är att dom har andra intressen än just fordon som efterfrågades i TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in